ff niet meer vrolijk

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
Tijd voor donkere tribal house

P08 gelayerd met diva
percussie Mbase/Mbrane/Metrum/Steinberg Groove Agent1
bass Voyager

donker en groovy.... (en bass heavy :)
 
Een paar kinderen met kapotte knieën met van die harde korsten die blikje trap op de weg doen. Boven hun hoofden cirkelzweven een paar zilvermeeuwen. De hitte, het is een zomerse dag, maakt kringelbewegingen boven het asfalt. De kinderen gaan zo op in hun spelletje, dat ze de vrachtwagen die hun van achter nadert, niet opmerken. De trucker let niet op de weg. Hij heeft een nieuwe smartphone en moet nog wennen aan het gebruik van WhatsApp ipv zijn oude vertrouwde 27MC terwijl hij rijdt... :D

Nette mix.
 
ow ow ow wat donker en duister zeg :D Is toch gewoon beachball sunclub met zijn allen op de bananenboot muziek nog steeds man!
 
Tribal, ja. Donker, neen. Maar wel weer een goeie mix :)
 
Sjees, als je dit al donker vindt en niet vrolijk hoe suicidaal word je dan van 99% van de muziek die uitkomt? Voor mij is dit helemaal-niks-aan-de-hand-muziek. Kon zo een preset zijn uit een vrolijk gekleurde JupiJuno XL.
 
ja, dit is 2min of zo als eerste aanzet, zoals ik altijd doe, post een paar vorderingen en en over een week of 2 a 3 de uiteindelijke versie.
De percussie is allemaal midi, dus daar ga ik nog wel mee varieren / opbouwen / afbouwen etc.
de akkoordjes moet ook nog wel wat mee gebeuren en verder weet ik het nog niet zo goed. Wil proberen de track echt monotoon te houden met verder weinig melodieen, eigenlijk een grote megaloop die steeds verloopt, meet veel diepe subtiele laagjes, zo op het gehoor steeds hetzelfde maar toch net ff anders.... we zien wel...
 
Sjees, als je dit al donker vindt en niet vrolijk hoe suicidaal word je dan van 99% van de muziek die uitkomt? Voor mij is dit helemaal-niks-aan-de-hand-muziek. Kon zo een preset zijn uit een vrolijk gekleurde JupiJuno XL.

Dat is natuurlijk ook weer niet zo.....
ti's donker binnen mijn spectrum :D natuurlijk totaal niet als je IDM, techno, hardcore en andere genres meeneemt. Maar dat was al wel duidelijk toch? ;)
 
spreekt me persoonlijk meer aan dan wat je normaal gezien maakt.
Maar de cutoff vd synt nog een tikkeltje méér open en we zitten toch weer in het trance-straatje...dicht houden dus ;-) ...
Ik snap je insteek van 'meer percussie' maar blijft naar mijn beleving toch nog te veel één loop (ook al heb je het over vele subtiele laagjes...misschien té subtiel ?)
 
ja, dit is 2min of zo als eerste aanzet, zoals ik altijd doe, post een paar vorderingen en en over een week of 2 a 3 de uiteindelijke versie.
De percussie is allemaal midi, dus daar ga ik nog wel mee varieren / opbouwen / afbouwen etc.
de akkoordjes moet ook nog wel wat mee gebeuren en verder weet ik het nog niet zo goed. Wil proberen de track echt monotoon te houden met verder weinig melodieen, eigenlijk een grote megaloop die steeds verloopt, meet veel diepe subtiele laagjes, zo op het gehoor steeds hetzelfde maar toch net ff anders.... we zien wel...

Ik noem dat genre altijd slappe piemel house. Gebeurt he-le-maal niets. Ik dacht ooit dat met minimal techno ik wel het meeste ellendige shit ooit gehoord had. Maar sinds kort zijn ze daar zelf overheen gegaan met house die alleen maar bestaat uit een stuiter kickje , korte stab bas, heel veel wooshes en risers and downers, bij elke opbouw gaat het weer verder. ik voel me continu in de zeik genomen met die muziek.

Ik hoop dat je juist hier een vette meldoie overheen zet die een loop heeft van 32 maten, zo een die je misschien max 4 keer hoort voorbijkomen. Dan heb je echt een dikke track.

ps ik hoop niemand tegen de schenen getrapt te hebben met mijn aversie tegen minimal/anabolen house uitleg.
 
klopt het is nu ook nog een loop, gisteren alles ingeslagen, maar had geen tijd meer om te "ontvlechten" en mee te experimenteren, gaan we vanavond doen.
 
Als die uplifters en picthes en hyped chops is sowieso m'n stijl niet, dus dat pitch modulation complextro/electro gebeuren zoals Afrojack en Gartner trek ik ook niet. Net alsof er iedere 16 maten een nieuwe straaljager opstijgt, die aan het eind van de startbaan "ontploft" :D en de volgende staat al weer klaar voor de volgende 2 bars, kan ik erg slecht tegen.

Ik noem dat genre altijd slappe piemel house. Gebeurt he-le-maal niets. Ik dacht ooit dat met minimal techno ik wel het meeste ellendige shit ooit gehoord had. Maar sinds kort zijn ze daar zelf overheen gegaan met house die alleen maar bestaat uit een stuiter kickje , korte stab bas, heel veel wooshes en risers and downers, bij elke opbouw gaat het weer verder. ik voel me continu in de zeik genomen met die muziek.

Ik hoop dat je juist hier een vette meldoie overheen zet die een loop heeft van 32 maten, zo een die je misschien max 4 keer hoort voorbijkomen. Dan heb je echt een dikke track.

ps ik hoop niemand tegen de schenen getrapt te hebben met mijn aversie tegen minimal/anabolen house uitleg.
 
Dit is wel een beetje wat men op het moment beschouwd als festival mainstage techno. Niet eveel uitschieters, geschikt voor het grote publiek maar desalniettemin best een heel ok stukje.

Het zal nooit heel erg opvallen maar dat zal het hele genre nooit doen dus wat dat betreft spot on! :okdan:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top