-RQ- OCT 2012 DNB

Mr. RQ

Geluidzoeker
Lid sinds
24 november 2007
Berichten
166
Locatie
Belgische Bergen
Bij deze mijn bijdrage voor 2012: Een eerste DnB (-ish) productie volledig buiten de computer om gemaakt en gemixt.
(Het beetje mastering, ver-mp3en en opsturen WEL weer op dat onding uiteraard :P)

Wish me luck! :okdan:


Tuned Analog kicks and snare (Airbase 99)
Analog FX noises (Monotribe)
Analog-modeled own Bass-sound creations (Blofeld)
Analog-modeled Lead String-sound (Virus b)
Percussion, Hi-hat, Cymbal and Choir Oooh-sounds (Motif XS)

Sequencers used: Octopus and Motif Pattern sequencer
Sampler used to hold the Kicks, Snare and FX sounds: microSampler

Analog Mixer: Zed10

Mastered with Ozone4


artworks-000003699862-bjrmnu-large.jpg
 

Attachments

  • OCT 2012 DNB.mp3
    9 MB · Bekeken: 159
Ik word er wat nerveus van. Maar ik ben dan ook nooit echt fan van het genre geweest, dat scheelt natuurlijk...:) Op wat elementen na komt de track wat mono binnen. Verder heb ik wat moeite met de tempowisselingen (waarschijnlijk een smaak dingetje). Good luck! ;)
 
Ik word er wat nerveus van. Maar ik ben dan ook nooit echt fan van het genre geweest, dat scheelt natuurlijk...:) Op wat elementen na komt de track wat mono binnen. Verder heb ik wat moeite met de tempowisselingen (waarschijnlijk een smaak dingetje). Good luck! ;)

Bedankt voor je commentaar :)
Het is een ontzettend zenuwachtig nummer en ik vond het helemaal te gek om het te maken,
De snelheid was een extra uitdaging omdat ik 175 BPM in gedachten had (is 174 geworden trouwens, dus het kon erger haha)
Dat mono dat kan kloppen, want een aantal instrumenten (monotribe, airbase) waren ook mono inputs op mijn mixer.
Tempo blijft trouwens het hele nummer hetzelfde, het ritme veranderd wel :engel:

:mega:
 
Bedankt voor je commentaar :)
Het is een ontzettend zenuwachtig nummer en ik vond het helemaal te gek om het te maken,
De snelheid was een extra uitdaging omdat ik 175 BPM in gedachten had (is 174 geworden trouwens, dus het kon erger haha)
Dat mono dat kan kloppen, want een aantal instrumenten (monotribe, airbase) waren ook mono inputs op mijn mixer.
Tempo blijft trouwens het hele nummer hetzelfde, het ritme veranderd wel :engel:

:mega:


Haha, ja ja ja... Gelijk heb je! :D Ritmewisselingen is waar ik wat moeite mee had :).
 
Helemaal zo gek nog niet.
Aangezien één van mijn lieveling nummers Vordhosbn van Aphex Twin is word ik er helemaal niet zenuwachtig van. Met de tempowisselingen ben ik het met de dokter eens. Ook vind ik het wat (te) melodieus in de lead, ik hou wel van een beetje monotone dansmuziek... Van het mono heb ik dan weer helemaal geen last.
 
Klinkt lekker dit. Goede sounds. heerlijk basje, vette beat, goede mix/productie... wat wil men nog meer? :)
 
Helemaal zo gek nog niet.
Aangezien één van mijn lieveling nummers Vordhosbn van Aphex Twin is word ik er helemaal niet zenuwachtig van. Met de tempowisselingen ben ik het met de dokter eens. Ook vind ik het wat (te) melodieus in de lead, ik hou wel van een beetje monotone dansmuziek... Van het mono heb ik dan weer helemaal geen last.

