The Acception - Jaimie Fanatic ( beetje raar misschien maar wel lekker?)

jaimiefanatic

Jaimie Fanatic
Lid sinds
11 juli 2001
Berichten
1.002
Locatie
Rotterdam
ok luitjes,

ik ben weer aan het kutten geweest. Ikzelf vind het wel lekkere muziek maar ik kan me voorstellen dat anderen melodie ofzo missen.. anyways, roept u maar.

Jaimie Fanatic - The Acception

het kutte is dat ik hierover nog wat synths wilde doen, maar mijn notebook trekt dat niet meer.. had teveel sporen tegelijk denk ik .. wel jammer, is toch een beperking als je met computers werkt. Gaat soms haperen enzo ..

Misschien idd toch maar wind98Se installeren.. anyways, wat vinden jullie van de track?
 
Mwah , ik vind het niet zo. Ik zit de hele tijd op " iets" te wachten wat er maar niet komt. Daarnaast irriteert het basslijntje me een beetje, het haalt er ook een beetje de snelheid en energie uit. Het mist gewoon nog iets !!!

Er zitten zeker leuke elementen in, maar die komen er nu nog niet goed uit. Ik zou zeker deze stereo file weer in je sequencer stoppen en er nog wat bij gaan zoeken. De stemmen zijn wel leuk en de beat programming is zeker goed. Ik zou nog wel ff naar het arrangement kijke, dat kan beter volgens mij.

Dit is natuurlijk alleen maar mijn mening, doe ermee wat je wilt ;)
 
Zitten wel gave elementen in/ Dat beatbox polieritmische vind ik wel stoer. Alleen gebeurt er verder te weinig om echt indruk te maken. Ook vind ik die 909hh niet mooi passen.

Volgens mij ben je een beetje lui:duivels:
 
Re: The Acception - Jaimie Fanatic ( beetje raar misschien maar wel lekker?)

Origineel geplaatst door jaimiefanatic
is toch een beperking als je met computers werkt. Gaat soms haperen enzo ..

offtopic
Tja computers...

leuk voor alleen sequencing, maar voor de rest ; stick to hardware man REAL knobs and buttons
offtopic
 
er mist inderdaad nog het een en ander.. en die hi hat kan inderdaad wel wat mooier.. eens kijken of ik dat voor elkaar kan krijgen.. voor wat extra elementen/gitaar akkoorden/strings moet ik deze track weer in fruity laden en dan erover heen spelen.. kijken of dat gaat werken..

thanks voor deze replies, meer replies zeker welcome :)
 
als je computer het allemaal niet meer trekt kan je toch gewoon ff een mixdown doen van een paar sporen en effecten? dat scheelt altijd erg veel... bewaar gewoon de originele tracks maar mute ze...

Olaf
 
Origineel geplaatst door olafmol
als je computer het allemaal niet meer trekt kan je toch gewoon ff een mixdown doen van een paar sporen en effecten? dat scheelt altijd erg veel... bewaar gewoon de originele tracks maar mute ze...

Olaf

je hebt gelijk , echter, en nu ga ik heel eerlijk zijn over fruity loops.. als je een export maakt en dus een mix down doet van een paar sporen. bijv.. alle percussies.. en je importeert dit weer in fruity als een sample.. dan is het geluidskwaliteit best wel minder .. dus dat is vaak geen optie of ik moet die mixdown spoor dan weer helemaal EQen zodat ie weer helder klinkt..

in Logic zou ik dit wel kunnen doen..
 
Origineel geplaatst door jaimiefanatic
je hebt gelijk , echter, en nu ga ik heel eerlijk zijn over fruity loops.. als je een export maakt en dus een mix down doet van een paar sporen. bijv.. alle percussies.. en je importeert dit weer in fruity als een sample.. dan is het geluidskwaliteit best wel minder .. dus dat is vaak geen optie of ik moet die mixdown spoor dan weer helemaal EQen zodat ie weer helder klinkt..

in Logic zou ik dit wel kunnen doen..

ook zoiets:

Als je een wav neemt en je edit die in soundforge en vervolgens importeer je die in logic...
Dan klinkt de wav veel slechter in logic,let maar eens op het hoog en laag,dit is erg raar.
Ik heb dat met het importeren in logic en met het afspelen in bv de exs,dit is niet te snappen.(voor mij dan)
 
