hansanders

Nieuwkomer
Lid sinds
4 juni 2021
Berichten
8
Locatie
Utrecht


Afgelopen weekend heb ik m'n eerste liveset gespeeld voor bij een lichtinstallatie. Het stuk was voornamelijk gebaseerd op generatieve sequenties en wavetables in Ableton die ik continu arrangeerde en manipuleerde. Wilde het oorspronkelijk met meer hardware doen maar gezien alles in osc data omgezet moest worden voor het licht uiteindelijk de keuze gemaakt het bij vsts en een tapedeck te houden als inputs.

Anyhow, have fun :)

'Within Cells Interlinked is een interactieve lichtinstallatie door Bram van Ravenhorst en Stan Bekker van Silence of the Lights. Het geluidsontwerp is gedaan door Koen Bouman en live gearrangeerd voor dit optreden.

Op cassette overstuurd gedubte collages van field recordings in verschillende contrasterende, bepalende en helaas ook bedreigde leefomgevingen vormen de basis van het geluidsontwerp. Mensch, Natur, Technik is een drieluik wat draait om de dualiteit tussen de verhouding van wat is en van wat zou kunnen zijn. Deze drie collages zijn thuis, onderweg en in het met kappen bedreigde Amelisweerd opgenomen en bewerkt. Als eenmalige cassetteproducties dienen deze ter ondersteuning voor de audio van Within Cells Interlinked. Vergankelijkheid speelt hierin een grote rol. In de installatie staat het doorgaande dialoog tussen mens en machine centraal. Een combinatie van de drie analoge collages, digitale generatieve sequenties en virtuele synthese vormen input voor het lichtplan waar alles met elkaar in verbinding staat, data genereert, manipuleert en vooral ook presenteert.

Voor Within Cells Interlinked heeft Silence of the Lights twintig van hun zelf ontworpen en gebouwde Arcs gebruikt met in totaal meer dan 12.000 individuele lichtbronnen welke allemaal afzonderlijk te programmeren zijn. Deze staan in contact met zowel de digitale input van de generatieve sequenties als de analoge tapes en worden door invloed van menselijke input omgezet tot de lichtshow die we waarnemen.

Op 01 oktober 2021 ging installatie in premiere in de sinds 2006 leegstaande club Silverdome in Huizen. Eind oktober zal deze plek tegen de vlakte gaan.

Met dank aan:
Bram van Ravenhorst - Lichtontwerp
Stan Bekker - Lichtontwerp
Koen Bouman - Muziek, concept en edit
Luuk Booij - Houtontwerp- en bouw
Lisa Bast - Opbouw en realisatie
Bart Kipping - Opbouw, locatie en realisatie
Emiel Janssen - Camera
Fluor Amersfoort - Funding

2021, Silence of the Lights & 6.15'
 
Damn.. nog even een 2e post, maar ontzettend lekkere liveset is dit zeg.. echt een heerlijke flow.. Super goed gedaan. 8~
 
heel vet gedaan, maar op 10 minuten op ik heb afgezet omdat ik het toen wel gehoord heb en persoonlijk heel weinig tijd heb, maar die 10 minuten waren wel de moeite waard, doe zo voort! :)
 
Back
Top