Equator D5 Monitors

Ik zat gister lekker op de bank de nieuwe Future Music magazine te lezen en toen viel mijn oog op de monitor speakers van Equator; de Equator D5. De prijs voor een set is belachelijk laag ($300,-), en de reviews zijn lovend.:halleluja

Daarnaast ben ik ze nog niet tegengekomen bij een shop in Nederland aangezien de speakers voornamelijk rechtstreeks bij Equator gekocht worden. Als je de speakers vanuit Nederland bestelt komt het totaal bedrag incl. verzending uit op ongeveer €300,-

http://www.equatoraudio.com/D5_Studio_Monitors_with_DSP_300_Pair_p/d5.htm
D5-2T.jpeg


Ik vroeg me af of hier iemand toevallig ervaring heeft met deze speakers, ik werk momenteel met KRK RP6 maar zit te twijfelen om misschien de D5 toe te voegen aan mijn setup als extra reference.:biertje:
 
Los van wat het kost...

Je heb weinig aan studio monitors (waarmee je dus een neutraal beeld wilt horen) in een kamer die akoestisch niet op orde is.
 
Daar heb je zeker gelijk in, helaas heb ik niet de mogelijkheid om mijn ruimte akoestisch in te richten aangezien ik maar een klein appartement heb en mijn studio hok ook meteen het opslag hok is. Dus helaas geen mogelijkheid om veel te schuiven met studio meubel en panelen tegen de muren te plaatsen :( en voorlopig zal ik ook niet gaan verhuizen dus grotere/betere studio ruimte zit er niet in helaas :( Roeien met de riemen die ik heb hahaha
 
Als ik jou was zou ik eens naar de yamaha hs50m's gaan kijken. Ik weet zeker dat je mond open valt als ik dit alles zo lees. Ook overal te vinden voor 300 euro voor een setje incl. btw.

Ik heb die hs50m's beluisterd en je pleurt werkelijk achterover. 'k zat eerst aan een setje Adam A7 te denken, maar de Yamaha's kosten maar de helft, dus.. Ik heb nu de Alesis m1 active mk2 en die kan ik je aanraden voor die prijsklasse van +/-300
 
Achterover pleuren in positieve zin neem ik aan dan? :P hahaha Ja ik heb ook al wel gekeken naar de Alesis ja :)
Heeft iemand toevallig enig idee wat het kost om bijv die Equator G5 te importeren? De totale kosten incl verzending is + $400,- maar ik neem aan dat daar dan nog btw + invoerrechten bijkomt wanneer deze in Nederland aankomen?
Ik las ook ergens dat onder de 450 euro of iets dergelijks dat er geen invoerrechten/btw betaald hoeft te worden?

Iemand ervaring met speakers importeren vanuit Amerika?
 
Ik las ook ergens dat onder de 450 euro of iets dergelijks dat er geen invoerrechten/btw betaald hoeft te worden?

Als je het laat versturen is dat bedrag aanzienlijk lager (ergens rond de 125 staat me bij). Alleen als je het zelf meeneemt mag je wat meer belastingvrij invoeren.

En dan komt er BTW (21%) bij over het hele bedrag (dus ook over de verzendkosten), plus inklaringskosten (afhankelijk van de vervoerder). Ik weet niet of monitors nog in een aparte EU-categorie vallen voor extra heffing, maar dat denk ik niet.
 
Ok! ja ben wel allemaal aan het zoeken op de site van douane om te kijken wat ik dus zou moeten betalen over een bedrag van 400 dollar voor speakers. Maar die site is zo vaag als het maar zijn kan :s Ik had gister contact gehad met een distributeur uit Belgïe en die had het erover dat ik toch wel op een 30% extra moest rekenen (maarja dat is in België) dus weet niet of dat in Nederland gelijk is. Uitgaande van 30% zouden de G5's ongeveer 390 euro kosten, dat is toch weer 60 euro goedkoper dan bij Thomann.
 
Ok! ja ben wel allemaal aan het zoeken op de site van douane om te kijken wat ik dus zou moeten betalen over een bedrag van 400 dollar voor speakers. Maar die site is zo vaag als het maar zijn kan :s Ik had gister contact gehad met een distributeur uit Belgïe en die had het erover dat ik toch wel op een 30% extra moest rekenen (maarja dat is in België) dus weet niet of dat in Nederland gelijk is. Uitgaande van 30% zouden de G5's ongeveer 390 euro kosten, dat is toch weer 60 euro goedkoper dan bij Thomann.

Welkom bij de Douane! Maar goed, daar zitten een stelletje eerste klas hufters, kortom ook al denk je dingen uit het buitenland te halen om goedkoper uit te zijn, forget it!

Ik heb al heel wat vervelende ervaringen/verrassingen gehad. (kunst, LP's, CD's etc.)

Ik denk dat je jezelf de moeite moet besparen, aangezien er genoeg hoofdpijn om de hoek komt. Je weet niet wanneer je speakers komen, of ze uberhaupt komen en dan weet je niet wat je aan de douane moet betalen.

