The MacBeth Nexus 1 Touch Synthesizer

Posted by Ken himself on Facebook earlier, now finally here as well. It’s..

4 Oscillators
2 Noise-Generators,
1 LFO
1 Dual-State Variable Filter,
4 Envelopes,
2 VCAs (Stereo)
1 Stereo-Tape-Delay.


don’t know if it really hit the market or some at least, so be aware..


macbeth-studio-systems-494530-1-600x376.jpeg




(bron: sequencer.de)
 
Klinkt goed! Kan je met zo'n touch keyboard ook naadloze sweeps van de ene naar de andere toon maken of een pitch spelen die er tussenin zit? Of is dat alleen portamento wat je hoort?
 
Normaal gezien is dat portamento wat je hoort, want er zit een "geen contact" gebied tussen 2 toetsen.

Maar de techniek staat voor niets, en ik heb deze uiteraard niet bespeeld, dus wie weet wat voor gekkigheid hebben ze nog allemaal in horizontale en verticale richting ingebouwd...
 
Klinkt goed! Kan je met zo'n touch keyboard ook naadloze sweeps van de ene naar de andere toon maken of een pitch spelen die er tussenin zit? Of is dat alleen portamento wat je hoort?

als er portamento op zit zijn naadloze sweeps wel mogelijk (speelt heerlijk met zo'n touch keyboard) Tussenliggende noten lijkt me niet..

leuk ding
 
Normaal gezien is dat portamento wat je hoort, want er zit een "geen contact" gebied tussen 2 toetsen.

Maar de techniek staat voor niets, en ik heb deze uiteraard niet bespeeld, dus wie weet wat voor gekkigheid hebben ze nog allemaal in horizontale en verticale richting ingebouwd...

Moest even aan het Continuum Fingerboard denken, vandaar ;)
 
Holy shit. Dit wil ik hebben. EN het klinkt waanzinnig tof, EN het is super hand-on, EN een soort kofferformaat-coolheidsfactor.

Ik ga maar even een spaarpotje maken hiervoor denk ik. :)
 
Maarre.. is dat een soort koperen plaat dat "key"board?

Zou dat niet wat aanslag krijgen van (het standaard zuur op de) vingers uiteindelijk?

'k Vind 'm wel gaaf opzich!
 
Maarre.. is dat een soort koperen plaat dat "key"board?

Zou dat niet wat aanslag krijgen van (het standaard zuur op de) vingers uiteindelijk?

'k Vind 'm wel gaaf opzich!

Ik vind em ook gaaf!
Over het roetsenbord zal wel een beschermlaagje zitten.
De Wasp heeft over de koperen toetscontacten een sticker zitten.
 
Ken gaf al een prijs van inderdaad zo'n 2500, zal uiteindelijk wel 2500-3000 euro worden en zou uit moeten komen in Mei'13. Ik denk dat het handiger was geweest als hij een losse Touch keyboard en een losse Tape Delay unit had gemaakt en geen synth sectie dus, want daarvoor is de Micromac wel afdoende.
Touch keyboard met MIDI Out, CV/Gate outs zou helemaal fantastisch zijn dan kan je het overal op aansluiten.
 
Maar de techniek staat voor niets, en ik heb deze uiteraard niet bespeeld, dus wie weet wat voor gekkigheid hebben ze nog allemaal in horizontale en verticale richting ingebouwd...

Zo te zien en te horen in de vids........ Niets.
Dus het touchpad is een gewoon keyboard zonder enige uitbreiding.
Een vlak toetsenbord is wel erg leuk om dat portamento/ glissando achtige soundjes te maken, maar voor wat gewone noten doen bij mij persoonlijk na 5 minuten de vinger gewrichten al pijn.
Omdat het toetsenbord gewoon niet meegeeft .

Een kaal touch board op basis van metaal en vinger of lichaams geleiding werkt ook maar zolang er spanning afgevoerd kan worden.
Dus corrosie of eeltige knuisten doet afbreuk op de werking , net als een koude winterdag met de verwarming lekker hoog ;)
 
Back
Top