• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Yamaha CS-60 (voor onderdelen)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

VintageWorks

Ouwe rot
Lid sinds
7 september 2007
Berichten
3.183
Locatie
Rotterdam
Onlangs gekocht van NashandPepper (koop nooit wat van die lui, het zijn oplichters). Zou perfect werken, maar deed niets bij thuiskomst. Ondanks toezeggingen de synth in dat geval terug te nemen, is er nu radiostilte bij de vorige eigenaar..

Ik heb de synth bij Mark Cox gebracht voor service. Na onderzoek blijkt dat er een chip niet werkt waar niet (of heel moeilijk) aan te komen is (YM-26600, key assigner chip). Die chip zit alleen in de cs-50 / 60 / 80, dus je hebt een donor-exemplaar nodig om hem weer werkend te krijgen.

Omdat er zeer moeilijk aan te komen is en ik geen geduld heb, heb ik besloten de synth te verkopen. Eerst als geheel, als dat niet lukt in onderdelen.

De synthesizer ziet er heel goed uit, frontpaneel echt mooi, hout is mooi. Deksel zit erbij. Ik had nog het sustain-pedaal en de originele folder van de CS-60, die krijg je erbij. Het onderstel zit er niet bij.

Er zit een modificatie op (drie knopjes links van de ribbon-controller en een extra schuif naast de sustain-fader links naast het toetsenbord), volgens Mark is dat een chorus-board uit (waarschijnlijk) een SK-20.

Dan de prijs. Je kunt hier op het synthforum nazoeken wat ik ervoor heb betaald. Gezien de waarde van de onderdelen en dan met name de 8 voiceboards vraag ik er nu 2350 Euro voor. Als je geduld hebt en een keer die chip tegenkomt, heb je uiteindelijk voor vrij weinig een hele mooie cs-60.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top