Make Me Wait (soulvolle spacetrack)

LFLC

Stamgast
Lid sinds
1 november 2009
Berichten
122
Beste medesynthforummensen,

Nieuwe track, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of jullie nog goede tips en/of aanmerkingen hebben. Graag zelfs. Bedankt voor het luisteren i.i.g.! :-)

https://soundcloud.com/user3475760/makemewait

https://soundcloud.com/user3475760/makemewait

Groet,
Huib
 
ok, twee keer geluisterd en wat me zo op het eerste oor opvalt is:

de kick, volgens mij heb je ervaring met hardere dansstromingen (hardcore, hardhouse, etc?) hij klinkt net 'n tikkie te agressief voor de track misschien iets teveel punch. vooral in de intro is dat nog al heftig, later als er meer elementen bij komen is het minder. misschien in de intro die gelayerde hats eraf halen of een beetje filteren?

die pads zou ik er eerder in laten komen, die lijmen de boel mooi aan elkaar. in de eerste twee minuten staat alles een beetje los van elkaar. misschien wat meer reverb of een delay her en der?

leuke vocal trouwens!

hij luisterde lekker weg maar ik denk dat er nog meer in zit.

Cheers,
C
 
Hoi Chielos,

Bedankt voor het luisteren (tweemaal maar liefst) en je feedback! Ik heb weinig ervaring met hardere stromingen; ik probeer altijd harde techno te maken, maar het eindresultaat is vaak soft.. :-)

Ik ga nog eens luisteren naar de punch en naar de kick an sich. Ik denk dat die pads er niet eerder in moeten; ik ben bang dat dan de verveling toe zal gaan slaan. Uiteraard ga ik het wel testen, misschien zit ik er hartstikke naast.

Nogmaals dank voor je goede tips!
 
Er zitten heel goede elementen in deze track, maar naar mijn gevoel te lang gerokken. Heeft wat Trance invloeden en dat vind ik ok. Maar beter kort en krachtig dan ...
Het lijkt alsof je niet los komt van een ellenlange intro.
 
ik vind hem geweldig en origineel,lekker die percussie.

maar wat skeletVm hierboven zegt is totaal juist,ff remixen dus
 
@ Gloomer: Ik kan me heel goed voorstellen dat de track enigzins repetitief overkomt, want dat is hij ook wel! Worstel ik vaker mee.

@ sKeLeTvM & @ egres: sluit behoorlijk aan wat Gloomer ook al schreef. hij is idd wat trancy.

Dank jullie wel voor het luisteren en jullie commentaren! Ik waardeer! :-)
 
Leuke sounds. hihat op de kick zou van mij iets minder heftig mogen. De bass/pad achtige sound aan t begin is wel erg kil en mono voor mijn gevoel. valt een beetje uit de mix. als de spacey pads erin komen wordt de boel inderdaad beter aanmekaar gelijmd.

Luister nu op brakke headphones, maar ik heb t gevoel dat je kick, (die relatief hoog gepitched is), op het drukste punt een beetje vloekt met de rest van je sounds. Misschien de tuning en decay nog even onder de loep nemen?

Gave vocal trouwens. En ik ben altijd een sucker voor denderende tracks met ride cymbals :)
 
Hoi Lynxxx,

De kick zou best wel eens out of tune kunnen zijn, maar dissonant is soms best plezant. Ik ga zeker opnieuw beluisteren of de kick misschien wat gedownpitched moet worden en wat een andere decay doet. Dank je wel!
 
Back
Top