Creamware pro 12

Die gaan rond de 350 a 400 Euro momenteel.
 
Hoi Synthana,

Het je al een Pro-12 gevonden voor rond de € 400,-?

Eerlijk gezegd zou ik de mijne niet voor dat bedrag wegdoen, maar dat is natuurlijk persoonlijk gezien.

Op Marktplaast heeft er recentelijk een te koop gestaan en die is volgens mij voor rond de € 500 verkocht.
 
Op de Duitse Ebay komt er ook regelmatig eentje langs...
 
En gaan ze daar wel voor € 400,- weg?!

Ik kijk zelf niet zo ver over de grens omdat ik de spullen graag zelf ophaal.
 
Even een printje van recente Ebay verkoop!

Creamware Pro-12 ASB

Item condition: Used

Ended: 03 Mar, 2013 21:10:01 GMT

Winning bid: EUR 771.66

Approximately £656.78 [ 37 bids ]

Item location: Stuttgart, Germany


Dat is toch wel even iets meer dan € 400,-
 
Prima
 
Ik heb er toen maanden mee geleurd en zijn geloof ik voor 400 verkocht ook dacht ik......

Pro12 is wel de leukste van het trio.
 
Ik heb nog even gezocht en zag dat jij de Pro-12 in mei 2009 te koop had staan.
Dat was inderdaad de periode dat Feedback de laatste partij voor een dumpprijs te koop had staan.

Volgens mij heb ik toen de allerlaatste Pro-12 van Feedback voor € 450,- in Rotterdam gekocht.
Zo heb ik ook de laatste Prodyssey bij Peter Verspuy gekocht voor € 750,-.
Als je dan bedenkt dat de bruta adviesprijs op bijna € 1200,- was bepaald.
De Minimax heb ik ook rond die tijd voor € 350,- via Marktplaats gekocht.

Omdat ze niet meer gemaakt worden, is het maar net wat de "gek" ervoor vraagt of geeft.
Gezien de relatief beperkte oplage waarin met name de Pro-12 en Prodyssey zijn gemaakt en de stijgende prijzen van de originele echte analoge synthesizers, is het niet ondenkbaar dat mensen ook hoger bieden
op de Creamware ASB modules.

Gelukkig komen er nu ook weer meer nieuwe echte analoge synthesizers op de markt, zoals van Korg.
 
nadeel is dat er bugs in zitten die er nooit meer uit zijn gehaald.

polyfonie kan je dus met een korrel zout nemen, of je moet het niet erg vinden dat je af en toe geen attackfase van je envs krijgt bij triggering.

Geluid was prima, ik heb er 4 cds mee gemaakt geloof ik met het trio.
 
Ja, die bugs is inderdaad wel jammer.

Dat geldt ook voor de omslachtige manier van Firmware OS updates installeren.

Omdat ik zelf geen muzikant of componist ben, heb ik geen last van die envelope en polyfonie problemen.

Wat wel echt heel storend is, is vooral bij de Prodyssey dat deze niet altijd of soms ook heel sterk kan reageren op MIDI Modulatie en MIDI Aftertouch.

Wat ik ook een heel irritant gebrek vind van de Prodyssey is dat als je de ADSR Attack hoger dan 3/4 instelt hij gewoon de Decay fase overslaat, waardoor je dus geen lange filter sweeps kunt maken.

Blijkbaar is hier in de ontwerp en test fase iets niet helemaal goed gegaan of werkte het origineel wat als model heeft gedient niet helemaal goed.

Septic heb jij bij je ASB modules zelf wel eens een OS update geinstalleerd?
 
Ja bij de minimax en pro12

Let wel op dat je dit op een PC doet en niet een mac, anders krijg je EE te zien in de display (error) en dan kan je er niets meer mee totdat je aan een pc hangt en update.

Die keys voor het updaten zal wel een probleem worden, want degene die de keys genereerde werkt er niet meer volgens mij. Let dus op dat je de keys er ook bijkrijgt bij aanschaf anders kan je niet meer updaten/systeem resetten
 
Dan ben ik waarschijn te laat om nog de update keys te krijgen.

Ik heb ze alledrie en weet dat de Minimax tot de laatste versie de update is uitgevoerd door de vorige eigenaar.

Voor de Pro-12 en de Prodyssey moet dit nog steeds gebeuren; ze hebben allebei nog versie 1.0

Moet ik voor de serienummers eerst de editors installeren en via de preference ophalen of is het serienummer op de sticker op de behuizing ook genoeg als ik deze doorgeef aan Sonic|Core.
 
Hoi Synthana,
Op Marktplaast heeft er recentelijk een te koop gestaan
en die is volgens mij voor rond de € 500 verkocht.
Dat was die van mij: voor 550 euro verkocht.
Ik wilde even weten of dat niet te weinig was.
Blijkbaar niet :okdan:

PICT0951.JPG
 

Attachments

  • PICT0951.JPG
    PICT0951.JPG
    188,5 KB · Bekeken: 108
Bizar joh, vorig jaar op de Feedback Festivaldagen gingen ze (nieuw) weg voor 90 euro. Ook de minimax ging weg voor 90. Ze hadden er zeker 20 staan.
Ik had toen de 12 gekocht maar thuis bleek de Minimax in de doos te zitten, eerst balen nu echt blij!

Op dat moment had kende ik dat hele merk niet anders had ik de hele partij gekocht :)
 
Bizar joh, vorig jaar op de Feedback Festivaldagen gingen ze (nieuw) weg voor 90 euro. Ook de minimax ging weg voor 90. Ze hadden er zeker 20 staan.
Ik had toen de 12 gekocht maar thuis bleek de Minimax in de doos te zitten, eerst balen nu echt blij!

Op dat moment had kende ik dat hele merk niet anders had ik de hele partij gekocht :)

90!!!! ?
wat heb ik gemist, heb er altijd graag eentje willen hebben en ze hebben in de musicstore nog 320 gekost.
 
Back
Top