Nieuw album Jarre in aantocht...

CreOn

Alles naar de knoppen....
Lid sinds
6 februari 2002
Berichten
1.150
Locatie
Terneuzen
June 26, 2003
New album
Jean Michel Jarre's new album will be released in a few months and contains completely new versions of his greatest tracks, plus some entirely new compositions. It should be released in September 2003 on a new record label.
More details including title, tracklist, label name and date of release coming really soon, stay tuned!

:okdan:
 
"He Jarre, toch niet weer een greatest hits met 3 nieuwe nummers he !!?"
 
Toch knap, hij heeft bijna meer verzamel albums dan gewone albums uitgebracht. ;)

En hij heeft een nieuw label dus aan het feit dat hij een contract heeft waarin staat dat hij per jaar een album moet uitbrengen is het ook niet. Z'n tempo zal wel erg laag liggen of hij is superkritisch.
 
"He Jarre, toch niet weer een greatest hits met 3 nieuwe nummers he !!?"

"completely new versions of his greatest tracks" staat er.
Hopelijk zijn die nieuwe uitvoeringen een beetje zoals ie ze speelt in z'n concerten.
Bij het Aero concert werden ook een paar oudere tracks in een nieuw jasje gestoken, en moet zeggen dat ik ze bijzonder leuk vond.
 
tiens, jm jarre... leeft die nu nog altijd? :p

neenee, ik was vroeger ook grote fan van hem toen ik klein was.
was mijn grote drijfveer om op 9 jarige leeftijd een synth te gaan kopen
(en dat werd dan een casio tonebank :confused: anyway, nevermind)

maar goed, ben ook benieuwd naar zijn nieuwe cd en hoe zich dat zal verhouden
tot het huidige contemporaine muzieklandschap.
 
Hmmmm........wat is het laatste wat je van um gehoord heb dan? Ik knapte destijds af bij Zoolook (maar vind het nu één van z'n betere).
 
moeilijk...
zoolook heb ik van gehoord (of toch stukken er van als het meerdere liederen zijn),
heb de cd equinox,

stukken van chronologie heb ik ook gehoord,
beetje vanalles. vond de meeste dingen wel maf.
de eerste cassette die ik indertijd ooit kocht, waren synthesizer greatest
en was in... hmm... 1990 geloof ik
ja, dat was het. mijn eerste muzikale aankoop. was tien jaar toen en helemaal
weg van dat synth gedoe.
(nu nog wel eigenlijk, maar de tijden veranderen)
 
Zoals ik al zei, bij Zoolook knapte ik helemaal af. Totdat ik jaren later het concert "Paris la Defense" op een franse zender zag. Ik heb met verbazing zitten kijken, en ben me toen weer meer voor hem en z'n muziek gaan interesseren.
 
Origineel geplaatst door ZmokE
Hmmmm........wat is het laatste wat je van um gehoord heb dan? Ik knapte destijds af bij Zoolook (maar vind het nu één van z'n betere).


Eeeh nou na Revolutions knapte ik af..

Die Metamorphoses....ai ai ai dat was echt een debacel zeg bah!

Oxygene 7-13 ?? Nee nee zo werkt het niet ...

Sessions 2000 vond ik wel grappig bytheway...
 
Hmmmmmmm....zoveel mensen zoveel smaken (gelukkig maar).
Ik was errug blij dat ik de tracks van Sessions2000 eerst even met Kazaa had binnengehaald, voor dat ik blindelings het album gekocht had :r
 
als je Jarre DVD's zoekt, wij hebben ze vaak opvr,

www.groove.nl op de dvd pagina/
 
Nieuwe Jarre

Nieuwe Jarre

Wat is de titel van de nieuwe van Jarre en wanneer komt hij precies uit?:halleluja
 
Re: Nieuwe Jarre

Re: Nieuwe Jarre

Origineel geplaatst door phochos
Wat is de titel van de nieuwe van Jarre en wanneer komt hij precies uit?:halleluja

Oxygene part 345
 
Re: Nieuw album Jarre in aantocht...

Origineel geplaatst door ZmokE
June 26, 2003
New album
Jean Michel Jarre's new album will be released in a few months and contains completely new versions of his greatest tracks, plus some entirely new compositions. It should be released in September 2003 on a new record label.
More details including title, tracklist, label name and date of release coming really soon, stay tuned!

:okdan:

Jean-Michel begint een beetje op Kraftwerk te lijken, die doen dat ook zo ....
 
kheb ook nog video banden liggen van jarre, echt geweldig, kga de dvd van moscow snel bestellen als de recensies beetje goed zijn.
 
Het liefst zie ik dat ie terug gaat naar z'n 8 sporen.
Dat ie samen met Francis Dreyfus en michel Geiss in een donkere
studio met wat analoge synth aan het werken is.
Ook z'n Oxygene 7-13 is het toch net niet. Niet dat ie slecht is, zeker niet!!
maar als hij hierbij de sfeer probeert te crieeen net als in 1976
heeft hij de plank toch mis geslagen.
Het gaat hem nu meer om de produktie dan om het componeren.

En zijn laaste Cd .... je moet er van houden. :gaap:

Het schijnt dat z'n zoon (David) ook in de muziek zit.
Weten jullie ook of hij iets uitgebracht heeft?
 
Het laatste goede album van Jarre was Zoolook.... daarna ging het heel gauw ontzettend bergafwaarts met zijn muziek. Ik hou m'n hart dus niet vast voor die nieuwe CD.
 
Vind persoonlijk qwa uitvoering , 'les concerts en chine' zijn grootste klapper ( heb wel al zijn platen overigens behalve greatest hits-zooi ). ben benieuwd hij ons mee gaat verrassen :)

I will stay tuned .
 
Back
Top