Club Mayz
Well-known member
Wat een combo, de Digitakt + Digitone
!
Als ik gear koop, knuffel ik er eerst mee in de zetel aka: Programmeer ik patches + bijhorende sequence + FX, en dat buiten de studio.
1 synth is meestal beperkt, en ga dan al vlug in de studio om die patches/sequences om te vormen naar (hopelijk) complete tracks/songs.
Maar dan zit ik terug achter m'n computer.
En dat voelt dan al vlug terug aan als werk.
Met de Digitakt + Digitone combo blijf ik maar knuffelen.
Het is als een mini-studio waar ik in kan blijven schetsen.
En naast het plezier van schetsen, voelt het compleet en blijft het productief (hoop ik).
Bon, morgen ga ik ze aansluiten in de studio en dan zien hoe bruikbaar mijn schetsen zijn.
Ook eens zien hoe vlot Overbridge & Ableton Live werkt. (Alles is geupdate, dus dat zou OK moeten zijn)
Ik ben benieuwd naar de conversie, naar de workflow, en naar het uiteindelijke resultaat.
Maar tot hiertoe ben ik een Elektron fanboy aan 't worden
Bedenking: Song Mode:
Ik begrijp het gemis in theorie, maar in de praktijk mis ik Song Mode helemaal niet.
Nochtans, ik maak liedjes, dus ik heb nood aan verschillende delen.
Maar met meerdere Patterns maken en ze dan in Chain zetten is dat ook opgelost.
En een fotootje daarbij:

Als ik gear koop, knuffel ik er eerst mee in de zetel aka: Programmeer ik patches + bijhorende sequence + FX, en dat buiten de studio.
1 synth is meestal beperkt, en ga dan al vlug in de studio om die patches/sequences om te vormen naar (hopelijk) complete tracks/songs.
Maar dan zit ik terug achter m'n computer.
En dat voelt dan al vlug terug aan als werk.
Met de Digitakt + Digitone combo blijf ik maar knuffelen.
Het is als een mini-studio waar ik in kan blijven schetsen.
En naast het plezier van schetsen, voelt het compleet en blijft het productief (hoop ik).
Bon, morgen ga ik ze aansluiten in de studio en dan zien hoe bruikbaar mijn schetsen zijn.
Ook eens zien hoe vlot Overbridge & Ableton Live werkt. (Alles is geupdate, dus dat zou OK moeten zijn)
Ik ben benieuwd naar de conversie, naar de workflow, en naar het uiteindelijke resultaat.
Maar tot hiertoe ben ik een Elektron fanboy aan 't worden

Bedenking: Song Mode:
Ik begrijp het gemis in theorie, maar in de praktijk mis ik Song Mode helemaal niet.
Nochtans, ik maak liedjes, dus ik heb nood aan verschillende delen.
Maar met meerdere Patterns maken en ze dan in Chain zetten is dat ook opgelost.
En een fotootje daarbij: