powercore mk2 geen lancety of wel

gertb

Stamgast
Lid sinds
12 februari 2006
Berichten
246
Locatie
hoogezand
Hallo , ik heb een vraagje
ik wil graag achter mijn akai s5000 met 16 outs een goede reverb/ en of delay;s zetten om het wat mooier te maken
ik wil graag per 2 kanalen (stereo) een mooie reverb bv
nu kan ik een lexicon kopen voor 200 euro maar dan heb ik maar 2 kanalen met een verb
zat zelf te denken om de 16 signalen in de computer te pompen met een ad-convertor en dan met zo;n powercore mk2 de reverbs en andere dingetjes te halen , zodat ik 8 sterio reverbs of delay;s heb
lijkt mij zeer mooi , maar voordat ik dit uitvoer wil ik wel weten of dit een goed idee is ivm met lancety problemen
ik werk met cakewalk sonar , en mijn vst plugings hebben volgens mij geen vertraging (niet dat ik het hoor)
heeft iemand een antwoord of een goed advies voor me
groetjes gert :)
 
De hoeveelheid reverbs die je kan doen met zo'n kaart hangt ook af van de dsp load die je gebruikt, maar dat kan je aflezen. Er zitten echt wel grenzen aan. Met de kracht van de huidige nieuwe computers is het powercore systeem richting de achterhaaldheid. Als je ook nog een kwalitatieve ad converter met 16 ins wilt hebben ben je relatief duur uit.

Is het niet makkleijker om er een 16 kanaals mixertje bij te pakken en via de sends per kanaal te regelen hoeveel reverb je per kanaal van de lexicon haalt ?
 
Hallo niel , niet eens zo.n gek idee , wist niet dat ze langzamerhnd achterhaald zijn , dacht dat het juist een beetje nieuw en sterk concept was ,
denk dat eerst goedmoet nadenken hoe ikhet wil hebben en of het dan uit te voeren is met een klein mixertje
dank je wel voor het idee niel
 
DSP systemen als de powercore en de uad doen er precies 1 x de audio buffer over om hun ding te doen dus effectief verdubbelen ze je latency. Dit alles natuurlijk zonder de latency van je converters zelf, maar die is in de praktijk normaal in het sub milliseconde gebied.

plug-ins hebben wel latency maar je hebt ook plugins zonder latency als ze niet zo processor intensief zijn. Overigens lost je DAW dit meestal op door alle andere tracks te vertagen zodat je hier geen last van hebt.

Als je via je computer terug luister dan zie ik niets mis met je methode. Alleen moet je niet de signalen gaan mengen met dingen die niet door de computer gaan omdat dan je timing niet meer klopt.
Maar dat kan je oplossen door je midi vervroegd naar de s5000 te sturen zodat alles weer netjes op tijd aankomt.

groet,

Thomas
 
Back
Top