Eventide H9 Harmonizer

H9Splashgoodlogo.jpg


1 Stompbox too rule them all. De H9 is een pedaal met de populairste algoritmen van de Modfactor, Timefactor, Pitchfactor en Space. Niet alle algoritmen zitten erin, maar de resterende zijn wel via in-app te kopen. Dus in feite is het 4 pedalen in 1. Alleen jammer dat Blackhole niet al erbij zit, lijkt me de populairste. Hij is draadloos te editten via iPad of iPhone mbv Bluetooth.

Aansluitingen; stereo audio I/O, MIDI I/O, Expression Pedal, en Auxiliary Switch inputs.

Verkrijgbaar in Maart, morgen te zien op Namm.

Meer info http://ftp.eventide.com/h9/index.htm
Video http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7_-6jh0i_Sw
 
Fijn om je bevindingen te lezen. :okdan:

Ik heb deze al een tijdje op het oog als effectbak voor m'n modular.
Wat ik er tot dusver van gehoord en gezien heb vind ik ronduit indrukwekkend.
De flexibiliteit van het systeem spreekt me erg aan.

Leuk om de ervaringen van een gebruiker te lezen.
 
Fijn om je bevindingen te lezen. :okdan:

Ik heb deze al een tijdje op het oog als effectbak voor m'n modular.
Wat ik er tot dusver van gehoord en gezien heb vind ik ronduit indrukwekkend.
De flexibiliteit van het systeem spreekt me erg aan.

Leuk om de ervaringen van een gebruiker te lezen.

ja, ik wist niet dat er een h9 thread was hier, anders had ik wel wat eerder gepost, maar mocht je specifieke vragen hebben dan hoor ik het graag, ik ken de h9 inmiddels behoorlijk goed.

Ik zit er ook nog over te denken om even een filmpje te maken binnenkort met droge synth sounds en dan de eventide met wat eigen presets voor synths erover heen zodat je hoort wat het verschil is als je je eigen presets maakt ipv de factory presets. Zal dat dit weekend denk ik even gaan doen, want horen is beter dan zeggen dat iets goed is.
 
Het lijkt mij inderdaad een gruwelijke bak. Erg onder de indruk van de kwaliteit van de effecten. Heb hem een keer gehoord bij een project wat ik deed. De gitarist had er 1. Mocht hem helaas niet zelf even aan de tand voelen. Begrijp ik goed dat het (even banaal gezegd) het een preset bak is? Dus je kiest een algoritme en vervolgens kan je er niks aan tweaken? Of heb ik dat mis.
 
Het lijkt mij inderdaad een gruwelijke bak. Erg onder de indruk van de kwaliteit van de effecten. Heb hem een keer gehoord bij een project wat ik deed. De gitarist had er 1. Mocht hem helaas niet zelf even aan de tand voelen. Begrijp ik goed dat het (even banaal gezegd) het een preset bak is? Dus je kiest een algoritme en vervolgens kan je er niks aan tweaken? Of heb ik dat mis.

nee dat heb je mis.

je krijgt 99 presets gericht op gitaren, maar vervolgens kies je gewoon welk algorititme je wil gebruiken. Plat gezegd zeg je dan welk eventide pedaal je wil gebruiken, dan kun je daarna via een grafische interface het hele effect apparaat programmeren, of als je geen ipad, max of windows hebt dan kun je het ook rechtstreeks op het apparaat zelf doen,. Maar bijvoorbeeld de eventide Space hardware effect zit er volleidg in, dus alle knoppen die je daar op hebt, al die features kun je zelf ook programmeren.

Je kunt vervolgens preset lists maken, en die kun je uploaden naar het pedaal, of je slaat ze gewoon rechtstreeks op het pedaal op.

dus in het geval van de h9 max, heb je 44 volledige effect apparaten om te gebruiken (44 algoritmes) met al hun eigen specifieke toepassingen.
 
