Heeft iemand hier een Roland WS-1 programmer voor de CR-78?

Nisei

Ouwe rot
Lid sinds
26 september 2002
Berichten
1.716
Ik heb net van Leo een mooie maar defecte WS-1 programmer overgenomen. Nu heb ik het vermoeden dat een vorige eigenaar de batterijaansluiting voor de 9V batterij heeft vervangen en de polariteit per ongeluk heeft verwisseld. Kan iemand misschien even voor me kijken welke kleur draad naar welke kant van de batterij gaat? Ik durf het niet aan om zomaar even om te draaien want als hij wel goed zit gaat er misschien nog weer iets anders stuk.
 
De zwarte draad uit de batterijclip gaat naar de printplaat en de rode naar de 'mode sw'.

De rode zit aan de plus van de 9V batterij, dus op de clip het grootste deel.
 
Hey bedankt! De rode draad hoort dus aan de gekartelde nop op de batterijaansluiting en vervolgens de niet-gekartelde aansluiting (+) van de batterij? Dan zit hij bij mij inderdaad verkeerd om.
 
LOL, nou dat was even lachen zeg! Ik haal net de batterijclip even open en de "reparateur" was geloof ik niet zo technisch...

CIMG2460.jpg
 
Hey bedankt! De rode draad hoort dus aan de gekartelde nop op de batterijaansluiting en vervolgens de niet-gekartelde aansluiting (+) van de batterij? Dan zit hij bij mij inderdaad verkeerd om.

:)
precies!
 
LOL, nou dat was even lachen zeg! Ik haal net de batterijclip even open en de "reparateur" was geloof ik niet zo technisch...

CIMG2460.jpg

sja... dat gaat zeker niet werken nee haha
 
Oh oh oh, een simpele post kan blijkbaar al weer suggereren dat Leo mij probeerde te besodemieteren terwijl ik bij de ruil vantevoren al wist dat de programmer niet werkte.
Degene die dit zo heeft geïnterpreteerd moet zich schamen en voortaan eerst even bij de poster informeren alvorens naar de verkoper te mailen. Als ik met oude wijven wil communiceren ga ik wel naar een bejaardentehuis, daarvoor kom ik hier niet op Synthforum!!!
 
dat kan mijn oude zijn ..[leo int gedrang ;-] ging ok weg / leo prutst niet ....zoverk weet;-]:doei:
 
Klopt Ron, Leo prutst zeker niet, die laat alles keurig door een professional repareren. Het was mijn keus om hem defect over te nemen.
 
nou lijkt ofk hem heb gesoldeerd haah

never touch the bugger;-] whit a iron;-]]:dubbel::bekdicht:
 
Haha, nee die van jou is al weer een paar jaar geleden en is al lange weer naar een andere eigenaar verhuisd.
 
Back
Top