Terratec Komplexer Jam

Lid sinds
22 Maart 2008
Berichten
10.012
Locatie
-
Heb onlangs een stukje software ontdekt.. genaamd `Komplexer´ van Terratec. ´t Is eigenlijk sonicly vrijwel een Microwave Q ´t is ook al wat oudere plug..
Heb zelf ook een Microwave II en die klinkt toch weer heel anders vind ik.

De Microwave Q is natuurlijk in staat om allerlei bizarre, niet aardse geluiden te produceren maar heb me even beperkt tot het maken van wat meer analoog/kazig-achtige geluiden en daar ff een lekkere oldskool 80/90 jam gemaakt..
Ritme is ff snel ingerammeld...´t is ook een vlugge ruwe mix.. scheef nootje hier en daar.. maar gaat om de sounds van de plugin toch :)
Geen extra fx gebruikt .. slechts wat EQ.. :mega:

Voor de liefhebbers nog steeds te koop voor weinig http://www.ks-music.at/Abverkauf/Komplexer---Subtractive-Synthesizer.html
Link was ook al gepost door forummember T-CM11 :okdan:

Edit: Message tot the Mod.. Zou de titel gewijzigd mogen worden in ´Terratec Komplexer jam´ ? Dank u :halleluja
 

Attachments

  • Komplexer jam.mp3
    8,2 MB · Bekeken: 80
Last edited by a moderator:
Leuk nummer, ik heb hier niets om aan te merken, hier is ook de zanger op vakantie?

Het enige misschien, al de secties zijn te duidelijk onderscheiden, misschien overgangen ergens met effecten?
 
Leuk nummer, ik heb hier niets om aan te merken, hier is ook de zanger op vakantie?

Het enige misschien, al de secties zijn te duidelijk onderscheiden, misschien overgangen ergens met effecten?

Hey Pablo.. thanx for the comment.. even over de zanger.. die was te druk met zijn speeltje bezig :{

Wat betreft de overgangen valt misschien te verklaren doordat ik zoveel mogelijk geluiden heb gemaakt en daarmee themaatjes bedacht, zodat ik zoveel mogelijk kon laten horen van het geluid van de plug..
Beetje compromise tussen een nummer en demo. ;)
Er zitten idd wat overgangen tussen die nogal vloeken nu ik het weer terughoor..
Was de hele dag bezig en dan wordt je soms wat minder kritisch voor bepaalde details.. :D
Ga er binnenkort nog es ff in duiken en nog wat dingetjes editen :mega:
 
kazig is het wel ja, het klinkt als een demo uit een of andere rompler
 
@ Bass: dank voor de comment maar nu voel ik me zwaar klote voor de rest van de avond.. Heb ik me daarvoor naar de knoppen gedraaid?? :P
Maar je kan het natuurlijk altijd nog goedmaken als je ff een biertje voor me regelt :D :mega:

@ T-CM11: Om eerlijk te zijn is mijn pakket nog niet binnen aangezien ik em de 12e besteld en betaald heb.. maar 'k kon niet wachten en draai for the time being de try before you buy versie (daar is ie toch voor 8D)
Dit is een 1.020 en die werkt goed op wat klachten na dat het window waar Komplexer inzit soms minimaliseert.. maar da's ff klikken en daarna weer goed.
Maar idd de 1.01 was de versie die het best schijnt te draaien.. zoiets had ik ook gelezen... ga het uitvoerig testen als mijn pakket binnen is...
Oh en de wavetables in de link had ik ook al geprobeerd.. zitten leuke dingen tussen. Maar ik ben bang dat ik dit niet zo intensief ga benutten... 'k zit meer in het kazige sound hoekje.
De reden dat ik bij deze plug terecht kwam is omdat ik een Terratec fan ben geworden sinds de EWS64XXL.. da's pre-historische plug-in versie van de Waldorf XT die ik ook heb..
Een vriend van me had tijden terug al een keer zijn Micro Q laten horen :halleluja .. toen ik toevallig het topic op KVR las over Komplexer was ik overtuigd :okdan:
Jouw demo laat weer een totaal andere wereld van Komplexer horen.. en dat geeft juist zo mooi aan hoe divers hij kan zijn. :mega:

