Nieuw album: Synesthetic Voyage (Ambient)

Void Pointer

Stamgast
Lid sinds
20 december 2007
Berichten
452
Locatie
Amsterdam
Hi all!

Na mijn avontuur met Easily Embarrassed en daarna een vrij lange writer's block, ben ik weer terug met wat eigen muziek! Het is een album van 6 ambient tracks geworden. Goede ondersteuning voor tijdens het werk, meditatie of mind-exploring :W

Veel van de muziek is ook onderdeel van de game Oakenfold.


Originele begeleidende tekst:
It has been quiet for a while, but I'm happy to announce that my new solo album has just been released! It's a lengthy 6-part Ambient piece delivering lush soundscapes, organic field recordings, and dreamy melodic sequences.

Each track originates from an elaborate jam session and is performed live.

A large part of the album is also featured in Oakenfold, a clever time-reversible strategy game developed by my friend Rutger. It will be released on Steam on November 17th, check it out!

Credits:
02 - Feline Burble
🐈

Low continuous vibratory sounds expressing contentment, performed by my cat

Het album is tevens beschikbaar op Bandcamp.

Alvast bedankt voor het luisteren! :okdan:
 
Hier heb je duidelijk geen last meer van een writers block. Alles klinkt netjes uitgebalanceerd en zuiver. De muziek dient perfect als achtergrond, het biedt rust en er straalt een homogeniteit uit van de nummers onderling. En de titels doen vermoeden welke gear je hebt gebruikt ;).

Mooie productie :okdan:

Gefeliciteerd met de release!

:doei:
 
Hier heb je duidelijk geen last meer van een writers block. Alles klinkt netjes uitgebalanceerd en zuiver. De muziek dient perfect als achtergrond, het biedt rust en er straalt een homogeniteit uit van de nummers onderling. En de titels doen vermoeden welke gear je hebt gebruikt ;).

Mooie productie :okdan:

Gefeliciteerd met de release!

:doei:
Bedankt voor de mooie feedback! πŸ™
 
Mooi! Goeie game muziek inderdaad. Hier hou ik wel van.
 
Geweldig album! Heb 'm vanochtend nog opgehad, in de trein. Aanrader voor mensen met een ochtendhoofd. Overige dagdelen nog te testen. :)

Supervet ook dat het onderdeel is (geworden) van een game. Lijkt me een gave ervaring, hoe dat dan loopt binnen het development-proces. Waren het gewoon tracks die je instuurde, of moest je ook speciale versies doorsturen, zodat de muziek kan reageren op de status binnen het spel?

Toevallig deze week gedoken in de kwestie Mick Gordon vs Bethesda, daar kwam zoiets ook in langs (verschil tussen game-muziek en een OST).

Keep it up!
 
Bedankt voor alle reacties :okdan:

Supervet ook dat het onderdeel is (geworden) van een game. Lijkt me een gave ervaring, hoe dat dan loopt binnen het development-proces. Waren het gewoon tracks die je instuurde, of moest je ook speciale versies doorsturen, zodat de muziek kan reageren op de status binnen het spel?

Toen ik de initiele jams van de nummers deed had ik eigenlijk niet perse de intentie om het ergens voor te gebruiken. Ik had de vroege versies van de tracks ergens in een groepschat gedeeld, en de developer had ze voor de grap onder de game gelegd. Dit bleek een erg fijne combi te zijn. Na wat playtesting werd duidelijk dat er her en der nog wel wat aanpassingen nodig waren. Denk hierbij aan het inkorten van nummers, arrangement wat schuiven, geluidseffecten weghalen (eg: de game had zelf regen en dit botste met de regen ambience in een van de intros). De nummers die je in de game hoort zijn dus ook wel licht aangepaste versies. Eigenlijk was er niet zoveel nodig om ze passend te maken.. een goede match dus :)

We hebben nog gespeeld met dynamische muziek / layers, maar het werd al snel duidelijk dat het integraal afspelen van hele nummers beter werkte. Toen ik laatst The Making of Rogue Legacy 2 aan het kijken was, kwam ik er achter dat dit wel vaker voorkomt :D


Toevallig deze week gedoken in de kwestie Mick Gordon vs Bethesda, daar kwam zoiets ook in langs (verschil tussen game-muziek en een OST).

Over Mick Gordon gesproken.. dit is echt een must-see!

 
Back
Top