Laatst gewijzigd:
nee dat heb je mis.

je krijgt 99 presets gericht op gitaren, maar vervolgens kies je gewoon welk algorititme je wil gebruiken. Plat gezegd zeg je dan welk eventide pedaal je wil gebruiken, dan kun je daarna via een grafische interface het hele effect apparaat programmeren, of als je geen ipad, max of windows hebt dan kun je het ook rechtstreeks op het apparaat zelf doen,. Maar bijvoorbeeld de eventide Space hardware effect zit er volleidg in, dus alle knoppen die je daar op hebt, al die features kun je zelf ook programmeren.

Je kunt vervolgens preset lists maken, en die kun je uploaden naar het pedaal, of je slaat ze gewoon rechtstreeks op het pedaal op.

dus in het geval van de h9 max, heb je 44 volledige effect apparaten om te gebruiken (44 algoritmes) met al hun eigen specifieke toepassingen.

wauw!

Bedankt voor je antwoord. Met recht een gruwelijke bak dus. Veranderd wel mijn interesse in dit ding, liet hem altijd links liggen, omdat ik dacht dat dat dus niet kon...
 
wauw!

Bedankt voor je antwoord. Met recht een gruwelijke bak dus. Veranderd wel mijn interesse in dit ding, liet hem altijd links liggen, omdat ik dacht dat dat dus niet kon...

ja hoor , en dan kun je dit soort effecten maken en gebruiken.
dit is wel een leuke demo met de arturia microbrute van iemand, die laat eerst het droge synth geluid horen en dan 1 van de algoritmes van de eventide eroverheen (ook de resonator! )
 
Laatst gewijzigd:
De tremolo/chorus (groene) algo's zijn niet interessant voor synths imho, en de pitch shift dingen geinig om een keer te proberen maar ga ik waarschijnlijk nooit serieus gebruiken denk ik
@SB-SIX,
ik heb nog een leuke tip voor je.

Naar aanleiding van je opmerking over de modfactor (waar ik het mee eens was) heb ik gisteravond nog eens gespeeld met de modfactor algoritmes (de groene), en kwam na een paar uurtjes experimenteren erachter dat het Undulator algoritme echt geweldig is zodra je deze als effect type op Feedback zet (in plaats van de factory default pitch presets), Je krijgt daardoor een instant Ambient Effect Machine. De Undulator heeft namelijk twee delays, twee detuned voices en daarboven op een FM gemoduleerde Tremolo.

Belangrijke knoppen hierop zijn: Intensity (zet deze op 50 of hoger -> dry wet verhouding), Type op feedback zetten en de rest naar smaak instellen (ik heb wel de Tempo knop geactiveerd op mijn presets). Echt een hele vette effect machine heb je dan, en doordat je het type van pitch naar feedback zet is het geen chorus achtig effect meer maar een heel experimentele feedback effect geworden.

Dit zijn de knoppen op het effect apparaat:
modfactor-undulator.jpg


En hier vind je een uitgebreide beschrijving van wat elke knop doet:
Modfactor Undulator Algoritme
 
Koel thanks ik ga het eens proberen! Ik heb alleen de harmonizer maar ben wel van plan nog een paar algo's te kopen, maar kan er ieder geval even mee spelen...

ah, ik dacht dat je alle algoritmes had.
Ja de basis is wel extreem uitgekleed, dan heb je er maar heel weinig inderdaad.

Kun je die algoritmes ook testen via die shop, voordat je ze koopt?
anders wordt het een dure aangelegenheid want los betaal je 500 euro meer bijna als je alles wilt hebben dan de max kost. Dus in dat geval neem je alleen de algoritmes die je echt graag wil lijkt me.
 
Waar blijft da videoke ? :p
no problem, heb er vanmiddag even 1 gemaakt
De volgende algoritmes zitten in deze vergelijking:
- shimmer
- resonator
- undulator
- blackhole

eerst laat ik de droge sound horen, dan de sound door de eventide h9 heen en dan nog een keer droog om te kunnen vergelijken.

 
no problem, heb er vanmiddag even 1 gemaakt
De volgende algoritmes zitten in deze vergelijking:
- shimmer
- resonator
- undulator
- blackhole

eerst laat ik de droge sound horen, dan de sound door de eventide h9 heen en dan nog een keer droog om te kunnen vergelijken.

http://www.youtube.com/watch?v=VK9wK3RaUWI

:okdan: voor deze update/input (ook netjes gespeeld trouwens)
 
Fijne demo.:okdan:
thanks,
het geeft naar mijn mening wel goed aan hoeveel impact die eventide op je droge synth sounds kan hebben.

