Korg Padkontrol onder Win7-64

snitch

°⧭°
Lid sinds
30 juni 2003
Berichten
2.610
Locatie
070
Ik krijg na een middagje googlen nog steeds mijn recent overgenomen Korg Padkontrol niet aan de praat in Windows 7 64-bit. Nu ben ik niet de enige met dit probleem, volgens verschillende forums, maar een oplossing die voor mij werkt ben ik nog niet tegengekomen.

De Korg USB-MIDI Driver laat zien dat de Padkontrol is aangesloten, en hij is zichtbaar in de device manager met een "Device is working properly." Ik heb verschillende USB poorten geprobeerd en na omhangen de driver opnieuw geïnstalleerd.

Het probleem is dat ik in de Editor Librarian de Padkontrol niet kan kiezen - ik heb enkel de optie "Not use MIDI In port" (de vertaalafdeling draaide blijkbaar ook overuren).

Mocht iemand dit probleem hebben gehad en opgelost... ik houd me aanbevolen. :stupid
 

Attachments

  • kp.jpg
    kp.jpg
    35,8 KB · Bekeken: 112
Nee, hij is enkel zichtbaar in de Windows device manager en de device list van de Korg USB-MIDI driver, MIDI-OX, Geist en FL Studio zien hem niet.
 
Er is bij de padkontrol een tooltje die ongebruikte of dubbele poorten verwijdert, zodat als je alles af/aan weer zet de midi poorten die je wil bij de eerste 10 staan. Ik vind het niet direct terug...
 
Ik heb alle Padkontrol software op de Korg site gedownload en de nieuwste versies geïnstalleerd.
Daarna enkele keren nogmaals geïnstalleerd en herstart.

Ik heb dan de volgende shortcuts:

Configure KORG Driver Setup Utility
Configure KORG USB-MIDI Driver
Install KORG USB-MIDI Device
padKONTROL Editor Librarian

(plus uninstalls, manuals etc.)

Dank voor het meedenken in ieder geval.
 
Probeer te uninstallen, maar dat lukt niet, alle opties zijn grijs.
Zo te zien heb ik meer driver problemen, ik ga even een rondje opruimen en opnieuw installeren.
 

Attachments

  • kp_uninstall.jpg
    kp_uninstall.jpg
    22,5 KB · Bekeken: 102
Opgelost !

Voor het nageslacht:

- NirSoft USBDeview gedraaid om de Padkontrol devices te kunnen deleten.
- Remove program gedaan in Windows voor de USB-MIDI driver
- Editor/lib uninstalled (overbodig, maar voor de compleetheid)
- Korg Drv tools en Editor/lib opnieuw geïnstalleerd.

Hierna was het NIET opgelost.

- Weer de Drvtools uninstaller gedraaid, "only Korg devices" uitgezet en daarna twee entries verwijderd, één voor een corrupte oude Bluetooth audio driver en voor de Padkontrol zelf.
- Weer Drvtools geïnstalleerd, PORT A als in input en CTRL als output gekozen in de Editor/lib.

OPGELOST ! Ik kan nu scenes sturen.

Nogmaals dank voor het meedenken en Korg niet bedankt voor de goede websupport.
 
Back
Top