[Reggae] New Day (remix)

Nightly Build

beware the fury of a patient man
Lid sinds
11 januari 2002
Berichten
5.921
Locatie
Utrecht, NL
Hi, ik werd gevraagd een remix te maken van een label die mij dat wel vaker vraagt.
Meestal wijs ik het af omdat de songs vaak een hoog modern pop gehalte hebben wat mij niet zo aanspreekt.

Maar bij deze song dacht direct aan een reggae sound die het origineel helemaal niet heeft.
Het is lang geleden dat ik een reggae song maakte (2009?) en in vind het prachtig om te maken met al die effects.
Ik hoor graag elke vorm van mening of deskundig advies:



Hier het origineel:

 
Laatst gewijzigd:
Ik hou niet van de bass. Te weinig en te resonant. Voor echte reggae mag ie meer aanwezig en impossant :)
ik luister met plezier de rmx nog n keer. Intro verdient ook nog wel n veegje dub. Is nu echt wachten op variatie of opbouw
het origineel lijkt te hard op een afgezaagde future classic track die ze elke party spelen en die ik kan missen als kiespijn. Weet gelukkig de titel niet maar velen vast wel.
 
Laatst gewijzigd:
Leuk! (Hoor ik daar nou een 303 in een reggaesong?! , leuk hoor)

Ja klopt 😁

@klinkske dank voor de feedback. De bas best wel aanwezig in het sub laag maar op je laptop speakers hoor je die natuurlijk niet.
Om het ook daar hoorbaar te maken heb ik een 303 lijn de bas mee laten spelen in een hoger frequentie.

Ik zal kijken of ik de sub wat harder kan zetten maar te hard is ook noet mooi vind ik.
En misschien wat minder resonantie in de 303 lijn. Goeie tips! Ik neem ze zeker mee in de volgende update.

(Origineel spreekt mij eerlijk gezegd ook niet aan al zitten er nog wat jazz invloeden in en de vocal heeft nog wat soul vergeleken waar ze doorgaans mee aankomen)
 
Laatst gewijzigd:
hehe ik luisterde op een HD 25 sennheiser hoor. Ik check de volgende versie
 
Ik heb de bas een paar keer harder gezet, nu heeft hij bijna hetzelfde rms niveau als de kick.
Normaal heb ik de bas zo'n 6db zachter als de kick.
Maar hij komt nu wel de speakers uit.. weet niet of het nu too much is.
 
Clipt die kick in de intro? Ik vind de intro nog steeds te saai. Niet dat ik een tip heb. ik wil hier de stems wel van om volgende week eens analoog te dubben als dat mag 😎
 
Luister eens naar de intro van bob zijn three little birds. Korter en meer laagjes. Ik noem maar wat natuurlijk.
 
Klinkske heeft een punt vind ik en op een gegeven moment vanaf een minuut of twee raakt de reggae zoek. Ben veel beter van je gewend! ;)
 
@Dilago huh, vanaf een minuut of twee raakt de reggae zoek? 😂

Snap niet wat je daarmee bedoelt en volgens mij zei Klinkske dat niet.
Klinkske vond de bas te zacht en wilde meer fx horen.

Bas is nu harder en ook meer fx maar ik wlide en geen dub versie van maken.
Misschien maak ik die nog als een aparte versie
 
Is gewoon keigoed joh. No stress.

Sennheiser HD 650 / Quested H108 System inclusief Sub. En hier klinkt het top.
Je mag altijd komen luisteren. ;)
 
Laatst gewijzigd:
ik vind m ook heel goed, wou de eerdere versie ernaast horen maar is nt meer mogelijk. Ik vond enkel dat de kick lijkt te 'clippen' in de intro (of zit er een snufje fx op?) en dat de intro net wat boeiender mocht, verder dikke schijf
 
Sample ze uit yt demo van zulke fx? Of is dat geen optie 😅 even een sirene met fx uit een synth toveren dan.
inspiratie ? Jahtari googlen
 
Back
Top