Dus bedenk even goed of het je echt allemaal waard is. Daarnaast weet je niet of die monitoren goed/lekker klinken.
 
Ja daar ben/was ik dus al bang voor!
Vooral het feit dat ze nergens te luisteren zijn voordat ik ze zou kopen. En ja aangezien Monitors uiteindelijk heel persoonlijk zijn is het toch wel fijn om even te kunnen luisteren hahaha. Zou ze eventueel bij Thomann kunnen bestellen en mochten ze niet bevallen terugsturen. Maargoed wijsheid is dan toch maar om eerst eens wat speakers te gaan beluisteren in een shop, wie weet vind ik wel een andere waar mijn oren naar staan :)
 
Ja daar ben/was ik dus al bang voor!
Vooral het feit dat ze nergens te luisteren zijn voordat ik ze zou kopen. En ja aangezien Monitors uiteindelijk heel persoonlijk zijn is het toch wel fijn om even te kunnen luisteren hahaha. Zou ze eventueel bij Thomann kunnen bestellen en mochten ze niet bevallen terugsturen. Maargoed wijsheid is dan toch maar om eerst eens wat speakers te gaan beluisteren in een shop, wie weet vind ik wel een andere waar mijn oren naar staan :)

zeker met alles wat fout kan gaan in het achterhoofd, weet ik wel zeker dat je andere speakers gaat vinden!

Bij mij is normaal gesproken het glas halfvol, zie graag kansen maar met dit soort dingen, moet je niet te impulsief willen zijn. Daarnaast is het voor een paar niet te beluisteren monitoren een hoop geld. Ook al kan je ze dan bij Thomann bestellen en retourneren indien ze niet bevallen, maar dat is ook niet gratis met het oog op retourneren.
 
Ik heb ze besteld en ga wel zien of ze zonder problemen aankomen. Ik ben al langer op zoek naar een paar coaxiale monitors hoofdzakelijk voor de midrange en dit lijkt me wel wat. Ik laat wel weten wat het is wanneer ze binnen zijn.
Ik ga ze gebruiken naast 3 andere sets. PMC TB2, Infinity ref1 en M-Audio Pro 3.
 
Jullie weten toch dat deze monitors op 120Volt draaien he?
Dus je moet eerst nog ergens een transfo gaan opsnorren...
 
Ja dat had ik ook gelezen ja, ze zijn wel bezig met een 220V geloof ik. Ik vraag me ook af wanneer je de speakers bij Thomann zou bestellen of deze dan al wel op 220V afgestemd zijn. Ik ben benieuwd naar de ervaringen van @Dubcreator :)

Hopelijk ook 230V. 220V is zó jaren '80 ;)
 
Ik heb ze vandaag binnen gekregen. Aangesloten en getest. En ja mij studio is acoustisch aangepast. Om te beginnen zijnde invoerrechten en BTW 75,- euro. Je bent dus goedkoper uit dan bij thomann. Ik kom nu op totaal 386, - euro.
Alleen geen mains kabel meegezonden, beetje logisch wel omdat die amerikaanse hiet toch niet passen. Overigens wel gewoon 230V uitvoeringen ontvangen.

En ik kan je zeggen dat ze indrukwekkend zijn. En dan niet in de sfeer van mooi maar erg eerlijk, open. Ik hoor nu dingen in de mid en top range die ik op mijn PMC's niet zo goed kan waarnemen.
Zelfs het laag is goed op een niet al te hoog volume. Maar ze kunnen ook goed hard. 1 minpuntje vind ik dat je de grote driver bij hoge volumes en veel laag af en toe tegen de rand van de tweeter hoort. Ik heb dat alleen op 1 monitor dus wellicht even contact met de fabrikant hierover. Service schijnt erg goed te zijn.

Ik zou ze aanbevelen iig. Zeker boven de eerder genoemde Yammies en Adams
 
Ik heb ze vandaag binnen gekregen. Aangesloten en getest. En ja mij studio is acoustisch aangepast. Om te beginnen zijnde invoerrechten en BTW 75,- euro. Je bent dus goedkoper uit dan bij thomann. Ik kom nu op totaal 386, - euro.
Alleen geen mains kabel meegezonden, beetje logisch wel omdat die amerikaanse hiet toch niet passen. Overigens wel gewoon 230V uitvoeringen ontvangen.

En ik kan je zeggen dat ze indrukwekkend zijn. En dan niet in de sfeer van mooi maar erg eerlijk, open. Ik hoor nu dingen in de mid en top range die ik op mijn PMC's niet zo goed kan waarnemen.
Zelfs het laag is goed op een niet al te hoog volume. Maar ze kunnen ook goed hard. 1 minpuntje vind ik dat je de grote driver bij hoge volumes en veel laag af en toe tegen de rand van de tweeter hoort. Ik heb dat alleen op 1 monitor dus wellicht even contact met de fabrikant hierover. Service schijnt erg goed te zijn.

Ik zou ze aanbevelen iig. Zeker boven de eerder genoemde Yammies en Adams


Kan je ze vergelijken met de Alesis M1 (= toch ongeveer in dezelfde prijsklasse)?
 
Back
Top