UAD eindelijk ook 64 bits

Het heeft "even" geduurd, maar UAD heeft nu ook 64 bits drivers voor hun DSP kaarten.

kijk voor meer informatie op: http://www.uaudio.com/support/uad/downloads.html

64_download.jpg
 
Wat is nu eigenlijk het voordeel van UAD tov een gewone i7 pc ? Nog meer rekenkracht en je pc cpu wordt gespaart ?

[edit] Laat maar.. ik heb wat oude topics uit de sloot getrokken en men zegt daar zoiets als "niet kopen"
 
Laatst gewijzigd:
Wat is nu eigenlijk het voordeel van UAD tov een gewone i7 pc ? Nog meer rekenkracht en je pc cpu wordt gespaart ?

[edit] Laat maar.. ik heb wat oude topics uit de sloot getrokken en men zegt daar zoiets als "niet kopen"

Vergeet niet dat de plugins van super hoge kwaliteit zijn. Neem de Pultec, de lexicon 224, de shadowhills mastering compressor, ect. Echte supertools!
 
persoonlijk denk ik dat UAD plugins niet van betere kwaliteit zijn dan andere plugins
de beperking/playground voor een plugin blijft het algoritme, het is geen hardware, het is een emulatie. Op welke processor je dit emuleert maakt niks uit voor de geluidskwaliteit. Het blijft dezelfde wiskunde :D
Een UAD Quad kaart heeft ongeveer 1/1000ste van de capaciteit van een moderne i7
En is daarmee niet echt een moderne PC aan het ontlasten.

Maar het is voor de gebruikers natuurlijk wel fijn dat ze nu eindelijk hun dure kaarten ook op 64bits kunnen gebruiken. Alleen dan weer jammer dat ze verwijzen naar Win7, terwijl Win8 al lang uit is :D
Maar ook dat is UAD, lopen in alle opzichten een beetje achter de feiten aan.

deze chippies zitten erin http://www.analog.com/en/evaluation/21369-ezlite/eb.html
 
Een UAD Quad kaart heeft ongeveer 1/1000ste van de capaciteit van een moderne i7
l[/URL]


Er zijn betere argumenten om een UAD te laten voor wat het is dan dit Raphie.
Misschien is het wel waar dat de capaciteit 1/1000ste is maar dat wil in de praktijk niet zeggen dat als een bepaalde uad plugin 10 instances nodig heeft om een quad vol te krijgen je er op eem i7 dan een stuk of 10.000 tegelijk zou kunnen draaien.. ;) Dus dat is eigenlijk gewoon onzin wat je hier zegt.

Wat ik persoonlijk veel meer op een UAD tegen heb zijn de belachelijk hoge prijzen van de kaarten zelf. Als je ziet wat zo'n chip kost dan riekt dat hele systeem van solo, duo, quad, octa naar je reinste oplichterij. Volgens mij bestaan die solo en duo alleen maar om de prijs van de quad op te drijven.
 
Vooralsnog alleen 64-bit ondersteuning voor Windows 7 en Cubase 6...

Gelukkig voor mij dus :D
 
ik heb even een powercore pci en powercore firewire gehad, dat is niet hetzelfde maar ongeveer wel en inderdaad de klank is gelijk een stuk beter dan de pluggins die eerder beschikbaar waren. Nadeel voor de dsp kaarten nu is dat de computers eigen cpu's zo krachtig zijn geworden dat de dsp kaarten langzaam overbodig zijn geworden als het gaat om rekenkracht en ontlasting van cpu. Enige functie die ze nu nog hebben is dat van dongle omdat de software, waar mensen soms al jaren mee werken, alleen maar beschikbaar is als je zo'n dsp kaart hebt. Niet voor niks dat de 2e hands prijs van UAD's en poco's drastisch omlaag is gegaan de laatste jaren. Zeker nu bv powercore een afgelopen zaak is.
 
Wel gaaf hoor, zo'n dongle in je computer en dan heel veel geld uitgegeven aan plugins die eruit zien als de real deal maar daar totaal niet naar klinken. :okdan:
 
Daar gaan we weer....... Je hebt altijd voor- en tegenstanders. Voor alles! Iedereen moet het lekker zelf weten. Sommige kopen een UAD, andere weer een Native plugin of een synth. Who cares!?

On topic: helaas nog geen OSX drivers dus.. Wat zijn eigenlijk de voordelen dan 64bit plugins? Ik gebruik zelf Cubase 6.5 op OSX Lion met voornamelijk 32bit Native plugins.
 
64bit kan je adresseren boven de 3.6GB grens je kan dus meer plugs kwijt in je DAW en je geheugen effectiever gebruiken
 
persoonlijk denk ik dat UAD plugins niet van betere kwaliteit zijn dan andere plugins
de beperking/playground voor een plugin blijft het algoritme, het is geen hardware, het is een emulatie. Op welke processor je dit emuleert maakt niks uit voor de geluidskwaliteit. Het blijft dezelfde wiskunde :D

dat is niet helemaal waar...
vaak wordt er ergens in het proces een random functie toegepast (bv voor noise voor de dithering). deze noise functies kunnen verschillen per processor en dus verschillende resultaten opleveren.
 
je begrijpt het verkeerd, UAD kan niks wat op native niet niet kan.
andersom ook niet alleen kan je native wél veel meer van hetzelfde (bijv 500 instances draaien van de MP ipv 2)

SHARC DSP coding opent geen deuren die voor x86 based coding gesloten blijven
 
je begrijpt het verkeerd, UAD kan niks wat op native niet niet kan.
andersom ook niet alleen kan je native wél veel meer van hetzelfde (bijv 500 instances draaien van de MP ipv 2)

SHARC DSP coding opent geen deuren die voor x86 based coding gesloten blijven

ah nee, da's waar, als je kijkt naar de algoritmes...
maar als je met 10 man in een studio zit, die per uur betalen en alles moet gisteren klaar is 't toch wel handig als die algoritmes net ff iets sneller worden uitgevoerd...
 
dat worden ze native ;) SHARK dsp's zijn echt antiek, waar haal je het idee vandaan dat UAD "sneller" is?
native plugins zijn realtime met ultra lage latency bij UAD is je latency verplicht al hoger omdat je moet communiceren over de PCIe port

en een mixdown laten uitrekenen gaat ook niet sneller met UAD plugins
zelfs vaak flink langzamer omdat je track voor track moeten renderen aangezien hij niet met meerdere instances van de een beetje leuke plugs kan werken.
het is echt ANTIEKE technologie
 
Daar gaan we weer....... Je hebt altijd voor- en tegenstanders. Voor alles! Iedereen moet het lekker zelf weten. Sommige kopen een UAD, andere weer een Native plugin of een synth. Who cares!?

Men mag het idd lekker zelf bepalen. Maakt wat ik schreef (helaas) niet minder waar. :)

De prijzen gaan wat mij betreft nergens over en lukt enkel door de marketing campagne die erachter hangt. Ben blij dat andere een weg kiezen zoals bijvoorbeeld hardware met control via een computert.
Prijzen van hardware gaan soms ook nergens over maar hardware brengt ook (helaas) veeeeeel meer kosten met zich mee. Veel van de big brands we love zijn vaak maar kleine bedrijfjes van een paar man.
 
Back
Top