DMS - Mirrors

Deze track zit heel goed in elkaar, goed gedaan. De sfeer is gaaf, perfect voor een film inderdaad. Doet me bij vlagen wat aan Angelo Badalamenti denken. De track is ook behoorlijk retro, vooral door het gebruik van reverb (met name of rimshot en gitaar).
 
Geweldig wat je met relatief weinig elementen kan doen. Op de een of andere manier weet je de aandacht lang vast te houden, terwijl er niet zo gek veel gebeurt qua akkoorden, ritmische variatie etc. Het is precies genoeg, zeg maar. Chapeau!
 
dankjewel! dat was eigenlijk de intentie ook, een soort voortkabbelen maar wel de spanning erin houden met gepaste diepgang. teveel toeters en bellen kan ook verwarring zaaien en wou het juist een beetje tv serie documentaire achtig houden.
 
Hum ik vindt hem erg mooi qua sfeer sound. Zou alleen even een toonsoort verandering niet heel verkeerd hebben gevonden. Even een onderbreking, met misschien wat ligende akkoorden waar bij de gitaar dezelfde begin noot houd maar naar andere nootjes toewerkt ofzoiets. Even iets in de zelfde sfeer maar wat het toch openbreekt.

:mega:
 
kan ik qua kritiek bijkomen, dan was het nummer wat uitgebreider geweest of welicht iets diverser. Ik heb het toch bewust zo gehouden en doorgetrokken puur omdat ik voelde dat hij het kon hebben.

Ik kan er wel een keer mee experimenterern of een remixje ofso of gewoon in een ander vergelijkbaar nummer anders gaat het weer zo geforceerd klinken. Dank voor je input en complimenten!
 
Fijn om te horen! Volgens mijn vader kan het beter maar je moet het ook los kunnen laten, ik ben tevreden met de productie zo.
 
Fijn om te horen! Volgens mijn vader kan het beter maar je moet het ook los kunnen laten, ik ben tevreden met de productie zo.

Dat vind ik ook. Je kunt eventueel de tips meenemen voor een andere track (met je vader weer) en neem de tijd om deze leuk te krijgen.

Ik snap het heel goed dat als je "in the flow" werkt, zeg maar spelen en opnemen, binnen 2-3 uurtjes de basis hebt en als de basis goed is hoef je een paar goede tools gebruiken voor de productie en misschien in een later stadium verfijnen. Als je te veel veranderingen brengt (nemen dat je alles zelf doet) verlies je het gevoel en de spontaniteit en je track wordt gewoon een ander nummer :D
 
als je dingen toevoegt aan een track moet het wel kloppen, je moet niet gaan toevoegen om het toevoegen, maar dingen als een goede bridge en wat variatie zijn wel goede feedback.
de aard van deze track is gewoon zoals die is, ook met de wat variatie, gitaar en minimale insteek blijft hij perfect staan vind ik, perfect voor een tv serie of documantaire etc.. niet teveel toeters en bellen ook.
maar neem alle kritiek mee naar de volgende en zo blijf je groeien. wetend dat ik met techno begonnen ben en nu dit en hiphop dingen doe en achter een mic staan betekent voor mij dat ik mijn veelzijdigheid nog meer probeer uit te bouwen.
 
Het lijkt wel Pink Floyd zonder zang en ze zijn vastgelopen in een akkoord. De escape toets is ook niet meer te vinden. Wel lekkere sfeer maar wat eentonig.
 
Erg leuk. De track groeit echt bij het beluisteren. Een soort moderne Paris Texas, wat mij betreft.
 
Vind hem lekker klinken, echt synthy .. Goeie mix, niets op aan te merken. Idd zouden vocalen de track afmaken.
 
Back
Top