Heliophile - The Silence

Heliophile

Stamgast
Lid sinds
11 mei 2010
Berichten
309
Locatie
Oosterhesselen
The Silence

A swarm slowed to a crawl through streets adorned
A banquet draped in decadence and of shadows born
I wade the sloshy grey forecast as white
The blinding dark consumes shards of faded light
Pale moon, deliver us
Flayed off shine

I search the melted snow for the tracks of the sleigh
I try to see the joy when children play
I strain to hear the singing and the sound of the bells
But there is nothing but the silence, the silence

The wind suspires a sigh, its piercing chill
Foresees the bitter aftertaste of the sweetened pill
No sign of Jesus Claus or Santa Christ
The blinding dark consumes shards of faded light
Pale moon, deliver us
Greyed out time
I'm numb with indifference
Flayed off shine

(chorus)

The silence, the silence
 

Attachments

  • Heliophile - The Silence.mp3
    3,8 MB · Bekeken: 167
Muzikaal prima, weinig op aan te merken, behalve dat het niet my-cup-of-tea is. Ik ben eerlijk gezegd ook niet kapot van de zang, maar dat ligt meer aan het accent dan aan de toonvastheid. Want het is wel heel zuiver ingezongen.
 
Het neigt wel iets naar Erasure (maar dan moet er wel een andere zangstem onder). Ik vind de vocaal iets te hard en droog. Het mag nog iets meer 'lijmen' met de instrumenten. Je zou wat parallelle compressie kunnen toepassen en wellicht op een return een reverb waar enkele sporen en de vocaal naar toe gaan.
 
Echt een goede productie, mooi refrein... alleen teveel laag vanaf 0:46 (mag wel vanaf 40db naar beneden).
 
Ik vind de song enorm goed, maar vind de zang ook niet zo fijn. Voor dit ssoort muziek verwacht ik een deken van 80s reverb over de vocal, en ik vind ook dat het accent stoort - sorry. 't Is wel een erg goed uitgewerkte track, nice one!
 
Ik snap waarom de meeste mensen een reverb op de vocals zouden willen horen (me included) maar aan de andere kant heb ik niets storends gehoord...

Maar wat ik helemaal niet snap is waarom praten mensen over "accent" bij het zingen. Je gebruik stemfuncties als je zingt, dus de klanken zijn sowieso anders uitgesproken. Per functie heb je een klank die erbij hoort.

Check eens CVT (Complete Vocal Technique) en dan praten we verder :)
 
Het klink alsof iemand zingt in een taal die anders is dan d egene die hij dagelijks gebruikt. Soms vind ik dat cool (Engels sprekende Italians zijn boss, maar met hollanders en duitsers vind ik het vervelend :D )
 
ik vind de drums er niet bij passen, zeker op dit tempo
op je soundcluod staan betere hoor
 
Laatst gewijzigd:
Zit mooi in elkaar, goed uitgevoerd. Vind de zang , helaas, ook niet helemaal overtuigend. en vind het wat te christelijk
niet mijn smaak, maar daar en tegen heeft het zeker kwaliteit.
 
ik vind de track heel erg dik alleen de vocals fitten niet helemaal naar mijn gevoel.
de track kan een veel donkerder stemgeluid hebben en tekst ook.
maar de productie is zeer goed, technisch ook
 
ik vind het mooi gezongen voor het grootste deel, goede zangmelodieen. het refrein komt er te abrupt in vind ik wel.
De zang zweeft een beetje los van het nummer, alsof er een luchtlaag tussen zit. mag iets meer naar de achtergrond, om goed ingebed te worden in de track. knap gemaakt!
verder niet mijn ding;)
 
Ik vind het wel origineel. Het heeft een heel eigen sound. Het lied grijpt je gelijk bij de strot.
 
Back
Top