Rise Riddim (instrumental reggae)

Fuck wat klinkt dit al goed (en anders!) en wat een afsluiter van een bizarre dag... Wordt vervolgd..
 
oeh.. lekker baslijntje!

Dat gitaarsoundje vind ik niet zo heel mooi alleen, klinkt te netjes en te modern..

Maar knap gemaakt hoor.. klinkt erg relaxed...
 
Kick vervangen, snare extra gestapeld en bass opnieuw ingespeeld. Verder beetje processing.
Dit is een itb mixje. Ga vd week dubs doen op de mixert.


Ik dacht zoiets te horen ja. :D Volgens mij is de hihat ook opnieuw? Qua sound is het nu zo veel beter. Echt klasse dat je dit in een avondje even doet. Zal wel ervaring heten, gheheh.
Toen ik m gisteren voor het eerst luisterde dacht ik in een split second dat je het tempo omhoog had gegooid. Maar wat er met jou versie is, is dat ie qua feel veel gejaagder is, minder laid-back als mijn versie. Ik kan er nog niet echt de vinger op leggen hoe dat precies komt ook. Het jammere vind ik wel dat de gitaar melodie niet goed matched bij deze nieuwe feel. De sax komt nog goed mee, maar de gitaar melodie hangt er nu een beetje slapjes bij vind ik. Ik heb deze track rondom de gitaarmelodie opgebouwd, die was eerst eigenlijk voor een andere track die ik nog niet klaar heb en is 135bpm en met vocals enzo... Maar toen ik zo die melodie had verzonnen vond ik het beter om daar een veel langzamere laid back versie op zichzelf van te maken en dat is dus deze track geworden. Het zou ietwat bizar zijn als juist deze gitaar er nu weer uit moet LOL :D Anyway, ik heb nu dus wel 2 verschillende tracks met dezelfde akkoorden loop van Am Dm G Am.

Ik sleutel zelf ook nog ff door aan deze track..

:okdan:
 
Die blazers mixen zichzelf bijna, ze klinken idd prima! Nogmaals bedankt! :halleluja

Thanks :) Geweldig om te ervaren hoe er spontaan zoiets leuks ontstaat.. het was echt fun om te doen.. en natuurlijk lijkt het me leuk om vaker zoiets te doen :mega:
 
Hats heb ik niets aan gedaan afgezien van wat EQ en een klein delaytje. Betrft de gitaar... klopt zit nog niet echt lekker in de mix maar de track leent zich meer voor een dikke dub. Vind hem zelf een beetje saai zo.
Waarom er meer meer drive in zit heeft te maken met dat de kick nu meer hoorbaar is en de delay op de hats.
Ik moet ff kijken wanneer ik de dubs kan doen.
 
Love It !!

Lekker dubje. . .

Nu is de kick ook net een tandje minder dan in je vorige mix en dat doet het beter vind ik. Sowieso HET grote verschil met mijn versie is de drums. Ik was er gister avond zelf ook nog mee bezig, maar hier klinkt ook de hihat zoveel beter. Wat heb je daar mee gedaan? Ook de subtiele veranderingen in de snaresound vind ik vet gedaan, (phaser, filter?)
 
Inderdaad echt te gek! :okdan:

:)

@ Dubcreator.. heerlijke mix!! :halleluja erg lekker als die feedback opengaat.
Vond persoonlijk de gitaar niet echt verkeerd klinken.. De "High pass" filtering em wel goed gedaan.. al is er voor mijn gevoel net iets teveel van de "body" verdwenen.. :)
Maar al met al erg lekker :okdan:
 
Love It !!

Lekker dubje. . .

Nu is de kick ook net een tandje minder dan in je vorige mix en dat doet het beter vind ik. Sowieso HET grote verschil met mijn versie is de drums. Ik was er gister avond zelf ook nog mee bezig, maar hier klinkt ook de hihat zoveel beter. Wat heb je daar mee gedaan? Ook de subtiele veranderingen in de snaresound vind ik vet gedaan, (phaser, filter?)

Ja kick wat lager in de mix valt wat beter. Hi hats is alleen EQ en delaytje, en beetje springreverb. Snaresound is de dubbeling met moog snare sound en spring reverb met veranderende para EQ op de mixert..handmatig. Daar wil ik dus een stepped filter voor hebben zodat ik die na de springreverb na zetten. Betreft gitaar.. idd wat dub maar met meer body viel die niet lekker in de mix.
 
Back
Top