Weer iets op soundcloud gegooit

https://soundcloud.com/shyfte/roy-shyfte-skidfm

Hoop dat jullie het dope vinden!:okdan:

Als ik wist wat "dope vinden" was dan kon ik het misschien vinden. :P

Trouwens een leuke woordspeling voor deze dag van de grote bekentenis van Boogie


Paul
 
Boogie ?
 
Michael Boog... Alsof het iemand uberhaupt interreseert wat hij gebruikt, zit als een soort van 2e Armstong z'n verhaal te doen bij de telegraaf, volledig uitgemolken. No one cares. Te zielig al die opgeblazen aandacht. Sell out...
 
Michael Boog... Alsof het iemand uberhaupt interreseert wat hij gebruikt, zit als een soort van 2e Armstong z'n verhaal te doen bij de telegraaf, volledig uitgemolken. No one cares. Te zielig al die opgeblazen aandacht. Sell out...

Mij interesseert dat ;-)
 
Er is maar 1 ding saaier dan wielrennen zelf en dat is er over praten. Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen.
 
thanks a lot voor al de positieve feedback, het lekkere wegluisteren is wel echt een doel van mij, ik doe het niet om los te gaan in de club. ik wil gewoon dat als iemand het luisterd er lekker in mee kan gaan.
@100% Wat voor vocals zou jij er dan op gooien? ik heb namelijk wel wat Mc's , zangers en zangeressen tot mijn beschikking, weet eigenlijk zelf niet wat ik lekkerder zou vinden.
 
Nog even terugkomend op Ptaurus;

Meen je dit serieus? Kom je uit een ander tijdperk? Of zeg je dat je het niet kent zodat je slim en wijs overkomt? Ik weet in elk geval zeker dat je weet wat ik bedoel als je een beetje bij verstand bent.
 
Ptaurus bedoelt waarschijnlijk dat hij een beetje vreemd op kijkt van aardappelboeren die proberen te praten als een "bad ass nigga from da BronX" al dat "street" is een nep attitude in NL, en volkomen onnodig. praat toch eens gewoon nederlands joh.... Mag ik dát zeggen? Ja dát mag ik ook zeggen :D zo lang je ouders kinderbijslag hebben ontvangen kan je gewoon normaal ABN praten
 
Ik doe normaal, ptaurus trouwens ook.... "Lauwe slang" is niet de norm hier toch? Het is nep, aangemeten en niet authentiek en daarom klinkt het DOM, omdat iemand die daar weinig mee kan aan te spreken als DOM is dan zo niet nog DOMMER.
 
Nog even terugkomend op Ptaurus;

Meen je dit serieus? Kom je uit een ander tijdperk? Of zeg je dat je het niet kent zodat je slim en wijs overkomt? Ik weet in elk geval zeker dat je weet wat ik bedoel als je een beetje bij verstand bent.

Als 47-jarige kom ik voor jou misschien uit een ander tijdperk.

Ik merk zelf ook vaak het omgekeerde.
Als ik woorden en/of uitdrukkingen gebruik die volstrekt normaal zijn (in mijn ogen) dan krijg ik van jongeren vaak een vragende blik.

Ik vertaal "dope" maar even als of ik het "goed" vind.
In mijn tijd zouden we daarvoor woorden als "gers" ofzo gebruikt hebben. Dat was zeg maar de slang uit die tijd.

Ik zeg altijd maar dat de huidige jonge generatie over 30 jaar precies hetzelfde redeneeert als ik nu over de huidige generatie (qua woordgebruik). Dus over 30 jaar ben jij net zo'n oude lul als ik :P

Paul

(en ik probeer niet wijs over te komen, want dan ben ik absoluut niet)
 
De eerste klinkt leuk, enigzins wat saai. Je laat je muziekloopje de heel tijd loopen.. en speelt daar dan overheen met je geluidjes en vocaalsamples..

Dat 'ring' geluid op je sample.. hoe komt dat? bitcrusher plugin of 12 bit hardware? :-)

De tweede is leuker door dat jazz basje.. Zelfde idee als de eerste, muziek laten lopen en daaroverheen spelen..
Ik vind rap punchlines of vocals altijd leuker er overheen als een totaal instrumentale track, dus dat vind ik lekker..

Dus.. leuk gemaakt..maar ik zou een songstructuur gaan aanbrengen in die tracks.. dat wordt het beter en boeiender om naar te luisteren..

En wat een gezeur om het woordje 'dope' joh :-(
Vandaag de dag zijn er gewoon veel engelse woorden die gewoon gebruikt worden in de nederlandse taal.. Dat geld ook voor straattaal en woorden uit een bepaalde subcultuur..

Woorden als 'dope' worden door mensen die bij de tijd zijn gewoon begrepen en horen bij deze tijd…

Het wordt een ander verhaal als bijvoorbeeld blanke kids met extra moeilijk marrokaans accent gaan praten natuurlijk. Dat is gewoon meeloperij of ze verkeren zo jong al in een identiteitscrisis :-)

Jeweettochh....
 
En wat een gezeur om het woordje 'dope' joh :-(
Vandaag de dag zijn er gewoon veel engelse woorden die gewoon gebruikt worden in de nederlandse taal.. Dat geld ook voor straattaal en woorden uit een bepaalde subcultuur..

Woorden als 'dope' worden door mensen die bij de tijd zijn gewoon begrepen en horen bij deze tijd…

Het wordt een ander verhaal als bijvoorbeeld blanke kids met extra moeilijk marrokaans accent gaan praten natuurlijk. Dat is gewoon meeloperij of ze verkeren zo jong al in een identiteitscrisis :-)

Jeweettochh....

Ik zeur niet, let op de nuancering die ik heb gegeven door de smiley (die jij ook gebruikt heb om te nuanceren). En ik stoor me er ook niet aan, omdat ik weet dat dat er nu eenmaal bijhoort. Wel vind ik dat normale woorden minder goed beheerst worden. Maar ook dat hoort er nu eenmaal bij: "vroeger was alles beter" (en als je dat gaat zeggen dan word je dus echt oud......)

paul
 
Ik zeur niet, let op de nuancering die ik heb gegeven door de smiley (die jij ook gebruikt heb om te nuanceren). En ik stoor me er ook niet aan, omdat ik weet dat dat er nu eenmaal bijhoort. Wel vind ik dat normale woorden minder goed beheerst worden. Maar ook dat hoort er nu eenmaal bij: "vroeger was alles beter" (en als je dat gaat zeggen dan word je dus echt oud......)

paul

'Vroeger was alles beter'.. ik probeer dat te vermijden om te zeggen :-)
En idd, jouw smiley had ik ff over het hoofd gezien..
 
'Vroeger was alles beter'.. ik probeer dat te vermijden om te zeggen :-)
En idd, jouw smiley had ik ff over het hoofd gezien..

Haha maakt niet uit, ik ken je leeftijd niet, maar ik dacht vroeger ook dat nooit te zeggen en opeens ga je dat wel zeggen....


Paul
 
Back
Top