Help! Half rack OCD

Ophidian

Ouwe rot
Lid sinds
27 november 2002
Berichten
864
Locatie
Arnhem
Ja ik weet het: een synth of effect zoek je niet uit op het uiterlijk of het formaat. Doch, degenen die net zo neurotisch zijn als ik zullen zich in mijn "probleem" kunnen vinden... ;)

Ik heb onlangs op dit forum een Boss ROD-10 half 19" rack overdrive overgenomen, en ondanks dat die nog niet hier gearriveerd is anticipeer ik een dom probleem: een half 19" gat in m'n rack...
Uiteraard kan dit niet en moet dat gat zsm gevuld worden met gear. Meteen een goede smoes om op jacht te gaan (alsof we nog meer smoezen nodig hebben...)

De vraag is: wie weet er nog iets leuks wat in een half 19" 1he hoog past?
Het is natuurlijk wel de bedoeling dat het iets leuks doet. Ik ga niet voor een paar tientjes zomaar een "kurk" aanschaffen.

In principe zoek ik een effect, maar sluit een synth absoluut niet uit.

Mijn ideeën tot zover:
Leuk - Boss SE-70, VF-1, RCE-10 Chorus
Misschien - Boss RDD-20(?) delay, RVV-10(?) reverb, Sony effecten
Nee - Yamaha VL70M, Roland EM-101, Boss RGE-10 eq

Iets wat ik kan chainen met de ROD-10 zou ook erg cool zijn.
Wie heeft er een aanrader?
 
Gem RP-X
 
Misschien een Sound Canvas SC88:
spd_20060212183020_b.jpg


Of een Nord Modular Micro (kun je ook als FX gebruiken):
nord-micro-modular-7.jpg


Succes in je Quest :)
 
Een dikke Overstayer compressor of een GAP Pre73 preamp.

154812d1264459113-overstayer-stereo-compressor-stack400.jpg
 
Ik zou voor iets uit dezelfde serie van Boss gaan.. als je een delay wil dan de RDD10.. niet de 20.
De RPH 10 (phaser) is ook erg leuk.. alleen beetje lastig te vinden. Er zijn ook gruizige EQ's in die serie
 
Ik zou voor iets uit dezelfde serie van Boss gaan.. als je een delay wil dan de RDD10.. niet de 20.
De RPH 10 (phaser) is ook erg leuk.. alleen beetje lastig te vinden. Er zijn ook gruizige EQ's in die serie

tsja das natuurlijk wel OCD verantwoord :dubbel:
 
Een halfrack zonder een Boss RPS-10 (digital delay + pitch shift) is eigenlijk maar een kwartrack. Lekkere lo-fi spacegeluiden!
 
OCD is overigens redelijk goed behandelbaar.
Per 2013 worden 5 sessies eerstelijnsGGZ vergoed vanuit het basis verzekeringspakket en aanvullend verzekerde mensen hebben vaak meer vergoeding.
:P
 
Leuke ideeën mensen, Thanks.

Ik ga van de week mijn ROD-10 testen en dan beslis ik of ik er nog eentje bij wil of een ander Boss micro effect. Ik heb even rond gekeken en de VF-1 en SE-70 zijn toch niet zo gemakkelijk te krijgen lijkt wel. De analoge drive op de SE-50 en 70 gevolgd door een multi-effect patch klinkt alleen toch wel interessant...

Van de Synths vond ik die Akai SG01v echt een verrassend ding. Niet echt wat ik zocht, maar ik hou het sws in de gaten als ik er eentje voorbij zie komen op de marktplaats.
 
Back
Top