• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

TKA Yamaha CS-60

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

jhwn

Ingeburgerd
Lid sinds
7 september 2005
Berichten
38
Hallo,

Aangeboden een Yamaha CS 60.
De machine is afgelopen maand door Mark Cox geserviced, waarbij de volgende zaken zijn aangepakt:
2 toetsen vervangen.
2 knoppen (schakelaars) vervangen
Schoongemaakt
aanpassing pitch draaiknop (hij is anders afgesteld zodat er geen problemen mee onstaan, er zit een dood punt ergens in en door het nulpunt te verschuiven heb je hier geen last van).
reparatie pitch ribbon
enkele condensatoren vervangen
volledige callibratie

De ribbon zelf heeft een paar jaar geleden een nieuwe veer gekregen via Kent Spong.

Ik heb de synth gisteren opgehaald bij Mark, bij thuiskomst bleek er nog een issue te zijn op Sustain II, dus morgen gaat de synth nog even onder het mes bij Mark om ook dat op te lossen.

Verder klintk hij mega geweldig en zit nog strak in z'n vellejte.
De kap zit er bij, tevens ook voor de liefhebber een Quicklock achtige heavy duty stand waar 'ie altijd opgestaan heeft.
Het houten klepje van het stroomsnoeropbergvakje (het zogenaamde stromsnoeropbergvakklepje ;-)) ontbreekt overigens.

Zie ook de foto's.

Overigens kan Mark Cox voor weinig een door hem ontwikkelde midi kit inbouwen.

Ik zag dat de laatste paar CS60's hier met een vraagprijs van 3500 Euro stonden, en dat lijkt me dan ook een goed uitgangspunt. Ben niet geintereseerd in ruil voorstellen, helaas.

cs60-1.jpg


cs60-2.jpg


cs60-3.jpg


cs60-4.jpg


cs60-5.jpg


Groeten,
Jeroen
 
Ben net weer terug uit Siebengewald en ook het sustain II probleem is opgelost - er is een chip vervangen.
Alles werkt nu weer naar behoren.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top