Drumkit met effecten

Kennet

Nieuwkomer
Lid sinds
6 januari 2013
Berichten
11
Hallo

Om drums te maken gebruik ik "FPC" uit FL-Studio-10.
Het feit dat je daar veel vrijheid hebt om samples in te laden is geweldig.
Elk volume kan ook apart geregeld worden; prima dus.
Het interessantste aan een kit is dat je een overzicht houdt op wat de drummer doet: hij kan niet tegelijk op zes toms tegelijk kloppen, vandaar ook dat ik graag met een kit werk.
Maar (uiteraard…) moet je die kit aanwijzen naar een kanaal in de mixer waar je dan achteraf nog wat effecten kan op toevoegen die soms noodzakelijk zijn.
Helaas krijgen dan al je samples (kick, snare, hihat, …) dezelfde effecten mee.
Dus de vraag: bestaat er een drumkit waar je alles kan wat mogelijk is met FPC èn waar je per sample effecten kan toewijzen.
Een gratis exemplaar is nog beter; we zijn ni moeilijk…

Dankuwel
Kennet
 
je kunt de drums toch gewoon uitsplitsen dan?
d.w.z elk drumstelonderdeel/sound een eigen track/midikanaal.
zo doe ik het in elk geval maar dan wel in cubase ;-)
 
Maar (uiteraard…) moet je die kit aanwijzen naar een kanaal in de mixer waar je dan achteraf nog wat effecten kan op toevoegen die soms noodzakelijk zijn.
Helaas krijgen dan al je samples (kick, snare, hihat, …) dezelfde effecten mee.
Dus de vraag: bestaat er een drumkit waar je alles kan wat mogelijk is met FPC èn waar je per sample effecten kan toewijzen.
FPC.jpg

Rechtsboven, bij output... dat lijkt me toch per sample of per pad. Ik kan het helaas hier niet uittesten.
 
Op midikanalen kan je geen effecten steken.

Inderdaad: ik was niet duidelijk. Het gaat over de samples die door de midi getriggerd worden.

Die output schijnt niet veel te doen...
 
Inderdaad: ik was niet duidelijk.
Ik vond van wel :D

http://www.image-line.com/support/FLHelp/html/plugins/FPC_padproperties.htm#FPC_PadProperties
Output - The Output Offset adds a Mixer Track offset value to the selected pad, this allows independent or grouped mixer tracks to be used by the FPC pads. The offset is relative to the Mixer Track number the plugin is assigned to at the Channel Settings. For example, if FPC is sent to mixer track 1 and the offset for a given pad is 2, then the sound from that pad will appear on mixer track 3. If the plugin wrapper is set to track 5 then the pad will appear on Mixer Track 7. To disable the offset set the display so that it shows '--'.
De output moet je dus optellen bij de main output, en dan weet je in welke mixer track hij terecht komt ;)
 
Precies: ik heb ook een tutorial gevonden op Youtube: ook de commentaren lezen wanneer je werkt merk een oudere of nieuwere versie dan de man in kwestie:
https://www.youtube.com/watch?v=zlLlvtriRwY

Hij raad aan de FX op de Channel settings op -- te zetten en zodoende de pads bij Output op de FPC hetzelfde nummer te geven dan de mixer.

Hartelijk dank aan iedereen.

mvg
Kennet
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top