Aanschafprijs VST's vs iPad apps..

de helfr van de apps is nog geeneens midi aware

Het overgrote deel van de concertvleugels is ook niet "midi aware" en heeft zelfs niet eens een 3,5mm jack out. En toch kun je daar best muziek mee maken...

Dat het niet integreert in jouw workflow maakt het niet gelijk voor de hele wereld onbruikbaar.

Misschien leg ik gewoon de lat wel wat hoger

Nee, jouw werkwijze is gewoon anders. Dat je denkt dat dat beter is, is slechts jouw mening.
 
Serieus, een camera connection kit? Dat klinkt niet best nee. Zijn er geen audio interfaces voor de iPad dan?

Jawel. Maar Raphie geeft (waarschijnlijk bewust) en verkeerde voorstelling van zaken ;)
 
je moet ze ook niet met vst's vergelijken,
Zie het gewoon als een leuke aanvullig waarmee je onderweg ook nog leuke dingen kunt doen.

dat zeg ik:mega:

we kunnen alles gebruiken, we zijn immers creatief. het gaat om de prijs van die apps vergeleken met echte studio software. waarom dat Ios spul veel goedkoper is.
 
Wat ik dan weer wel een handige app vind ik idisplay waarmee je dus een stuk van je DAW op de ipad sleept
 
Ach er zijn wel meer mensen die het niks vinden.....ik vind het een heerlijk schetspad en soms gewoon leuk tijdverdrijf zonder achter je scherm te zitten.

Vind je het niks ook prima......smaken en meningen. :)
 
alleen dan is midi geen mogelijkheid meer (of via wifi)
Ik gebruik het liefst de gewone midi poorten op m'n Alesis. Al moet ik zeggen dat Wifi midi precies een stuk stabieler is geworden sinds iOS6.

Momenteel heb ik:
Laptop < > USB Midi in/out < > iPad
Laptop < Wifi Midi < iPad (voor Daw Control http://www.synthtopia.com/content/2012/11/08/daw-control-app-ipad/ )
Akai MPK 49 > Midi In > iPad
iPad > Midi Out > Evolver + Moog

Soms exporteer ik audio naar Wav, maar meestal neem ik het gewoon op (2x jack > audio interface laptop).

Ik weet trouwens niet of andere audio/midi interfaces de iPad ook van stroom kunnen voorzien (buiten de IO Dock en de iRig Midi).
 
Ach er zijn wel meer mensen die het niks vinden.....ik vind het een heerlijk schetspad en soms gewoon leuk tijdverdrijf zonder achter je scherm te zitten.

Vind je het niks ook prima......smaken en meningen. :)
dat is waar zo gebruik ik het op het moment ook
 
Serieus, een camera connection kit? Dat klinkt niet best nee. Zijn er geen audio interfaces voor de iPad dan?

hoef je je geen zorgen over te maken, zelfs over de camera connection kit wordt de audio meegestuurd als je interface dat support. Ik kan bijvoorbeeld de camera connection kit gebruiken om de audio en midi digitaal de kronos in te sturen en krijg dan digitaal de audio binnen in cubase (of terug). Dat stelt echt helemaal niets voor, dat is gewoon een usb kabel in de kronos en de connector aan de ipad en vervolgens is die compleet digitaal geintegreerd. Maar ik kan de ipad ook gewoon in een audio dockingstation schuiven en het op die manier integreren werkt praktisch hetzelfde alleen heb je dan die camera connection kit niet nodig en zitten er wat handige hardware knoppen op de docking station. Het hangt er helemaal van af of je je setup gewoon op orde hebt of niet.

De audio via de hoofdtelefoon aftappen zou ik niemand aanraden, dat ben je inderdaad op 'speelgoed niveau' bezig, maar nogmaals, in deze tijd is dat ook helemaal niet nodig.

Verder ben ik het met acidfever eens, als je er geen moer aan vindt moet je het ook niet gebruiken, maar dan mis je wel allerlei geweldige toepassingen die het leven gewoon handiger maken, zoals bijvoorbeeld een wireless live aansturing van je 8 kanalen in omnisphere waarbij je de ipad gewoon op je piano / masterkeyboard legt en omnisphere realtime kan bedienen tijdens je performance. Dat is maar 1 simpel voorbeeldje, er zijn er 10-tallen te benoemen.

Wat ik wel een vervelende ontwikkeling vindt is dat die ipad aansluitingen veranderd zijn sinds de new ipad 3 (revisie 2), op de bestaande dockingstations kun je de lightning bus niet gebruiken waardoor straks bij nieuwe audio dockingstation je toch een 2 sporen beleid krijgt. Erg vervelend voor de bestaande gebruikers.
 
ondanks dat iOS apps nu veel bruikbaarder zijn,kun je ze niet vergelijken met VST.

gewoon omdat de iPad een andere fromfactor heeft en veel veel minder DSP power.