Origineel geplaatst door Shivah
ook zoiets:

Als je een wav neemt en je edit die in soundforge en vervolgens importeer je die in logic...
Dan klinkt de wav veel slechter in logic,let maar eens op het hoog en laag,dit is erg raar.
Ik heb dat met het importeren in logic en met het afspelen in bv de exs,dit is niet te snappen.(voor mij dan)

psies,
maarre.. je mag ook reageren op wat je van mijn track vindt ;)
 
Origineel geplaatst door jaimiefanatic
psies,
maarre.. je mag ook reageren op wat je van mijn track vindt ;)

alles mag, niets moet. :D

Net als ik nu, ik lees dit topic, want ik ben benieuwd naar reacties. Maar, ik heb geen boxen op me werk, luister vanavond even.
 
Origineel geplaatst door AOR
alles mag, niets moet. :D

Net als ik nu, ik lees dit topic, want ik ben benieuwd naar reacties. Maar, ik heb geen boxen op me werk, luister vanavond even.

zoals ik zei "je MAG .."
cool ik zie je reactie tegemoet!
 
Origineel geplaatst door jaimiefanatic
psies,
maarre.. je mag ook reageren op wat je van mijn track vindt ;)

ow sorry sir:maffia:

ehm..beats lekker,maar dat wist je al
de bas vind ik niet zo
je basis qua beats is altijd lekker,je moet meer gaan werken aan de invulling,compositie,arrangement..of ja moeten dat moet je natuurlijk zelf weten.
Het probleem is dat je zelf moet kijken wat jij lekker vind,hier hoor je 10.000 verschillende meningen over wat goed en niet goed is.
Lijkt me erg verwarrend

veel succes
 
Origineel geplaatst door Shivah
ow sorry sir:maffia:

ehm..beats lekker,maar dat wist je al
de bas vind ik niet zo
je basis qua beats is altijd lekker,je moet meer gaan werken aan de invulling,compositie,arrangement..of ja moeten dat moet je natuurlijk zelf weten.
Het probleem is dat je zelf moet kijken wat jij lekker vind,hier hoor je 10.000 verschillende meningen over wat goed en niet goed is.
Lijkt me erg verwarrend

veel succes

thanks bro!
ik bekijk het natuurlijk altijd vanuit mijn DJ ervaring en dan zeg ik.. deze track (misschien nog met wat strings of akkoorden) zouden in mijn mix een zeer tof en verrassend effect bieden.. en hij funkt lekker..

wat ik je al eerder zei en nu wil delen met alle anderen. hoe vaak luisteren we niet naar techno djs die alleen maar looptechno draaien.. 5 minuten per plaat met 1 loop .. met house zijn we dat niet gewend, hoewel we vaak genoeg platen horen draaien door bijv DJ Sneak ofzo.. die heel tof klinken, maar als je de plaat los pakt en luistert dan is ie heel saai.. een plaat moet in mijn ogen dan ook altijd een soort van TOFHEID hebben en dan is hij al snel goed..

De intro en de break in deze plaat zijn naar mijn mening die TOFHEID.. derest is cool om te mixen in je mix.. Het jammere is is dat platenmaatschappijen, distributeurs etc heel bang zijn om dit soort dingen te releasen want het verzekerd je niet van een succes, maar als je monotone house platen door een dj hoort mixen dan zeg je al heel snel, wow kikke plaat..
 
Origineel geplaatst door olafmol
als je computer het allemaal niet meer trekt kan je toch gewoon ff een mixdown doen van een paar sporen en effecten? dat scheelt altijd erg veel... bewaar gewoon de originele tracks maar mute ze...

Olaf

Logic heeft wel fatsoenlijke anti-aliasing bij de mixdown en FL niet. Vandaar ook het prijsverschil in aanschaf. ;)

Evt dat je FL als VST plugin kan draaien en dan zo een Logic mixdown kan doen die wel klinkt zoals je zou verw88.

En ik ga hem nog wel beluisteren. ;)
 
Hij klinkt wel funky. Die stukjes met beat zijn lekker.
Toevallig dat ik zat te faden met die Justin Timberlake remix via winamp en dat sloot naadloos aan. (tip?)
 
Back
Top