Wat moet er nou eigenlijk in Reason 2 komen? (of wie heeft er geruchten over gehoord)

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Wat moet er nou eigenlijk in Reason 2 komen? (of wie heeft er geruchten over gehoord)

Hallo,

Opvolgend over de draad of Reason als softsynt nu eigenlijk te gebruiken was deze draad. De bedoeling is om te kijken wat de tekortkomingen van Reason nou eigenlijk zijn en wat er dan in een opvolger hiervan zou moeten komen.

-Volledige ondersteuning voor 192Khz,32 bit (doe maar ruig)
-Meer/betere effecten (tube emulator, subharmonic processor,ringmod) die allemaal parameteriseerbaar zijn via CV sequencers of LFO's
-Meer/betere softsynts (Eventueel VSTi's)
-Ondersteuning voor hardware (PCI kaarten met DSP's of bijv. een TDM(2) systeem) in bijv een Pro versie
-Meer overzichtelijke GUI en niet meer die restrictie van zo'n 19" rack (lastig bij 2 monitoren)
-Ondersteuning van meerdere ASIO drivers tegelijkertijd
-Ondersteuning van Audio IN routering

Nou ja, dit waren een paar voorbeeldjes. Laten we maar eens zien wat jullie hier over te zeggen hebben. :)
 
Een duidelijk scherm (a la Buzztracker en Reaktor) zodat je ziet welke modules met elkaar verbonden zijn en op welke manier verbonden zijn.
 
Midi out lijkt me ook errug handig, snap niet waarom het er nu nog niet in zit, want die sequencer die er nu in zit vinnik ideaal...
 
Orgineel geplaatst door bikkel
Een duidelijk scherm (a la Buzztracker en Reaktor) zodat je ziet welke modules met elkaar verbonden zijn en op welke manier verbonden zijn.

heb je wel eens op de Tab toets gedrukt? of was dat niet duidelijk genoeg? ;)

Olaf
 
VSTi en DirectX support gaat vrijwel zeker NIET/NOOIT komen...past niet in het concept van reason...

hardware DSP ondersteuning ook niet...

wat mij betreft mogen ze de subtractor synth verbeteren..krijg er nu geen lekkere bassen uit....ik weet niet precies waarom...

voor de NN19 sampler: (velocity) layering...

een (tube)overdrive effect..die distortion klinkt nergens naar.....betere chorus....

support voor dual monitors, en inderdaad meer mogelijkheden om je screen-estate te gebruiken..

module om hd recording te doen vanaf je audio inputs...soort audio track in de sequencer..

betere interface voor de sequencer...

quantise op automation data

loop-optie voor sequencer tracks...

ik probeer jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden als kan binnen mijn Non-disclosure....beta 2 is nog niet beschikbaar kan ik nu wel zeggen...

Olaf
 
fullscreen support.. want dit is echt om te :stupid

voor zowel reason als rebirth, maar dat zal wel niet lukken doordat grafische schilletje.
 
- suport van VSI ---> Waldorf Attack + Reason lijkt mij zeer ok
- volledig scherm ondersteunbaar

Ik werk achter een 22 inch monitor, en kan deze voor 1/3 gebruiken. Belachelijk!

Greetz,

Yawgmoth
 
vergeet die VSTi support maar....als je Reason samen met VSTi's wilt gebruiken moet je ReWire gebruiken

Olaf
 
Orgineel geplaatst door olafmol


heb je wel eens op de Tab toets gedrukt? of was dat niet duidelijk genoeg? ;)

Olaf

Nee, als je 20 verschillende apparaten hebt met redelijk ingewikkelde combinaties dan ben je het echt wel kwijt. In Reaktor en Buzz trek je lijntjes tussen de verschillende onderdelen, en dat is zelfs af en toe nog verwarrend.

Het lijkt wel of ze zo graag 'bijna echt' willen zijn dat bepaalde dingen die gewoon irritant zijn aan hardware ook willen kopieren. Terwijl software heel anders is dan hardware en in principe gebruiksvriendelijker moet zijn waar het mogelijk is.
 
klopt..ze hebben bij zich de props heel erg sterk aan de interface van hardware gehouden.....juist om het voor mensen die van een hardware achtergrond komen zo soepel mogelijk te maken om over te stappen......

je kan in principe de kabels aan de achterkant invisible maken en dan op de in en outs gaan staan met je muis om vervolgens te zien waar de kabels naartoe lopen..

