Dithering na opnemen vinyl?

Bedankt weer man. Dan ga ik dus gewoon door met mijn huidige procedure:

- Plaat wassen en drogen
- Opnemen in Wavelab met hoogste pieken rond -12dB
- Na opname de eventuele harde tikken met de hand weg tekenen.
- Hardste piek zoeken en dmv Gain-change naar -0.5 dB.
- Wav master opslaan als 24bit/96Khz
- Eventuele mp3 kopieën met dBPoweramp maken in 320Kbps 16Bit.

Nogmaals bedankt!

Platen wassen. pff. ook een neverending project hier :)

Het lijkt me overigens dat voor de pieken wegtekenen / normalizen ook een macro kunt gebruiken, scheelt weer handmatig werk denk ik.
 
Platen wassen. pff. ook een neverending project hier :)

Het lijkt me overigens dat voor de pieken wegtekenen / normalizen ook een macro kunt gebruiken, scheelt weer handmatig werk denk ik.

Thanks. Ik heb toch hier en daar gelezen dat je als je tikken automatisch weg laat halen (bijv in Wavelab via click / error detection), er ook grote kans is dat hij je audio verneukt. Maar misschien bedoel je met het gebruiken van een Macro iets anders?

Heb ook wat getest met die click detection en merkte dan inderdaad dat het resultaat soms wat rigoureuzer was dan wanneer ik het met de hand doe en hij soms ook dingen als tik/kraak aanmerkte die gewoon in de muziek zitten. Om dan alles wat hij gedetecteerd heeft langs te lopen is nog meer werk dan wanneer ik zelf op gehoor de tikken detecteer en die wegteken. En kleine kraakjes vind ik niet zo'n probleem, gaat me echt om de harde tikken. Maar als je een specifieke tip hebt met iets dat wel goed werkt hou ik me aanbevolen natuurlijk.
 
Yep. Heb pas een goeie platenwasmachine gekocht. Veel werk, maar bij sommige platen is het verschil echt fenomenaal!

Welke? :koffie:
 
Volgens mij zag ik ergens hier een aanbieding voorbijkomen, 20eu of zoiets, maar vraag me niet in welk draadje...
 
Back
Top