Distributie

@Niel ik heb nog een vraagje voor je mocht je deze thread nog lezen.
Als je sinds 2008 niet meer perst, hoe geef je je muziek dan uit? CD/iTunes etc?
Volgens mij draaien veel DJ's tegenwoordig ook met CD's he?
 
Denk dat 99,9% gewoon met MP3 en controller draait
Nagenoeg alle pro CD spelers hebben USB en HID ondersteuning en hebben na aanschaf nog nooit een CD gelezen. Vinyl is echt zeldzaam aan het worden.
 
DJ's die ik mijn 12" ga geven zijn mensen als Paul Elstak, Darkraver etc.. ouwe garde... die draaien toch nog wel vinyl?
 
volgens mij de meeste inmiddels ook met traktor aangezien haast nergens meer SL1200's staan en ze echt niet meer zelf met draaitafels gaan lopen slepen. maar kan me vergissen. als gedraait worden de opzet is kan je volgens mij beter gewoon naar Beatport & iTunes?

Alhoewel een vinyl exemplaar overhandigen natuurlijk wel cool is, kunnen ze hem altijd zelf nog ff omzetten naar MP3, maar de tijd van met bakken vinyl naar de club is wel voorbij volgens mij
 
Ok bedankt voor de tip. Ze krijgen gewoon alles... 12" Vinyl, Een CD en een MP3.
Beatport kende ik nog niet. Zal ff kijken straks ik moet nu weg.
 
Darkraver rocked hem gewoon nog tering hard op drie decks hoor........
Snap niet dat er zoveel mensen denken dat vinyl er niet meer toe doet.
Stap uit je eigen digitale wereld...
 
Haast nergens meer SL's? Zijn er echt clubs zonder SL's? ik heb het nog niet meegemaakt...
 
Pas de Parkneger nog twee keer zien draaien (in buurthuizen weliswaar). Beide keren digitaal of met cd's.

Ook Elstak draaide afgelopen zondag digitaal zag ik.

Maar er zullen best nog tenten/feesten zijn waar er wel met vinyl gedraaid wordt.
 
Wellicht dat de baja beachclub geen SL's meer heeft, maar van Trouw tot de Sugar-factory of Studio K met alles daartussen, gewoon nog SL's. Is Amsterdam dan toch nog echt de hoofdstad, of heeft de rest wel gewoon nog draaitafels?

Volgens mij is het onzin, en moet de digi-dj nog steeds of op de stofkappen draaien, of vragen of de flightcases van de SL's dicht mogen.
 
Nagenoeg alle pro CD spelers hebben USB en HID ondersteuning en hebben na aanschaf nog nooit een CD gelezen. Vinyl is echt zeldzaam aan het worden

Hangt natuurlijk ook van de muziekhoek/genre af waar je zit, ik denk niet dat ze veel vinyl klokken in de benidorm salou discotheek timeout boerehoeve trance scene maar bepaalde house/techno dingen pushen ze nog wel 2000+ oplage per release
 
Hangt natuurlijk ook van de muziekhoek/genre af waar je zit, ik denk niet dat ze veel vinyl klokken in de benidorm salou discotheek timeout boerehoeve trance scene maar bepaalde house/techno dingen pushen ze nog wel 2000+ oplage per release
jawel, maar het tekno hippie tijdperk is toch echt wel over (op een paar dinosaurs na) iedereen die in een mainstream club draait moet gewoon USB of laptop meenemen en TROUW etc zijn gewoon mainstream
 
Trouw heeft geen SL's meer? :D Mooi punt, dacht het niet. Kom je ervwel eens, Raph?

Even on-topic:

Ik zie zelfs steeds meer klagers over de kleine oplages, kijk maar eens op Resident Advisor. Dat het kunstmatig prijzen opdrijven zou zijn. En dat zijn dan 500-oplages. Genre inderdaad, erg belangrijk.
 
Trouw heeft altijd SL's staan die zetten ze daar neer als ze nodig zijn
zijn ook tig DJ's die serato of hoe heet dat gebruiken met die vinyl plakjes
 
er zal nog wel gedraaid worden, of i.d.d als timecode controller
maar 99 v/d 100 DJ's komen gewoon met USB stick, laptop of CD sleeve, ipv platentas....
 
jawel, maar het tekno hippie tijdperk is toch echt wel over (op een paar dinosaurs na) iedereen die in een mainstream club draait moet gewoon USB of laptop meenemen en TROUW etc zijn gewoon mainstream

Waar basseer je dit soort uitspraken op? Ik kom best wel vaak in grotere clubs en ik "moet" niets.
Kan gewoon meenemen wat ik wil.
 
da's waar. het "mag" wel moet het misschien anders formuleren, de meeste zijn gewoon overgestapt. zijn er steeds minder die nog met vinyl leuren, liefhebbers zullen er altijd blijven, zowel om te kopen, uit te geven of te draaien
 
Volgens mij is de dino-scene groter dan ooit, en is dat voor een groot deel vinyl. Een hele generatie aan de midlife? Wellicht, maar de clubs zitten wel ramvol.
 
da's waar, veel zijn blijven hangen of willen wéér 10 jaar terug in de tijd, toen ze net 30 waren en er nog geen crisis was :D
 
Back
Top