Dat neemt niet weg dat er nu een aantal goede audio apps zijn.

De Ipad is harstikke leuk door de multi touch interface maar een PC met deze interafce kan dat ook alleen dan vele male meer.

Daarom kun je het dus niet vergelijken......kom op zeg, ipad bezitters moeten moeilijk doen om eigen samples op dat ding te kriijgen. Dat maakt het ding van een hoog speelgoed gehalte. ik heb met speelgoed ook vette muziek gemaakt.

de apps zijn gewoon goedkoop omdat ze rete simpel zijn, omdat met complexiteteit automatisch de dsp eisen hoger worden wat de Ipad niet aankan.
Daar komt ook bij dat de hoe meer dsp hoe minder batterij tijd. ipads zijn niet voor ons gemaakt maar voor Sjaakie die de krant(internet) wil lezen

Daarom kun je dus niet Ios apps met VST's vergelijken. net zo min dat je niet een DaW met een 16 track recorder kan veregelijken.


Jij bent duidelijk niet helemaal op de hoogte. Samples importeren is gewoon een kwestie van slepen en droppen, net als bij elke andere oplossing.

Als midi-controller kun je met de ipad app dingen die je met vst's niet kan. Nee ook niet met een PC met touch-screen nee, want de software is daar nog helemaal niet voor gebouwd. Misschien dat dat nu met Windows 8 gaat veranderen. Dus in die zin zijn apps zelfs beter dan vst's. En de pc kan daarin dus niet meer, maar veel minder. Ik gebruik trouwens al een poos een ipad, maar ook een pc met touch-scrreen.

Kortom er zijn dingen die vst's brengen die de ipad niet kan brengen, maar andersom net zo goed.

En als elke software die loopt op een dsp vergelijkbaar met de ipads van nu, niet serieus te nemen is, dan is blijkbaar elke digitale muziek van 10 jaar geleden inderdaad gemaakt met speelgoed... tja en niet serieus te nemen.

....
 
Jij bent duidelijk niet helemaal op de hoogte. Samples importeren is gewoon een kwestie van slepen en droppen, net als bij elke andere oplossing.
Niet op PC/Windows. Daar is iTunes een trage bedoening, en duurt het even om eerst in dat Apps venstertje te geraken. (via Wifi in ieder geval)
Dropbox en ftp implementaties zijn veel beter dan iTunes.
 
Juist, want met ipad apps kun je geen samples importeren met dropbox of ftp...

euhmm..

Je kunt met de ipad samples importeren op precies dezelfde manieren als met andere software of hardware.
 
Jij bent duidelijk niet helemaal op de hoogte. Samples importeren is gewoon een kwestie van slepen en droppen, net als bij elke andere oplossing.

En als elke software die loopt op een dsp vergelijkbaar met de ipads van nu, niet serieus te nemen is, dan is blijkbaar elke digitale muziek van 10 jaar geleden inderdaad gemaakt met speelgoed... tja en niet serieus te nemen.

....

Vanaf waar sleep je je samples dan?? (via itunes? jeetje wat gemakkelijk). of moet je er weer een speciaal dingetje bijkopen om sd te lezen voor veel te veel geld.

We zijn hier vst's met ios apps aan het vergelijken. op de ipad zijn idd 80% van de apps van intertoys kwaliteit. de andere 20% daar zitten de goede apps.

Ios is gewoon nog jong en zeker op audio gebied.

Ik vind ios erg leuk, als mobiel schets apparaat, met zeer beperkte opslag.
Zeker velemalen beter dan mpc's, maar de software van 10 jaar geleden was een heel stuk beter (professioneler) dan wat de ipad nu bied.
Ik overweeg zelfs om er een te kopen maar ik denk dat ik beter weet wat ik in huis haal dan vele hier.
stel je voor dat er zoiets als logic 5 op de ipad draaid, idocv erbij......


noem maar eens 1 sampler app met multiveloctity, roundrobin en midi-in . :doei:
 
Juist, want met ipad apps kun je geen samples importeren met dropbox of ftp...

euhmm..

Je kunt met de ipad samples importeren op precies dezelfde manieren als met andere software of hardware.
Nee, je kunt geen samples via Explorer naar de iPad slepen. Zoals je dat wel kan met Android, Windows Phone 7, de meeste niet-Apple MP3-spelers, etc. etc. etc.

Hardware? Over wat heb je het eigenlijk? Vannacht gedroomd dat je samples kon slepen naar je Akai S900?

En ik kenmaar 1 app die ftp kan gebruiken (Moog Filtatron), en Dropbox ondersteuning hebben er ook maar weinige.
 
Bericht door een moderator:
@hand klap ka: Ook zonder de "Ik weet het beter dan jij toon" kan dit een leuke en leerzame discussie zijn toch?
Ik wil even voorkomen dat er iritaties oid ontstaan waardoor dit leuke topic wellicht de verkeerde kant op gaat. ;)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top