• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

• De uitslag van de Synthforum Contest 2020 is bekend!

Elektron Digitakt: Eight voice digital drum computer & sampler

Club Mayz

Well-known member
Wat een combo, de Digitakt + Digitone :luv: !

Als ik gear koop, knuffel ik er eerst mee in de zetel aka: Programmeer ik patches + bijhorende sequence + FX, en dat buiten de studio.
1 synth is meestal beperkt, en ga dan al vlug in de studio om die patches/sequences om te vormen naar (hopelijk) complete tracks/songs.
Maar dan zit ik terug achter m'n computer.
En dat voelt dan al vlug terug aan als werk.

Met de Digitakt + Digitone combo blijf ik maar knuffelen.
Het is als een mini-studio waar ik in kan blijven schetsen.
En naast het plezier van schetsen, voelt het compleet en blijft het productief (hoop ik).

Bon, morgen ga ik ze aansluiten in de studio en dan zien hoe bruikbaar mijn schetsen zijn.
Ook eens zien hoe vlot Overbridge & Ableton Live werkt. (Alles is geupdate, dus dat zou OK moeten zijn)

Ik ben benieuwd naar de conversie, naar de workflow, en naar het uiteindelijke resultaat.
Maar tot hiertoe ben ik een Elektron fanboy aan 't worden :W

Bedenking: Song Mode:
Ik begrijp het gemis in theorie, maar in de praktijk mis ik Song Mode helemaal niet.
Nochtans, ik maak liedjes, dus ik heb nood aan verschillende delen.
Maar met meerdere Patterns maken en ze dan in Chain zetten is dat ook opgelost.

En een fotootje daarbij:

Attachments

• IMG_3298.jpg
    IMG_3298.jpg
    91,5 KB · Bekeken: 12

Club Mayz

Well-known member
Hey sjeff

Ik heb die stand gekocht via 'elektrostand.com/web/index.php/elektron-stands'
€50 (+ €15 verzending)

Eerlijk gezegd vond ik dat er een beetje over, neigend naar snobisme, zo'n stand aanschaffen
Maar ik ben er erg tevreden van.

Het voelt nu aan als 1 synth & handig om te verplaatsen.
De keystep past er ook gemakkelijk voor + kabeltje loopt mooi onder het frame.

Maar toch wat snob hoor :mega:

sjeff

Well-known member
Eindelijk weer eens tijd gehad om wat te maken met de digitakt! In combo met de yamaha tx16w en wat vinylplaten.

Je ziet niet veel hiphop gasten die de digitakt gebruiken, dus wellicht is het nteressant voor je om te zien

Video is opgenomen met de telefoon dus het is niet inde beste kwaliteit. Maar goed, past ook wel bij het sfeertje ghehe. :okdan:

Warius

Well-known member
Ik vond het een leuk filmpje Sjeff. Voor mij was het een verademing om mentaal weer even terug te gaan naar m’n basics van beats op 94bpm gemaakt van platen uit de 1 euro bak. De Digitakt leent zich er perfect voor, al is het jammer dat je geen chops kunt inspelen van dezelfde sample op 1 spoor. De percussie valt overigens lekker in de beat.

sjeff

Well-known member
Thanks voor het checken 8)

Ja het blijft toch een bakkie met limitaties helaas, maar goed. Voor mij toch het meest perfect qua workflow. En in combi met de TX16W heb ik ook niks te klagen eigenlijk. Heb meerdere MPCs gehad maar dat werkt echt te langzaam/lomp voor me. Met de digitakt is het lekker knallen en heb er stiekem ook altijd happy accidents mee die leuk uitpakken.

SB-SIX

Well-known member
Thanks voor het checken 8)

Ja het blijft toch een bakkie met limitaties helaas, maar goed. Voor mij toch het meest perfect qua workflow. En in combi met de TX16W heb ik ook niks te klagen eigenlijk. Heb meerdere MPCs gehad maar dat werkt echt te langzaam/lomp voor me. Met de digitakt is het lekker knallen en heb er stiekem ook altijd happy accidents mee die leuk uitpakken.

Dat vind ik ook... De workflow is erg prettig en limitaties kunnen juist goed zijn voor de creativiteit!