Olaf
 
Origineel geplaatst door olafmol
vergeet die VSTi support maar....als je Reason samen met VSTi's wilt gebruiken moet je ReWire gebruiken

Olaf

Zou je bij gelegenheid met iets meer indepth info kunnen komen over een setup met:

RM1X als sequencer
Reason als virtueel rack
en
Waldorf Attack als VSI (nog aan te schaffen)
en / of de Creamware Pulsar als host voor de diverse Creamware VSI. (nog aan te schaffen)

De meest voor de hand liggende oplossing zal een Cubase 5 VST (heb nu Cubasis) omgeving zijn. Heb echter een demo versie van Cubase geprobeert en kon hier (tov de RM1X) slecht mee werken.

M.a.w. wil wel de VSI draaien, maar niet de host. Vindt het daarnaast zonde geld om €750 voor Cubase te betalen terwijl ik de sequencer (toch de core van het programma heb ik begrepen) niet zal gebruiken.

Wat brengt Rewire mij in deze setup?

Graag meningen hierover!


Alvast bedankt,

Yawgmoth
 
als je attack wilt gebruiken of creamware VST instruments dan heb je toch wel een VST host nodig....

ik snap je vraag verder niet zo heel goed..in principe heb je ReWire niet nodig om Reason aan te sturen, dat kan nl ook via midi vanuit je sequencer..maar dan heb je wel te maken met latencies...met ReWire gaat het sample-nauwkeurig, en krijg je de audiostreams ook in je Cubase mixer binnen....

Olaf
 
Ik zet er mee dat ik om VSI te gebruiken Cubase moet aanschaffen. Terwijl ik de sequencer niet zal gebruiken. Reason stuur ik al via RM1X aan en dat bevalt goed, uitgezonderd de latency (34 ms).

Mijn idee is als ik nu een Creamware Pulsar koop heb ik een boel instrumenten die ik via m'n RM1X kan aansturen. Als ik het goed begrepen heb moet ik dan Rewire aanschaffen om de audio streams goed te krijgen. Dus kan ik dan om de aanschaf van Cubase heen?

Voor mij nog veel onbekend terein. Want is de Pulsar trouwens alleen een host kaart, en geen geluidskaart? Dus moet ik dan ook een nieuwe geluidskaart kopen?

Graag advies!

Greetz,

Yawgmoth
 
voor 99€ heb je Cubasis VST..daarmee kan je VST instruments gebruiken..

als het goed is kan je dus ook de pulsar VST instruments aansturen met je RM1x......gaat gewoon via midi...je hebt geen rewire protocol nodig om VSTinstruments aan te sturen....

voor info over creamware kaarten kan je denk ik het beste op www.creamware.de kijken....de pulsar is volgens mij ook een soundcard met ASIO drivers..

Olaf
 
Re: Wat moet er nou eigenlijk in Reason 2 komen? (of wie heeft er geruchten over gehoord)

Re: Wat moet er nou eigenlijk in Reason 2 komen? (of wie heeft er geruchten over gehoord)

Origineel geplaatst door fuse
Hallo,

Opvolgend over de draad of Reason als softsynt nu eigenlijk te gebruiken was deze draad. De bedoeling is om te kijken wat de tekortkomingen van Reason nou eigenlijk zijn en wat er dan in een opvolger hiervan zou moeten komen.

-Volledige ondersteuning voor 192Khz,32 bit (doe maar ruig)
-Meer/betere effecten (tube emulator, subharmonic processor,ringmod) die allemaal parameteriseerbaar zijn via CV sequencers of LFO's
-Meer/betere softsynts (Eventueel VSTi's)
-Ondersteuning voor hardware (PCI kaarten met DSP's of bijv. een TDM(2) systeem) in bijv een Pro versie
-Meer overzichtelijke GUI en niet meer die restrictie van zo'n 19" rack (lastig bij 2 monitoren)
-Ondersteuning van meerdere ASIO drivers tegelijkertijd
-Ondersteuning van Audio IN routering

Nou ja, dit waren een paar voorbeeldjes. Laten we maar eens zien wat jullie hier over te zeggen hebben. :)



Snake!!! toen ik nog met FT II werkte Zat dat er ook in...
 
