Advies gevraagd jusite koptelefoon

Cup-a-Core

PuiNZooi
Lid sinds
15 juni 2011
Berichten
37
Locatie
Zaandijk
Beste forum leden.

Ik sta op het punt een Studio koptelfoon te kopen. Mijn huis is niet geschikt voor Monitoren aangezien ik onderburen heb en de hele fundering mee beweegt ;)

Mijn oog is op 3 verschillende Koptelefoons gevallen en was benieuwd naar de ervaringen en meningen hierover.
Natuurlijk kan ik gewoon naar de winkel gaan om ze te passen en de beluisteren, maar hoor liever de ervaringen van een ander. :)

Het gaat om de onderstaande modellen:

AKG-K-270 http://www.bax-shop.nl/studio-hoofd...foon-met-mute-schakelaar/product-details.html

Beyer Dynamics dt770 pro http://www.bax-shop.nl/studio-hoofd...ten-studio-hoofdtelefoon/product-details.html
80 of 250 ohm, weet iemand het verschil hier tussen?

en de Senheiser hd-558 studio koptelefoon http://www.bax-shop.nl/studio-hoofd...558-studio-hoofdtelefoon/product-details.html

btw, muziek die ik maak is hardcore en industrial met veel synths en lagen.
 
Mixen op koptelefoon geeft iha geen beste resultaten of je moet zeer goed weten hoe en geluid op de koptelefoon vertaald wordt naar speakers.

Je kan toch gewoon niet zo hard mixen. Je speelt toch ook muziek af of gewoon de tv, dan trillen de buren toch ook niet weg. Het is zelfs beter om zacht te mixen dan kun je veel subtieler te werk gaan.

Uiteraard snap ik dat je op verschillende volumes moet luisteren, maar je kunt dat dan beperken tot pakweg 10 minuten per dag. Het is nu eenmaal geven en nemen in een drukke woonomgeving.

Paul
 
Ik twijfel nu tussen de Beyer en de AKG. beide veel goede recensies over gelezen.

Als ik het goed begrijp heb je voor de 250 ohm meer power nodig? Dus is de 80 ohm meer geschikt voor mijn emu1616?

Hoe is de Beyer als je hem uren op je kop hebt?

Paul> Zoals ik al zei, mijn huis is daar niet geschikt voor, heeft niks met mijn tv en radio verder te maken. Ik heb wel een beetje schijt aan de buren hoor ;)
Maar niet de hele dag.
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb beide hier in de studio.

Ik vind de AKG net de overhand hebben qua geluid, maar ik zou op beide koptelefoons vertrouwen dat ik kritische keuzes kan maken als ik op locatie werk. Ik vind persoonlijk de mute switch van de akg handig (als je hem afzet, gaat ie uit), maar het is wel weer iets wat stuk kan gaan. De beyer zit door de zachte schelpen wel een stuk lekkerder, dus als je dat ding uren op gaat hebben zou ik voor de beyer gaan. Just my 2 cents!
 
Bedankt voor de reacties.

Ik ben eruit, het is een moeilijke strijd tussen AKG240 en de Beyer 990 geworden.
Uiteindelijk kies ik toch voor de BeyerDynamics 990.
Op verscheidene forum's word die toch als bijzonder comfortabel omschreven met een zeer groot gedetailleerd bereik.
 
Ik gebruik de AKG K701, is veel over te vinden hier op sf.

Buiten dat lijkt het wel of AKG een soort standaard is hier op het Synthforum, iedeeen gebruikt die dingen lijkt het wel. Ik persoonlijk ben meer Sennheiser...
 
Buiten dat lijkt het wel of AKG een soort standaard is hier op het Synthforum, iedeeen gebruikt die dingen lijkt het wel. Ik persoonlijk ben meer Sennheiser...

Je zult onderzoek moeten doen of deze hypothese ook bevestigt wordt.......

Paul
 
Ja er is sowieso nog een verschil tussen de mensen die hier vertellen wat ze gebruiken en "iedereen". Als hier 10 mensen vertellen dat ze AKG gebruiken en niemand noemt een ander merk, lijkt het alsof "iedereen" AKG gebruikt, terwijl misschien honderden forumleden iets anders gebruiken maar gewoon geen zin hebben dat hier te vertellen :D

Ik heb een Sennheiser trouwens.
 
Vandaag, hopelijk voor 12uur :D krijg ik mijn Beyer Dynamics pro 990 binnen. Ben erg benieuwd!
 
ik heb een sennheiser hd-600 half gesloten hoofdtelefoon.

Werkt perfect voor wat je er mee wilt doen, ik gebruik hem voor dezelfde reden. Bovendien, ik weet niet of het waar is, zijn dit een van de weinige hoofdtelefoons die zeer neutraal klinken en daarom goed geschikt zijn voor afmixen.

Beyer Dynamic heeft een lichte boost in het laag waardoor het een beetje verkleurd (te weinig laag op de monitors)
 
Ach, koptelefoons hebben altijd een afwijkende curve...

http://www.headphone.com/learning-c...raphType=0&buttonSelection=Compare+Headphones
graphCompare.php


De Beyer heeft wel meer laag, ja. En een grotere piek rond de 10k :)
 
ik heb een sennheiser hd-600 half gesloten hoofdtelefoon.

Werkt perfect voor wat je er mee wilt doen, ik gebruik hem voor dezelfde reden. Bovendien, ik weet niet of het waar is, zijn dit een van de weinige hoofdtelefoons die zeer neutraal klinken en daarom goed geschikt zijn voor afmixen.

Beyer Dynamic heeft een lichte boost in het laag waardoor het een beetje verkleurd (te weinig laag op de monitors)

Altijd afmixen op monitors, maar muziek maken met de hoofdtelefoons! (kan je écht genieten van het stereospectrum met al die delay's, reverbs, pan mogelijkheden etc.)
 
Back
Top