aanbevolen hoeveelheid RAM in PC

aanbevolen hoeveelheid RAM in PC

  • 128

    Stemmen: 0 0,0%
  • 256

    Stemmen: 22 26,5%
  • 512

    Stemmen: 37 44,6%
  • hoger dan 512

    Stemmen: 24 28,9%

  • Totaal aantal stemmers
    83
ik hoorde van velen gewoon dat je nog steeds win98 en ME beter kunt gebruiken. omdat latency geowon hoger is(niet alleen van softsynths)

Ik durf verder het niet concreet te zeggen, maar als het ff zou kunnen zou ik liever idd onder xp draaien

btw, (offtopic) die ASUS TUSL2-C lijkt ij een leuk bordje, denk dat ik die ga aanschaffen :) (/offtopic)
 
morgen krijg heb ik 640 MB RAM in mijn pc-tje zitten. Hopen dat Gigasampler + alle VSTi nu wel draaien;) Er bestaat geen aanbevolen hoeveelheid. Die processors en geheugens worden steeds meer en krachtiger.
 
Origineel geplaatst door Gitaarwerk
ik hoorde van velen gewoon dat je nog steeds win98 en ME beter kunt gebruiken. omdat latency gewoon hoger is(niet alleen van softsynths)

Ik durf verder het niet concreet te zeggen, maar als het ff zou kunnen zou ik liever idd onder xp draaien

LOL!
Geloof me maar, XP schopt ook met muzieken gewoon :kont:

De mensen die de oudere windows versies nog steeds beter vinden zijn waarschijnlijk tegen buggy drivers of software aangelopen en denken nu nog steeds dat W2K/XP nog buggy is. Maar da's niet meer. De ontwikkeling gaat gewoon door. En nog steeds dat de wet van Moore geldt en je dus ook niet alleen geheugen moet blijven upgraden maar ook je hele systeem wil je de nieuwste software blijven draaien.
 
weer wat geleerd :9

you all *schop* sterretjes hiero :)
> op naar winXP met me nieuwe pc'tje
denken jullie trouwends dat ik aan een p3 800 genoeg heb (ik wil steeds MINDER ) met softsunths draaien, maar af en toe wel een fm7 erdoorheen gooien!
 
Kep zelf op moment 256 DDR Ram hier in zitten in mijn andere computer 320 SD RAM, merk niet echt verschil, maar ga misschien binnenkort als de 512 wat gezakt is bijkopen.
 
Kep hier 512MB in mijn machine zitten, en vind het zo wel voldoende.
Misschien een keertje een andere processor maarja, kost allemaal pleuro's :D
 
Origineel geplaatst door Gitaarwerk
weer wat geleerd :9

you all *schop* sterretjes hiero :)
> op naar winXP met me nieuwe pc'tje
denken jullie trouwends dat ik aan een p3 800 genoeg heb (ik wil steeds MINDER ) met softsunths draaien, maar af en toe wel een fm7 erdoorheen gooien!

ik denk dat xp geen probleem moet zijn voor je computer
maar weet niet hoeveel cpu load dat fm ding vraagt
 
helaas erg veel :frons: ik kan nu op dit moment met een celly 466 / 192MB ram en waveterminal 2496 geen cubase draien met de fm7 plugin... zgt zat denk ik
 
Origineel geplaatst door mono-poly
ja een celleron is ook een *^&% processor ook
is een porsche met een 2cv motor of zo
daar heb je volkomen gelijk in! :)
ik heb hier op waar ik nu zit gewoon een amd 1400 ..das wel ff wat anders.. :) maar ik heb niet ozmaar geld voor alles en nog wat.. en dat cellietje 466 was mijn eerste pc :) dus vandaar :)
 
Kijk anders ff op t.net en scoor daar een PIII voor weinig. :)
 
Klopt,

ik gebruik zelf een PIII 1MHZ met een mooi Asus mopo en 512 MB geheugen en kan als het moet 67 Audio kanalen draaien binnen Cubase met een 4ms Latency.

Of al mijn plug in synth op volle toeren (8stuks) en maar een 32% belasting via de performance, dus echt duur hoeft een nieuwe muziek PC niet tezijn.
 
Nooit geweten dat ze de P3 ook in een 1MHz versie hebben gemaakt 8o)
 
Origineel geplaatst door Gitaarwerk

daar heb je volkomen gelijk in! :)
ik heb hier op waar ik nu zit gewoon een amd 1400 ..das wel ff wat anders.. :) maar ik heb niet ozmaar geld voor alles en nog wat.. en dat cellietje 466 was mijn eerste pc :) dus vandaar :)

netjes.....was niet me bedoeling om jou af te zeiken hoor :)

vetste cpu's is me dual xeon momenteel dual 550 2048kb
maar vraag me af of ik daar wat aan heb voor de muziek?
twijfel wel om er een muziek pc van te maken

groetjes dennis
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb nu 512 DDR Ram erin hangen maar ga deze zeker omhoogtrekken!! Ik denk zelfs dat als je met Softsynths/Samplers werkt 512 toch ook wel ECHT het minimum is! Maar houd je wel in je achterhoofd dat (het zijn geruchten ik weet niet of het waar is!!) het mogelijk is dat als je boven de 512 uitkomt misschien je PC stop zegt!!! Ik geloof dat dit wat met je Moederbord te maken had,moet je maar even navragen want ik weet het ook niet precies.
 
98 heeft problemen meer als 512 mb.
meer is trouwens niet beter. bij ddr haal je bijvoorbeeld de meeste power als je alleen maar de eerste geheugen bank gebruikt.
verder is 512 echt meer dan genoeg voor audio.
als je pc het dan nog niet trekt zou ik toch iets doen aan het soort geheugen wat je gebruikt.
dit vergeten veel mensen dat je ook verschillende soorten geheugen hebt. je hebt bijvoorbeeld verschillende ddr repen maar die weer op verschillende frequenties werken.
heel erg snel geheugen is bijvoorbeeld die van corsair de.
 
tja ik mik op 512md op 333mhz.niet alleen veel maar snel moet die zijn.beter ook veel cache geheugen. En natuurlijk een motherboard die goed copmpatible is met jouw audio interface
 
Back
Top