Counting City Lights

synthiaks

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
17 Maart 2002
Berichten
6.515
Locatie
Hyperspace
Eerste jam sinds de verbouwing. Lekker simpel....
http://soundcloud.com/quellor-gutang/counting-citylights
 
Ja!! lekker hoor,

In this time deep in my mind counting out all the city lights.
 
Ja, mooie muziek.
Maar wat mij betreft kan er wel iets aan het arrangement gedaan worden.
Mgoed, je schrijft zelf al dat het om een jam gaat ;)
 
De sfeer zit in elk geval goed maar zoals Matthew hierboven al aangeeft : hier en daar mag het arrangement net iets meer uitgewerkt worden.
Deze track vraagt er om.
Is zeker de moeite om er aan verder te werken. Niet te snel tevreden zijn. ;)

Vind bv de bass net iets te uitgesproken van klank.
Filter die sound nog iets meer dicht zodat ie een mooie 'fond' wordt en dan ga je merken dat er plaats vrijkomt voor nog wat extra's.
De progressie op 3:30 is een meerwaarde.
Al bij al : well done.
 
Het is zeker een sfeervolle jam, en die progressie geeft het ook iets leuks extra, maar ga je het nog verder uitwerken?
Ik zou dan die progressie meer als een soort tussenstuk gebruiken, en dan daarna weer terugkeren naar het basisschema.
 
Bedankt voor de comments :okdan: Deze track kwam er echt toevallig uitrollen na het aansluiten van alle spullen. Het staat op de HD maar het is zoals het is. Misschien dat ik er met wat knip en plak werk iets van kan maken.
 
Het staat op de HD maar het is zoals het is. Misschien dat ik er met wat knip en plak werk iets van kan maken.

Tja, Ik heb hier ook tig 'stukken' op HD staan waar ik geen raad meer mee weet; je loopt er in vast.
Ik ken dat gevoel. En soms moet je dat dan inderdaad achterlaten.
Maar wat je hebt gemaakt is toch waardevol genoeg om aan verder te werken. En soms moet je dat een lange tijd laten rusten...dat kan helpen !

Heb je track nog een paar keer beluisterd. Ik vind de drumsounds nogal 'hard' en zou al eens proberen om een wat zachtere, rondere bassdrum te gebruiken.
Maar is maar een detail.

Het is zeker een sfeervolle jam, en die progressie geeft het ook iets leuks extra, maar ga je het nog verder uitwerken?
Ik zou dan die progressie meer als een soort tussenstuk gebruiken, en dan daarna weer terugkeren naar het basisschema.

King deelt dezelfde mening. Zijn voorstel of idee is inderdaad een mogelijkheid om de track verder uit te werken.
Doen joh !
 
Die Poly 61 string doet me erg aan Aphex Twin denken. Heb je het allemaal in één take opgenomen? Het moet denk ik wel mogelijk zijn om dit te reproduceren en verder uit te werken. Ik vind de progressie om 3.30 erg lekker. Die zou wel eerder mogen komen. De drums (met name de kick) staan inderdaad iets te hard, vind ik.
 
Back
Top