Thanks voor de reactie :) Monotoon is in the making :P
Veel tracks zijn zo monotoon tegenwoordig en daarmee ook easy-listening en makkelijk te mixen (met andere muziek) Ik heb bij deze track in een opwelling de melodie in elk pattern er bij getimmert op de keys... daarna niets meer bijgeschaaft in melodie, met het idee "niet bjigeschaaft klinkt spontaner en voor mij misschien wel interessanter om naar te luisteren"
Aphex Twin .... zeer ingenieus wat die gast heeft bereikt met zn aanpak van muziek maken. Niet mijn manier, maar wel heerlijk om naar te luisteren zo af en toe :okdan:
 
Thanks voor de reactie :)
Veel tracks zijn zo monotoon tegenwoordig en daarmee ook easy-listening en makkelijk te mixen (met andere muziek)

Hmm, ik denk dat wij iets anders met monotoon bedoelen... Acid Life 2, een mix plaat van de acid junkies. Dat is lekker monotoon.

Ik heb bij deze track in een opwelling de melodie in elk pattern er bij getimmert op de keys... daarna niets meer bijgeschaaft in melodie, met het idee "niet bjigeschaaft klinkt spontaner en voor mij misschien wel interessanter om naar te luisteren"

Heb er na nog een paar keer naar luisteren een stuk minder last van, dat melodietje. Ik moest er even aan wennen.
Zelf inspelen is eigenlijk de snelle versie van goed programmeren...
Klinkt allemaal uitstekend hoor in je track, het is gewoon dat het mij net niet helemaal pakt. Kolere smaak ook altijd.. :)
 
Weer een typische RQ-productie en zit goed in elkaar met de bekende RQ-kitlijm.
Je brede muzieksmaak is altijd weer terug te vinden in je tracks en zo hoort dat.

Alle geluiden hebben hun eigen plekje waardoor ie heerlijk dik uit de PA knalt. :halleluja

Erg benieuwd naar je volgende productie. :)
 
Hmm, ik denk dat wij iets anders met monotoon bedoelen... Acid Life 2, een mix plaat van de acid junkies. Dat is lekker monotoon.



Heb er na nog een paar keer naar luisteren een stuk minder last van, dat melodietje. Ik moest er even aan wennen.
Zelf inspelen is eigenlijk de snelle versie van goed programmeren...
Klinkt allemaal uitstekend hoor in je track, het is gewoon dat het mij net niet helemaal pakt. Kolere smaak ook altijd.. :)

bedankt voor het luisteren en je commentaar :okdan: de aanhouder probeert! :D
 
Weer een typische RQ-productie en zit goed in elkaar met de bekende RQ-kitlijm.
Je brede muzieksmaak is altijd weer terug te vinden in je tracks en zo hoort dat.

Alle geluiden hebben hun eigen plekje waardoor ie heerlijk dik uit de PA knalt. :halleluja

Erg benieuwd naar je volgende productie. :)

Bedankt gast! Ben zeer vereerd met je reactie!:engel:
Ik kijk persoonlijk ook wel uit naar weer een hoop (vooral zorgeloos) muziek maken en jammen in 2013! :)
 
Ik vind de sound van dit nummer geweldig. Ik heb wel moeite met de beat die eronder zit.
Voelt wat onnatuurlijk aan. Wat mij betreft mag je er meer een cliche-beat onder zetten.
Ook het shuffle stukje had wat mij betreft niet gehoeven. Klinkt wat oubollig.
Er zitten prima muzikale motieven in het nummer maar je wordt er door overvoerd.
Ik zou zeggen minder is meer in dit geval.
 
De track vind ik vet! Leuk om op een aantal passages triolen op de vierkwarts te horen, geeft een net dat ietsje meer sprankeling aan het nummer. :okdan:
 
Leuke track man, kan wmb nog een stukje 4/4 door en een gruwelijk gemene bassssss.
 
Ik vind de sound van dit nummer geweldig. Ik heb wel moeite met de beat die eronder zit.
Voelt wat onnatuurlijk aan. Wat mij betreft mag je er meer een cliche-beat onder zetten.
Ook het shuffle stukje had wat mij betreft niet gehoeven. Klinkt wat oubollig.
Er zitten prima muzikale motieven in het nummer maar je wordt er door overvoerd.
Ik zou zeggen minder is meer in dit geval.

Dat is eerlijk commentaar! En met dat overvoeren... dat is typisch iets voor mij, wanneer ik het net genoeg vind is het voor iemand anders veel te druk. Maar kan er wel aan werken want ik hoor dit vaker. Dus thx!
 
Back
Top