Creamware B-2003 Hammond plugin

b-2003_sfp_400.jpg

Creamware heeft de B-2003 van de NOAH nu ook als losse plugin voor SFP te koop.
Voorlopige prijs: 198,- Euro. Helaas kan ik absoluut geen piano/keyboard spelen dus heb ik niet echt veel aan dit speeltje, maar het klinkt wel weer verdomde lekker als je het mij vraagt.

Zie hier voor meer info en demo sounds:

http://www.creamware.de/en/products/software/creamware/b-2003/default.asp
 
:)
 
Van wat ik heb gelezen is deze versie iets minder helder dan de B4 van Native Instruments, dus komt er binnenkort een iets helderdere versie uit, omdat het gemiddelde mens (wijs mij deze persoon eens aan) dit iets mooier vindt.
 
vergeet ook niet dat de NI B4 is gebaseerd op samples, en de CW B-2003 een gemodelleerde versie is. Hij gebruik trouwens maar 2 DSP's voor 96 voices. :)
 
NI op samples gebaseerd? :?

Unlike a sample-based instrument, the NI B4 accurately models such subtle details as harmonic foldback, drawbar crosstalk and loudness robbing.
 
Hmmm, ik dacht ooit zoiets gehoord te hebben...
Kan me blijkbaar vergissen :)
 
Origineel geplaatst door King of Snake
vergeet ook niet dat de NI B4 is gebaseerd op samples, en de CW B-2003 een gemodelleerde versie is. Hij gebruik trouwens maar 2 DSP's voor 96 voices. :)

Nee, de B4 is niet op samples gebaseerd; alles wordt real-time gemodelleerd.
Zover ik kan beoordelen is die CW B-2003 gewoon een B4 kloon, maar dan zonder
de mooie interface. Aangezien ik de B4 al heb, sla ik deze dus maar eens over.
 
wel geinig: de duitse keyboards test zegt dat ie beter klinkt dan B4.... de engelse SOS zegt dat B4 beter klinkt
 
wel geinig: de duitse keyboards test zegt dat ie beter klinkt dan B4.... de engelse SOS zegt dat B4 beter klinkt
Heb zo'n vermoeden dat ze dan allebei wel OK zijn :)
 
b-2003 is VET!

b-2003 is VET!

ik heb de Creamware B-2003 nu :D en de sound is ERG vet!!!!

ik heb geen echt orgel tot mijn beschikking, maar wel genoeg ervaring met 'echte' orgels om te horen dat dit erg realistisch klinkt, tot en met het de lekkere fase-effecten die optreden bij meerstemmig spel (leuk om daar met de aanslagtiming subtiel mee te spelen), het pompen van massieve akkoorden etc..... en meerstemmig tot 2 hele onderarmen :W
Geweldige dynamiek ook.

aanrader voor de CW-bezitter denk ik!

p.s. groot voordeel van de CW-oplossing is natuurlijk de zero-latency.... maakt het spelen erg direct! (sneller dan de ingebakken pianoklanken in mijn Yamaha Clavinova masterkeyboard zelfs)
 
Back
Top