Pocopoco


"Pocopoco is a new musical interface that users can control by pushing, holding and turning - very intuitive and tactile actions. To create Pocopoco we developed original solenoid units with built-in sensors and assembled 16 of them in a box-shaped container to serve as a universal input/output device.
Through the use of their up and down movement we have created a new form of musical expression. The resulting device is a versatile interface whose physical movement is appealing to both performers and audiences."

Site

 
"Through the use of their up and down movement we have created a new form of musical expression."

Misschien als je doof bent ? Alleen dan heb je geen benul van muziek en voor blinden die wel muziek kunnen horen tenminste als ze niet ook nog doof zijn voegt het ook al niets toe.Los van het feit dat ik sowieso al vind dat het helemaal niets toevoegt want er wordt nog steeds kutmuziek mee gemaakt . Ik heb dit nu wel gehoord en vooral wel gezien.
Er zijn mensen die op een bespannen sigarenkistje en met uitgeholde groenten leukere muziek maken.
Halve solenoids zul je bedoelen
 
Dit wil ik in groot aan het plafond. :D

Ziet er grappig uit en vast een hoop leuks mee te doen.
 
Het ziet er helemaal niet grappig uit en dr is ook niks leuks mee te doen
Misschien alleen in combinatie met het achterwerk van patty brard..
 
Het ziet er helemaal niet grappig uit en dr is ook niks leuks mee te doen
Misschien alleen in combinatie met het achterwerk van patty brard..

Dus jij koopt er eentje?
 
wat een impulsaankooponzin

ideaal om de kude hun centjes te laten verkwisten
 
Jongens, doe nou niet of je geen stepsequencer zou willen hebben.
Die Pocopoco is niks anders dan dat.
 
My First Stepsequencer...

file_10_30.jpg
 
Jongens, doe nou niet of je geen stepsequencer zou willen hebben.
Die Pocopoco is niks anders dan dat.

Ik wil inderdaad best wel een step-sequencer. Maar waarom die pads dan per sé omhoog moeten komen is me nog een raadsel. Dat vasthouden om een noot langer te laten klinken of de pitch te bedienen ziet er trouwens in het filmpje ook niet echt heel handig uit..

Met een hamertje wordt het een heel ander verhaal natuurlijk, maar ik begrijp van j.baars dat die er dus niet bijzit :(
 
Back
Top