Mijn persoonlijk reason whishlist:

-Velocity controlled Multi Layer Samples in NN19
-SF2 en AKAI samples import en export in NN19
-Betere sound engine die meer 'laag' uit kan poepen ;)
-Nieuwe puur Bass georienteerde synth voor echte VETTE bass sounds
-Betere (hogere kwaliteits) algoritmes in de huidige FX. Vooral de chorus valt mij nu tegen en galm klinkt net niet pro genoeg (okay dit wordt mierenneukerij).
-Goeie stereo delay. Multiband Compressor. etc.
-Meer instellingsmogelijkheden per FX voor meer controle (Bijv. predelay in reverb)
-!!Single!! track recording unit. (Had olaf het al over) waarmee je een gitaar- of vocalentrack op kan nemen. Deze unit zou ook een realtime audio INput moeten/kunnen bevatten.
-Pre/Post switches voor de auxileries op reMIX. (Phantom power lijkt me ook wel interessant ;) )
-Los te koppelen edit scherm (die is nu veeeeel te klein om relaxed in te kunnen editen en dan zou die ook op je 2e monitor kunnen worden geplaatst bv.) die op dezelfde makkelijke manier werkt als Cakewalk.
-EN als klap op de vuurpijl...iets wat niet persee van de props hoeft te komen....een echtuuuh hardware interface van de reMIX met een zooi extra knopjes en makkelijke gear switch knopjes etc. en dat op USB met audio in(s) en audio out(s)!!!!

Geloof dat dat het wel was... of..... nee..... nou??..... nee dit was het!!
 
Re: Yawgmoth (info over pulsar)

Re: Yawgmoth (info over pulsar)

He,

Ik heb nu 2 jaar een pulsar-geluidskaart, en je zegt in je post dat je veel instrumenten hebt als je een pulsar bezit. Ik zou echter wel opassen voor een aantal valkuilen.

Ten eerste moet je er voor zorgen dat je veel dsp's hebt op je pulsar. de software is zeer DSP hongerig.

daarnaast zou ik er voor zorgen dat je een snelle computer hebt, anders is de pulsarsoftware (OS) niet vooruit te branden.

Daarnaast heb ik zelf gekozen voor een Emagic MT4 als midi interface. De interface van pulsar is naar mijn mening niet strak genoeg en geeft vaak fouten (noten die blijven hangen).

Ik ben zelf nu bezig met het sparen voor een snellere computer, ik heb op het moment een Pentium II 300, daarnaast ben ik van plan een Novation Nova Synth te kopen.

Greetz FLOW,
 
Re: Re: Yawgmoth (info over pulsar)

Re: Re: Yawgmoth (info over pulsar)

Origineel geplaatst door FLOW
He,

Ik heb nu 2 jaar een pulsar-geluidskaart, en je zegt in je post dat je veel instrumenten hebt als je een pulsar bezit. Ik zou echter wel opassen voor een aantal valkuilen.

Hey welkom op het forum ten eerste... maar druk de volgende keer even op 'reageer' van de desbetreffende post of geef iig even aan tegen wie je het hebt voor de duidelijkheid 8)
 
Oke geen VSTi's dan, maar wel VST en Direct X effect ondersteuning.
Lijkt me vooral handig voor mensen die het alleen bij reason willen houden ipv cubase erbij bijvoorbeeld.
 
Re: Re: Yawgmoth (info over pulsar)

Re: Re: Yawgmoth (info over pulsar)

Origineel geplaatst door FLOW
He,

Ik heb nu 2 jaar een pulsar-geluidskaart, en je zegt in je post dat je veel instrumenten hebt als je een pulsar bezit. Ik zou echter wel opassen voor een aantal valkuilen.

Ten eerste moet je er voor zorgen dat je veel dsp's hebt op je pulsar. de software is zeer DSP hongerig.

daarnaast zou ik er voor zorgen dat je een snelle computer hebt, anders is de pulsarsoftware (OS) niet vooruit te branden.

Daarnaast heb ik zelf gekozen voor een Emagic MT4 als midi interface. De interface van pulsar is naar mijn mening niet strak genoeg en geeft vaak fouten (noten die blijven hangen).

Ik ben zelf nu bezig met het sparen voor een snellere computer, ik heb op het moment een Pentium II 300, daarnaast ben ik van plan een Novation Nova Synth te kopen.

Greetz FLOW,

Heb een Athlon 1,2 gHz 256 mb DDR. Dat lijkt mij een solide basis om het Pulsar platform op te draaien. In eerste instantie ga ik voor de 6 SHARC DSP versie. Welke gebruik jij?
Zou graag weten hoeveel synths je gelijktijdig kunt gebruiken met jouw config.

Alvast bedankt voor meer indepth info!

Greetz,

Yawgmoth
 
Back
Top