DOEPFER MAQ 16/3

synthasia

Vintage lover
Lid sinds
2 juli 2008
Berichten
376
Locatie
Den Haag
Ik heb zojuist een MAQ 16/3 aangeschaft.
Complex ding zeg, zo complex dat ik er niet helemaal uitkom, en zelfs niet met de manual die ook best complex is. Is er iemand die me een beetje opweg kan helpen?
Hoe stuurt ie bijvoorbeeld CV/GATE uit?
In de manual staat dat ie niet gelijk CV/GATE uitstuurt als je de MAQ aanzet.
Alvast heel erg bedankt!
 
Goedenavond S,

Waar staat volgens jou dat ie niet gelijk cv und gate uitstuurt? Volgens mij moet dat wel lukken. Wat wil je aansturen? Roland is geen probleem. Voor Korg heb je (ik in ieder geval) een inverted kabel ivm afwijkende voltwaarden. Wil je hem standalone starten of via midi?
 
CV en Gate conectoren zitten achterop aan de onderkant. Die van mij spuugt vrolijk voltjes voor nootjes enzo uit en gates voor envelopes als ik op start druk. Als het niet werkt is er wellicht een functie in een menuutje uitgeschakeld?
 
Ik wil met gate ipv s-trig gemodde micromoog aansturen.
En m'n Moog Prodigy mk1 met die met cv/gate is gemod op roland standaard.
Dat moet dus voor bijde synths lukken.
Ze hebben al aan een Arp sequencer gehangen en die stuurt ook gewoon cv/gate uit.
Dat werkte heel goed.
Zal is proberen of de MAQ wat doet.
 

Ik wil dit doen met de MAQ en de noise van m'n MicroMoog.
Dit zou moeten lukken.
Maar hoe?
Kan iemand dat mij vertellen?
 
de MAQ stuurt ongeacht de (midi) instellingen altijd CV/Gate uit dus daar moet het probleem niet liggen. Wat voor Gate signaal verwacht de Prodigy? positief of negatief (to ground)? Want "gewoon" standaard CV/Gate bestaat helaas niet
 
Ik weet niet wat de Prodigy verwacht.
Hij heeft aan een Arp sequencer gehangen, en dat werkte goed.
Volgends mij stuurt die dezelfde CV en GATE als de MAQ.
 
let op dat je de cv en gate signalen niet omdraait - op de maq zit (van voren af gezien) de cv rechts en de gate links

let op dat je in de maq een goede event hebt ingesteld (bv pa3)

gebruik mono minijack naar jack kabeltjes

als het dan niet werkt is er misschien iets mis met de maq, maar waarschijnlijker de prodigy.

kleine kans is er, dat de prodigy meer dan de 5v gate vraagt die de maq levert. een arp heeft dacht ik 10v nodig en dus zal de arp sequencer die misschien leveren, de maq maar 5 dacht ik.

hang voor de zekerheid even een midi module of synth aan ehtzelfde kanaal, om te zien of er signaal uitgepoept wordt

lukt het niet, dan wil ik je maq wel overnemen....
 
Ik heb de MAQ aan de Prodigy en MicroMoog gehangen en het werkt uitstekend!
Alleen de noise van dat youtube filmpje lukt nog niet met de Micro.
Kan iemand me dat nog uitleggen?
Hoe ik het eventueel moet aansluiten.
CV of GATE naar de filter ingang of CV GATE van de Micro.
Alvast bedankt!
 
Ik ken dat filmpje niet maar je kan toch rij 1 op gate en cv pitch aansluiten en rIn 2 op filter in?!

Noise op de micro aan, en ik denk Ook filter mod door vco voluit + filter als geluidsbron, vco op wide en dan lekker draaien

Gewoon lekker proberen
 
Ik heb het al gebprobeerd, maar bet tot de conclussie gekomen dat het alleen met een modulaire synth kan.
Jammer.
Misschien gaat het wel, en probeer het nog een keer.
Misschien moet ik ook nog wel wat instellen op de maq.
Weet alleen niet wat.
 
Roland System-100M Using Analog Sequencer - YouTube
Ik wil dit doen met de MAQ en de noise van m'n MicroMoog.
Dit zou moeten lukken.
Maar hoe?
Kan iemand dat mij vertellen?

De sequencer heeft 2 cv rijen. En er worden 2 synths gebruikt.
1 voor de pitch en 1 voor de noise.

Als je een midi synth hebt dan kan je met de MAQ 1 rij voor pitch gebruiken en een 2e voor het niveau van de noise. Dat gaat dus met midi controlers.
 
oww eindelijk het filmpje eens bekeken, ik dacht dat er heel wat moest gebeuren......

je kan dat noise geluidje heel makkelijk op je micro maken, geef je die rij 2 en 3, kan je later ook nog varieren

je hebt toch nog meer analoge synths,met en zonder midi, hang je die aan rij1 voor het melodietje

als je op de maq16 als event een note met P kiest (dus bv PA4) dan kan je een pauze inlassen, dus de step uitzetten, door de potmeter helemaal naar rechts (open) te draaien. dan wordt die stap overgeslagen.

dus voor je drummetje met noise zet je maar een paar stappen aan in je sequence, de rest helemaal opendraaien, en let op die P waarmee je note event begint, die staat voor pauze.

daar heb je echt geen modulaire synth voor nodig hoor.

ps de noise van je micromoog.....
noise opendraaien, vco op OFF zetten, dan heb je alleen de noise. lekker exp met het filter en modulatie. je kan trouwens ook de vco er wel in kletsen, op de wide stand en dan lekker laag...
 
Back
Top