Dit zijn slechts 4 algoritmes, in de h9 max heb je er 44 die allemaal hun eigen specialiteit hebben. Het is naar mijn mening veel effect power in enorm goede kwaliteit voor relatief weinig geld (er van uitgaand dat je maar liefst 44 effect apparaten hebt).

Nadeel is dat je algoritmes niet kan combineren, dan heb je meerdere h9 cores nodig om dat te doen. Maar goed, aangezien 1 algoritme vaak uit meerdere effect types bestaat valt dat in de praktijk wel mee.

Mocht iemand ook een h9 max hebben en de user presets uit de video willen hebben laat me dat dan even weten via prive bericht, dan zal ik je de h9z file met de presets sturen, deze kun je simpel openen in je h9 control app.
 
Quifster, bedankt voor de video, ik wil je "presets" wel. Ik heb geen max maar heb wel vele algorytmes dus waarschijnlijk lukken een paar van je presets volledig.
Bedankt daarvoor!Indien ik de algorytme niet heb koop ik die mss wel aan. Die shimmer ben ik ondertussen een beetje beu, maar rond 6 minuten "Breathing Air" = zalig
 
Quifster, bedankt voor de video, ik wil je "presets" wel. Ik heb geen max maar heb wel vele algorytmes dus waarschijnlijk lukken een paar van je presets volledig.
Bedankt daarvoor!Indien ik de algorytme niet heb koop ik die mss wel aan. Die shimmer ben ik ondertussen een beetje beu, maar rond 6 minuten "Breathing Air" = zalig


In de video gebruik ik alleen de volgende vier algoritmes.
- shimmer
- resonator
- undulator
- blackhole

dus als je 1 of meer van die hebt dan werken die presets wel, ze doen het blijkbaar sowieso allemaal wel 5 minuten per dag in trial mode.

Die Breathing air is gespeeld via het Blackhole algoritme. De truuk daar zit hem voornamelijk in de pre-delay en filter settings.

Uiteraard kun je de video presets zo in je h9 control app inlezen, ook al heb je het algoritme niet, dan werkt de preset alsnog wel voor die 5 minuten.

die lees je als volgt in (weet je waarschijnlijk wel, maar goed, als je het niet weet, doe dan het volgende)
To import this file into the desktop version of H9 Control, click on the Settings button in the bottom right hand corner of H9 Control and go to Import Presets / Preset Lists. On an iOS device you should be able to click on this link and choose to open it in H9 Control which will import it into H9 Control.

Alternatively, you can also reinitialize your H9 to its factory state by turning it off and on again with the right footswitch and the big black wheel pressed, but this will delete your current preset list and replace it with the H9 Max factory preset list.


Ik heb je een prive message gestuurd.
 
kan iemand me uitleggen hoe het werkt met registeren van een H9 en het meenemen en/of nieuw aanschaffen van algoritmes en upgraden?

ik overweeg de aanschaf van een H9, nieuw of gebruikt, maar weet niet goed welke. of hoe...

ik las dat je een core of gewone H9 kan upgraden naar max door resp. 30 of 20 algoritmes aan te schaffen. wat kost dan ongeveer. is het voordeliger om dan een gebruikte Core (rond 300) of een gewone H9 (rond 400) aan te schaffen?

ik las ook dat je de H9 kan (of moet?) registeren om toegang te krijgen tot nieuwe algoritmes en dat je de algoritmes dan op 5 H9's kan zetten.
hoe zit dat met registeren van een gebruikte H9?
en betekent het dat je bv een H9 max en een H9 core kan kopen en de van de core een max kan maken, met de presets/algortimes van je max?

of een max eigenaar kan vragen je h9 core vol te gooien?

als iemand dit helder heeft en eenvoudig kan uitleggen, heel graag.
bedankt.
 
Back
Top