Oh.. hieronder nog een demootje van mijn Terratec EWS64XXL.. wederom kazig.. sorry *D

 
Maar je kan het natuurlijk altijd nog goedmaken als je ff een biertje voor me regelt :D :mega:
I like the way you think :biertje:

EWS64XXL.. da's pre-historische plug-in versie van de Waldorf XT die ik ook heb..
Ik had ooit een DMX6Fire lite, en volgens mij kon je daar toen ook die Waldorf module op aansluiten?

Vandaag eens wat bassen uit de XT proberen krijgen:
http://soundcloud.com/tt_cc/xtbass
 
I like the way you think :biertje:
:mega:
Ik had ooit een DMX6Fire lite, en volgens mij kon je daar toen ook die Waldorf module op aansluiten?
Dat is idd zo.. dan kun je de Microwave PC in XP draaien. :okdan: maar vind het niet zo erg afentoe wat oudere zooi in win98 te draaien. :)
Vandaag eens wat bassen uit de XT proberen krijgen:
http://soundcloud.com/tt_cc/xtbass
Daar zitten echt hele vette sounds bij :halleluja
Ben toch ook wel van mening dat die Microwave II iets anders klinkt dan Komplexer en de Microwave Q dan ook. Al dacht ik ooit ergens gelezen te hebben dat deze alles zou kunnen wat de MWII ook kan.
De MWII klinkt wat rauwer of ranziger vind ik.. op een goeie manier dan :mega:
 
Ja lekkere funky track, dat is een leuk programmaatje!! Tikkeltje dunne/scherpe sound wel.

Hey thanx.. beetje dun sommige sounds wel ja.. had al ff wat gesleuteld maar dan kom je toch al snel weer bij vet analoog uit.. bij deze de update so far. :mega: tempo wat omhoog.. nootjes bijgeschaafd etc.. nog steeds geen extra fx gebruikt alleen wat drums ;)
´k Moet nog steeds een hoop aan de drums doen wil het wat worden... breaks e.d. en fx maar ´t is natuurlijk een plug demo zonder al te veel toevoegingen ;)
 

Attachments

  • Komplexer jam2.mp3
    7,9 MB · Bekeken: 57
echt MeukijverBier® dit :) Ik vermoed dat ik jouw stijl zonder inleiding zou kunnen herkennen. erg goed.
 
echt MeukijverBier® dit :) Ik vermoed dat ik jouw stijl zonder inleiding zou kunnen herkennen. erg goed.

Haha.. :D Dank je.. :mega:

Message to the Mod(s): Zou de titel kunnen gewijzigd worden in 'Terratec Komplexer Jam'?
 
Thanx Gloomer :)

Omdat er op jijbuis van deze plug slechts een geluidsfragent te vinden was, en ik dus de trybeforeyoubuy versie wel moest installeren om te kijken of het wat voor me was..
net toch maar even wat audio van de laatste versie geupload.. als blijk van dank :D

 
Laatst gewijzigd:
Zoals forumlid T-CM11 al had laten horen.. Komplexer is perfect voor soundscape stuff.

Had vanavond weer wat geluidjes gemaakt.. en on the fly wat met de FM en filters lopen spelen..
Even totaal wat anders nu.. beetje minimal met lekkere weirde sounds .:D wederom geen externe fx gebruikt. alleen ff beatje voor de vorm :mega:
 

Attachments

  • Iets Komplexer.mp3
    4,6 MB · Bekeken: 51
Laatst gewijzigd:
Net nog ff wat dingetjes toegevoegd en wat edits gedaan bij de tweede demo..
Structureel is 't nog een rommel maar soundwise laat het weer een heel andere kant horen.. en daar gaat het om :mega:
Heb em maar weer ff op youtube gedumpt.. was eigenlijk verrast door de geluidskwaliteit.. dat klonk een paar jaar terug wel anders :okdan:

 
Back
Top