arp 2600 + System 100m

johanz

Gear Professor
Lid sinds
27 februari 2011
Berichten
322
Locatie
Groningen
Heeft iemand wel eens geprobeerd om de Arp 2600 aan te sturen en te integreren met de Roland System 100m? Gaat voor mij vooral om de stepsequencers en LFO's, maar envelopes ook aardig. Zou misschien wat mods van de Arp kunnen besparen :-)
 
Nee, wel met Doepfer-spul en dat ging prima.
 
gewoon proberen, mocht het een probleem geven bv mbt de sterkte van de gate/triggers dan kan je daar nog altijd een oplossing voor bedenken
 
Is het niet zo dat de ARP's gate én trigger vereisen?

Op de site van Doepfer kwam ik dus dit tegen (hetgeen waarschijnlijk ook voor andere sequencers opgaat)

The ARP2600 requires a gate voltage of at least 10V to trigger its envelope generators. For the MCV4 or MCV24 the gate voltage has to be set to this value. (...)
In addition the gate output of MCV4/MCV24/A-155/MAQ16/3 has to be connected to both gate and trigger inputs of the ARP2600. Otherwise the envelope generators of the ARP2600 will not start !
 
Heeft iemand wel eens geprobeerd om de Arp 2600 aan te sturen en te integreren met de Roland System 100m? Gaat voor mij vooral om de stepsequencers en LFO's, maar envelopes ook aardig. Zou misschien wat mods van de Arp kunnen besparen :-)

Ja en dat gaat prima. Je kunt natuurlijk ook Eurorack spul erbij gebruiken. En eigenlijk alles waar 5v CV uitkomt. :okdan:
 
Een Arp-CV = 10V.......hij zal 't wel doen op 5V maar niet 't maximale.
 
Een Arp-CV = 10V.......hij zal 't wel doen op 5V maar niet 't maximale.

10 volt per oct .. lijkt mij dat ie by 5 de helft doet ..
kan mis rekenen

heb een arp avatra gehad werkte prima achter kenton die op mc202/ moog stond ingesteld
:okdan:
 
Back
Top