Hoe maak ik dit geluid - Hardcore to da Bone

BananaWorld

Addicted to Music
Lid sinds
4 oktober 2002
Berichten
2.503
Locatie
Flevoland
Ik vroeg me altijd af hoe je dit geluid maakt van Masters of Ceremony - Hardcore to da Bone. In het onderstaand youtube-filmpje vanaf 1.06



Ik heb het wel op een sample cd liggen, maar vroeg me af of je zoiets ook met een synth kan benaderen.

Alle tips ideeen zijn welkom.
 
Dat geluid is niet met een synth gemaakt, maar is daadwerkelijk een sample van een koor.

Als je het per sé met een synth zou willen doen, dan zou je het originele akkoord uit moeten zoeken en na moeten spelen met een stemachtig geluid, maar echt lukken zal het niet.
 
Zit nog een stab onder dat koor ook als ik het goed heb. :)
Zo klinkt het iig.
 
Is dat niet gewoon gesampled uit T99's Anastasia? Vraag blijft dan nog steeds hoe die T99 hem maakte. Vast een preset Orch hit uit eoa Roland :-)
 
Of echt een sample van een koor.

Carmina Burana van Karl Orff

Edit:
Voilà
0:12/0:13
 
Of echt een sample van een koor.

Carmina Burana van Karl Orff

Edit:
Voilà klikkedeklik
0:12/0:13

Maar ja, dan kan je hem weer niet uitbrengen. In de jaren 90 hebben de erven van Orff nog een track van de markt laten halen.....

Paul
 
Mja, dat is de vraag. de track die ze van de markt hebben laten halen betrof de remix van Apotheosis. Maar daarin was het refrein van Carmina Burana (O Fortuna) duidelijk herkenbaar. Bovendien hadden de erven geen toestemming gegeven voor die bewerking van het stuk. Dat betrof meer dan alleen een sample van een paar milliseconden. Die choir sample zelf is daarna volgens mij nog in tal van andere tracks gebruikt als losse stab. Zat er niet in het album van Quadrophonia ook zoiets? Ik weet t niet meer. Zal m eens effe opzoeken :)

Update: Hmmm nee. dat was toch wat anders. ik zal nog es effe verder spitten wanneer ik wat meer tijd heb :D
 
De Carmina Burana is voor de hand liggend inderdaad, alleen denk ik niet dat het dezelfde opname is geweest als die voor apotheosis is gebruikt. Het koor klinkt net ff anders.
Ik vermoed dat ze voor hc2dbone de sample hieruit hebben gesampled, wat vermoedelijk uit een andere carmina opname komt of van james brown is still alive die hem van m.n.o. heeft.
Meeste bwijs zit wel in die zaagtand bas die onder het koor zit, die zit ook in de hc2dbone versie:

http://www.discogs.com/MNO-God-Of-Abraham/release/15900


Klinkt zo 1 op 1 hetzelfde, alleen dan zonder de amiga kwaliteit :D

Nog een leuk weetje is dat deze sample dus eerder is gebruikt in James brown is stil alive.
Als je james brow is stil alive op half tempo inspeelt krijg je hc2dbone :D



En hier nog een carmina burana orchestrale hit:
 
Niel, de jouwe heeft er nog een synth onder liggen. Als het goed is komen ze allemaal oorspronkelijk uit de link die ik postte.
 
Conrad, lees ff m'n hele post nog een keer, die synth doet het hem juist, en is het "bewijs" dat ze die sample hebben gebruikt en het geen synth is.
Die dan weer uit burana komt. Ik ben hier niet om je shine te stelen ofzo :okdan:

Ik zit meer op de recording kant, niet op de auteursrechtelijke kant, want dat is wel duidelijk idd,
Dat koorsampletje met die belletjes op de achtergrond komt uit hetzelfde stuk, maar dan rond 16min49sec van het stuk.
 
Eh... de helft van je post stond er net niet, lol, waaronder de laatste 2 clips. ;)
 
Het was keer op keer hetzelfde toen met Neophyte/Bodylotion. Steeds dezelfde kick en deze sample hebben ze in tig platen gebruikt, luister maar naar Mellow Moenie Mouwe (Terror Traxx 14). Dit moet je niet willen, dit geluid na te kunnen maken. Het zegt ook niets over de producers, maar laat eerder hun zwakte zien.
 
Mellow Moenie Mauwe.

DJ Laserbeam :D. Nou godnondeju, zhet dhie nhegen-nhul-nhegen aan.

Vond dat destijds echt een supertrack. Stelt geen ruk voor natuurlijk, simpel rammen.
 
Terror trax :halleluja uit jeugd sentiment ben ik ze weer aan het verzamelen. Kost geen drol op discogs :W
 
Back
Top