UAD eindelijk ook 64 bits

Het heeft "even" geduurd, maar UAD heeft nu ook 64 bits drivers voor hun DSP kaarten.

kijk voor meer informatie op: http://www.uaudio.com/support/uad/downloads.html

64_download.jpg
 
Een UAD Quad kaart heeft ongeveer 1/1000ste van de capaciteit van een moderne i7
En is daarmee niet echt een moderne PC aan het ontlasten.

Slechts 1/1000ste?? lijkt mij wel een erg groot verschil.
Waarom zou je dan nog extra DSP-hardware willen inzetten?
Zou kunnen hoor, ik weet niets van die i7, noch van die UAD Quad,
maar ik ben wel benieuwd hoe je komt aan die 1/1000ste.
 
je wil ook geen UAD kaarten meer inzetten, dat is echt iets uit het 486/Pentium tijdperk
 
:?
Dat kan ik niet goed rijmen met:

Het heeft "even" geduurd, maar UAD heeft nu ook 64 bits drivers voor hun DSP kaarten.

('t ging mij er alleen maar om iets meer te weten over die factor 1/1000ste)
 
Wat Raphie zegt is geen speld tussen te krijgen, ik heb 2 UAD-kaarten (v1) in mijn PC zitten en weiger up te graden naar v2 omdat ik de plugins + kaarten te duur vind en het DSP systeem wat UAD hanteert niet meer van deze tijd is plus dat je ook met extra latency zit wat er nog bij komt.
Voor de v1 heb ik wel veel plugs gekocht maar de laatste plug die ik gekocht heb is ook al weer meer dan een jaar geleden en daar zal ook geen verandering in komen denk ik :D

De kwaliteit van de plugins ben ik wel over te spreken, klinkt een UAD LA2a of een 1176 net als een echte? Geen idee maar dat maakt me ook niet uit, deze doen t goed en een echte kan ik toch niet betalen...
 
MokuM, da's waar, de kwaliteit van de plugins is niet slechter als native, maar de kaarten zijn als een blok aan je been en beperken het gebruik enorm qua performance.
 
Laatst gewijzigd:
Waveguide, ik heb begrepen dat je zelf ook software schrijft en hierdoor nam ik aan dat je wel het e.e.a. begreep van PC's DSP's en moderne processoren.

Wat begrijp je niet uit mijn eerdere post?
 
Waveguide, ik heb begrepen dat je zelf ook software schrijft en hierdoor nam ik aan dat je wel het e.e.a. begreep van PC's DSP's en moderne processoren.

Wat begrijp je niet uit mijn eerdere post?

Ja dat klopt. Ik heb medio jaren '90 ook veel assembler geschreven voor de Motorola DSP56001, o.a. een FFT, IIR-cascade en het LPC Durbin-Levinson algo. Maar, zoals je zegt, gewone processoren zijn inderdaad enorm veel sneller geworden en ik doe al jaren alles op mijn laptop en werk ook al weer 12 jaar met C++ i.p.v. DSP-assembler. Vandaar dat ik me nauwelijks nog verdiep in DSP hardware. Voor mijn doel is snelheid ook nauwelijks relevant meer; het draait allemaal om functionaliteit en uitdrukkingskracht.
Maar jouw opmerking over die factor 1/1000ste vond ik gewoon wel interessant en jij hebt meer zicht op de recente hardware ontwikkelingen. Ik dacht dat jij misschien wat meer data had liggen over dat grote snelheidsverschil.
 
Ik denk dat Raphie met dat getal alleen maar duidelijk wil maken dat de filosofie van UA niet meer op gaat, ze veronderstellen dat je door hun kaarten te kopen je de computer minder zal belasten, en dat klopt ook voor 1/1000% minder belast (fictief getal, maar het voelt wel zo aan met de huidige i7 processors)

SSL heeft dit tijdig ingezien met hun duende en overgegaan op native, tc heeft met hun powercore het hoofd neergelegd en als UA niets onderneemt gaan ze het niet volhouden vrees ik.
 
Ok en nu ontopic :D

Heeft iemand deze release al geprobeerd? En met welk OS? Ben net zelf over op Windows8 Pro nl.

Ik vermoed dat het gewoon gaat werken, maar dat tegen de klok aan hebben zitten werken om iig voor Windows7 het stempeltje OK te kunnen geven en dat ze veel andere OS-en en DAWs buiten cubase/protools vooralsnog even hebben geskipt. De osx-versie die in december komt wordt nl ook als beta geclassificeerd.
 
Er is 1 groot voordeel aan het feit dat UAD zo "antiek" is...ik kan een 5 jaar oud project openen en de enige plug-ins die dan nog goed staan zijn UAD plug-ins...mits je niet met rommel zoals JBridge en zo werkt...
 
Wel gaaf hoor, zo'n dongle in je computer en dan heel veel geld uitgegeven aan plugins die eruit zien als de real deal maar daar totaal niet naar klinken. :okdan:

Want jij weet ook echt hoe de real deal van al die emulaties klinkt....... 8o)
 
Slechts 1/1000ste?? lijkt mij wel een erg groot verschil.
Waarom zou je dan nog extra DSP-hardware willen inzetten?
Zou kunnen hoor, ik weet niets van die i7, noch van die UAD Quad,
maar ik ben wel benieuwd hoe je komt aan die 1/1000ste.

Raphie wilde een punt maken en overdrijft daarin een beetje om zijn statement te bekrachtigen. Een Quad kaart was kwa processing power ongeveer gelijk aan een Intel Q6600 dacht ik, niet echt een nieuwe cpu en de cpu's zijn de laatste jaren echt flink krachtiger geworden. Dit is alleen niet helemaal 1 op 1 te vergelijken.
UAD plugins doen aan oversampling en gebruiken een interne een ergn hoge sampling rate. Dus voor je gaat vergelijken zul je native ook op een hogere sampling rate maar vooral met oversampling moeten gaan werken.

Als we kijken naar bijvoorbeeld U-He Diva zien we dat vooral oversampling in de hogere kwaliteits settings een enorme CPU hit geeft die zelfs de meeste moderne cpu op zijn knieen kan krijgen. Het zijn echter wel net deze settings die Diva echt goed maken kwa sound.
Als je ze door simpelweg te draaien vergelijkt is native dus inderdaad in staat meer instances te draaien echter moet je je ook afvragen of het resultaat hetzelfde is. ;)

Daarnaast snap ik niet dat een nieuwsbericht over nieuwe drivers moet uitlopen op een pro vs con UAD users topic......... :D Als je er blij mee bent prima, als je het niets vind of weg hebt gedaan ook prima.......
 
Laatst gewijzigd:
ik heb die kaarten altijd als een grote dongle gezien. heb er zelf een in mijn 8core met 70 % van hun plug ins er op. Dat argument van rekenkracht heb ik ook nooit echt serieus genomen. Kocht in 2008 mijn 8 core mac pro. Daar was z'on kaart al niet echt voor nodig.
maar t is handig als je een giga project draait met enorm veel native spul.
een macbook pro 2012 is alweer veel sneller dan een 8 core mac pro dus die sharcs van ze hebben we niet meer nodig.
zat wel te denken aan een apollo als alternatief voor mn tavelers.
Schijnt wel beter te klinken nl?
Voor een aantal van hun plug ins zijn helaas geen concurenten op software gebied.
De lexicon klinkt beter dan welke software galm ook en bijv een precision K alternatief heb ik nog niet gevonden. of heeft iemand een suggestie?
en 2 weekjes stoeien met een shadowhill mastering compressor was ook geen straf......ook al schijnt t geen goeie emulatie te zijn.
 
Voor verb en delay is Valhallaroom de absolute benchmark. Sean costello heeft voor TC gewerkt waar hij ook shark dsp programming heeft gedaan. Valhallaroom kost geen drol en is de beste ITB verb
 
Back
Top