• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

EMES Blue Active (Near/Midfield monitors)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Eclectus

for world peace
Lid sinds
11 oktober 2003
Berichten
593
Locatie
een illusie
Absoluut fantastische actieve midfields van het Duitse pro-audiomerk EMES. De EMES Blue wordt nog steeds gemaakt, al heeft de reeks intussen twee updates gehad. Dit is het 17 jaar oude model, dat toen (!) 2100,00 Euro kostte.

De Blue's zijn een van de eerste modellen met d'appolito configuratie: 2.5 wegs voor een betere basweergave. Ze gaan tot 38 Hz diep. Ik heb er vier jaar geleden met plezier 1200,00 Euro aan betaald. Nu mogen ze weg wegens overstap op een Full Range systeem.

Cosmetisch zijn ze in slechte staat: boven, onder en achteraan zijn vele krassen. Van één monitor werkt de LED-indicator niet meer. Dit was zo toen ik ze kocht, maar gezien ze technisch perfect zijn kon het me niet schelen. Vandaar ook de lage prijs, ik vraag er 1000,00 Euro voor. Aan die prijs kan je nieuw niks vergelijkbaars vinden.

Vrijblijvend te beluisteren in Kessel-Lo, nabij Leuven, België. (Breng je favoriete CD's mee!) Geen verzending met de post: deze beestjes wegen 19 kilo per stuk...
 
Last edited by a moderator:
Excuus, deze zijn "slechts" 16 jaar oud. Huidige nieuwprijs: 2.800,00 Euro voor een paar.

Prijs is bespreekbaar! Ruilen is ook een optie - je kan me altijd een voorstel doen. Wie niet vraagt blijft maagd...
 
Ruilen voor een oudere Macbook Pro? Een Benchmark of Lake People ADC?

Nogmaals: technisch perfecte staat. Als je overweegt om monitors aan te schaffen in deze prijsklasse, dan doe je hier de beste koop mee!
 
Interessant ruilaanbod gekregen, maar ga toch nog even afwachten. Voor een API A2D of een Lynx Hilo leg ik meteen bij!

Intussen ook te koop / ruil:
NI Battery 3 + Synthetic Drums 2 wegens geen VST host... 75 Euro
The Jazz Piano Book By Mark Levine in goede staat... 15 Euro

Alles op te halen in Kessel-Lo. (nabij Leuven, België) Het boek en de software kunnen eventueel verzonden met de post. In dat geval zijn de kosten voor de koper.
 
Ben intussen ook op zoek naar materiaal voor field recording: Blimp, omni microfoons, recorder. (Fiets, hehe)
 
Last edited by a moderator:
The Jazz Piano Book is verkocht.
Battery 3 is gereserveerd.

900 Euro voor de EMES Blue's? Gekker moet het niet worden.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top