Acid sound - gear of vst tip?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.732
Locatie
Streek rond Herentals - België
Hallo

Ik was vergeten hoe graag ik acid en de oude house sound hoor tot ik terug de turn up the bass cd's beluisterde en wat ging youtuben 'history of house'
Ik heb al wat gegoogled en vraag me af welk speeltje of plug in me op pad krijgt naar de acid sound.
Budget is beperkt dus geen echte 303 in gedachte, bovendien heb ik begrepen dat programmeren een pain is. Ik had een groovebox 303 maar die is verkocht.
Dank
 
Rebirth op je pad :)
 
Echte acid sound, TT 303 (TB clone) TR 707/727 en dan kom je al een heel eind denk ik
Softwarematig, Audiorealism Bassline, en als je een DAW heb dan kan je vrij makkelijk 707/727 samples van het internet afplukken.
 
Software: wachten tot Venom VB 303 een nieuwe release heeft

Zal gratis zijn, en is imho de beste software 303 kloon aller tijden (ben beta tester)
 
Alleen voor Windhoos toch?

Jep, jammer genoeg wel.

Ik weet wel van iemand die hem via WINE op linux aan de praat kreeg.
heb het zelf geprobeerd met wacvst maar nog niet gelukt

Een mac port zal jammergenoeg nooit komen... Maar er is momenteel ontwikkeling van een DSP achtige hardware bak waar de venom code op zou kunnen draaien (inside geruchten ;) )
 
fijn om zoveel replies te zien. Zal eens op zoek gaan. Op de ipad had ik al gevonden, heb een mac dus windhoos dinges vallen af.
Dank
Heb beetje voorliefde voor hardware, maar waarschijnlijk is dat een rem op mijn huidige workflow zoals dat zo mooi heet.
 
Ik zie dat je al een Maschine hebt, hieruit kan je de drums halen.

Kwestie van even alle ouwe doosjes als sample inladen (linn en de Roland TR reeks...yamaha rx.)

Voor 303 sounds vindt ik die audiorealism bassline 2 meer dan voldoende.
 
Ik had de demo al even geprobeerd. Ik zal er eens wat meer tijd in steken. Maar knopjes blijven zo veel plezanter hé. We zien wel :)
 
Ik zie dat je al een Maschine hebt, hieruit kan je de drums halen.

Kwestie van even alle ouwe doosjes als sample inladen (linn en de Roland TR reeks...yamaha rx.)

Voor 303 sounds vindt ik die audiorealism bassline 2 meer dan voldoende.

Dit doe ik ook, Oude drumdoos samples inladen en bewerken en ik gebruik ook de plugins van audiorealism, hun Tb808-909-606 kloon klinkt ook heel lekker :okdan:
 
Toch weer uit nieuwschierigheid aan 't zoeken naar echte knoppen. Blijkbaar zijn er echte XOXBOX shop fans vs de mode machines versie. En dan, vind ik een filmpje van een kerel die ze beiden heeft en weet te waarderen. Tja, wat moet ik daarmee besluiten :)
Iemand idee wat 't kost om de shop er een full built te laten bouwen voor me? Dacht even zelf de soldeerbout te nemen maar heb die pdf bekeken en ik pas.
 
ik kom steeds meer uit op dat acid een gevoel is waarbij je niet teveel moet blijven zoeken naar de wortels maar een korte arpeggio's met af en toe een glide kan op iedere synth met cutoff en resonance leiden tot een vette acid sound gooi er een lekkere clap bij... ow en dan grijpen veel mensen naar 909 klanken maar voor oldschool vind ik een 505 of 626 eigenlijk veel geschikter (dat zijn dan wel weer wortels natuurlijk)

edit!
wat het belangrijkst is (vind ik) is de sequencer! een mam mb33 kan best leuk klinken als synth maar de 303 is juist zo gaaf vanwege zn sequencer. ik heb vaak 303 achtige sequences geschreven voor mn mam maar dat krijg je moeilijk zo lekker, en dat ligt niet eens aan de synth maar dus ook wel degelijk voor een heel groot deel aan de sequencer.
 
Laatst gewijzigd:
Die techno toys sequencer schijnt de 303 sequencer goed te benaderen. De vraag is hoe je zoiets integreert in je setup.

En misschien kan je b.v. met Rebirth midi patterns exporteren naar een DAW, waarin glide overeind blijft?
 
xoxbox vind ik een aanrader.
komen hier soms redelijk goedkoop voorbij.
 
TT303 en in 2e instantie de xoxbox

of gewoon een echte TB he :-)
 
Back
Top