Equator D5 Monitors

Ik zat gister lekker op de bank de nieuwe Future Music magazine te lezen en toen viel mijn oog op de monitor speakers van Equator; de Equator D5. De prijs voor een set is belachelijk laag ($300,-), en de reviews zijn lovend.:halleluja

Daarnaast ben ik ze nog niet tegengekomen bij een shop in Nederland aangezien de speakers voornamelijk rechtstreeks bij Equator gekocht worden. Als je de speakers vanuit Nederland bestelt komt het totaal bedrag incl. verzending uit op ongeveer €300,-

http://www.equatoraudio.com/D5_Studio_Monitors_with_DSP_300_Pair_p/d5.htm
D5-2T.jpeg


Ik vroeg me af of hier iemand toevallig ervaring heeft met deze speakers, ik werk momenteel met KRK RP6 maar zit te twijfelen om misschien de D5 toe te voegen aan mijn setup als extra reference.:biertje:
 
Ik heb net op hun site gelezen dat ze alleen rechtstreeks verkopen aan de eindgebruiker om zo de middle-man kosten te elimineren. Ze stellen dat als ze deze via een dealernetwerk aan de man zouden brengen je zomaar richting de $750 gaat.

Het principe van deze monitoren, dat coaxiale design, spreekt mij wel aan.

Komen er geen importheffingen op, bij het naar Nederland halen?
 
Ja klopt, maar kwam ze net toevallig ook bij Thomann tegen maar dan wel voor 450 euro ofzoiets.
Op de site van Equator komt er ruim $100 verzendkosten bij vanuit de US ($299+$100=+-€300,-). Of er verder nog importkosten bij komen kijken?? geen idee!

Het principe van de speakers spraken mij ook erg aan en zeker voor de prijs. In een aantal magazines werd gemeld dat er onder de $750 geen betere speakers zijn. Uiteraard is dit ook een reclame praatje en blijven speakers altijd een kwestie van smaak!
 
"My conclusions are that the D5 is a good, but flawed speaker. The flaws and be dealt with, however. It's weird that so many positive reviews have not caught that annoying bass bump, though I remember some mentioning the top end bump. As both my D5s do this, I assume that's what they're like, rather than a one-off. "
 
Maar als je een extra referentie zoekt, is het dan niet een beter idee om een simpel hifi-setje met passieve speakers aan te sluiten? Dan krijg je een beter huis-tuin-en-keuken beeld van je mix.

Zo zou je ook passieve referencemonitoren aan een studioversterker (bijvoorbeeld Samson SERVO) kunnen hangen.
 
kan je beter die krk verkopen en je $ samen met die 300 (plus invoerrechten btw etc) besteden aan een betere set monitoren.
referenties heb je overal: bij vrienden, op je stereo, in de auto, op je laptop...
 
@daan ja daar heb je wel gelijk in. En luister mijn tracks ook regelmatig in de auto en op andere speakers. Maar las ook dat de D5 een heel helder beeld hebben in het midden waardoor geluiden worden weergegeven die je op de meeste speakers niet eens hoort. (uiteraard bij duurdere klasse speakers wel)
Het belangrijkste is dat ik de mix van mijn tracks wil verbeteren en denk dat deze speakers een goede aanvulling kunnen zijn :) Heb ook wel gedacht aan Adam / Genelec / Dynaudio e.d. maar deze vallen wel een hele andere prijsklasses
 
Ze stellen dat als ze deze via een dealernetwerk aan de man zouden brengen je zomaar richting de $750 gaat.

Dat verhaal heeft waarschijnlijk een hoog onzin gehalte.
Een distributeur, dealer brengt de prijs wat omhoog dat klopt maar zij zorgen wel dat het merk een plek tussen al het bestaande krijgt. Ze verkopen dus uiteindelijk meer waardoor ze de prijs naar beneden kunnen brengen.

300,- voor een setje top monitors? Dan zouden ze de eerste zijn.
Hoe groot is de kans dat ze de waarheid spreken?

Tevens kun je wanneer je in het buitenland besteld en niet bij je lokale dealer veel gedoe op je bord krijgen mocht er iets stuk gaan etc. (sluit niet uit dat dat bij je lokale dealer niet kan gebeuren) Let daar dus eventjes op als je in het buitenland koopt. :)
 
Bij Thomann kostten ze een kleine €575,-
Het bestellen in het buitenland blijf ik ook altijd maar riskant vinden precies om de rede die @champ zegt

Ik snap natuurlijk ook dat je voor €300,- geen set 1e klass top monitors koopt, maar als de prijs/kwaliteit verhouding uitermate goed is is het een leuke optie. Zeker als ze een mooi helder beeld geven zonder al te veel te verkleuren
 
Ik had begrepen dar die KRK's ook een aardige geld/kwaliteit verhouding hebben. Dat geldt voor zo'n beetje alle monitoren toch? Afspelen op zoveel mogelijke systemen geeft de beste indruk.
 
Ik snap natuurlijk ook dat je voor €300,- geen set 1e klass top monitors koopt, maar als de prijs/kwaliteit verhouding uitermate goed is is het een leuke optie. Zeker als ze een mooi helder beeld geven zonder al te veel te verkleuren

Als ik jou was zou ik eens naar de yamaha hs50m's gaan kijken. Ik weet zeker dat je mond open valt als ik dit alles zo lees. Ook overal te vinden voor 300 euro voor een setje incl. btw.
 
Zelf mik ik voor begin 2013 op een setje Mackie MR 5 mk2's. Vooral het laag mis ik nu in m'n V4's (wat ook logisch is gelet op de 4 inch bass conus)
 
Back
Top