[idmbient] phone booth robbers - over here

Stupide

Ouwe rot
Lid sinds
30 augustus 2009
Berichten
1.719
Heb mijn account hier ook maar weer eens afgestoft... Hopelijk wordt het me vergeven dat ik meteen een muziekje van mezelf dump.

Het loopje waar het mee begint heb ik geleend van Yori Swart, een mij tot voor kort totaal onbekende zangeres, die ik een liedje bij DWDD zag zingen. Verder heb ik het qua beats wat ruiger gemaakt. :P Vrijwel uitsluitend gemaakt met Reason 5 (ik heb (nog) geen hardwarefetish).



Viel spass. 8)
 
Had in het begin ff moeite om erin te komen.. Maar dat kwam later helemaal goed :) Die melodielijn rond 3.15 is erg lekker maar vond dat het voor die tijd een beetje te lang duurde.. mag nog wel wat opvulling hebben :) De sfeer en geluiden zijn wel erg lekker.

Wel te gek dat je het Reason 5 hebt gedaan.. heb er zelf ook wat mee gedaan maar vind het moeten missen van midi out zo'n tekortkoming.. te gekke plug-ins en synths.. :okdan:
 
Apart en mooi.
Minder belangrijk in dit stadium, maar er zit nagenoeg geen dynamiek in deze track.
En verder vraagt dit stuk naar mijn gevoel female vocals.
Dat erbij, nog wat aan de structuur vijzen en dat krijgt je wellicht iets heel bijzonders.
 
Zwoel muziekje, mooie sounds en melodie. Heel catchy! beat kan nog wel wat gebruiken en een vocal zou de topping op het ijsje zijn:koffie:.
 
:okdan::dj: :dj:

en een zanger(es) mis ik totaal niet, maar als je het goed weet in te passen (ik denk bijv. aan de autechre remix van lamb's gold) dan kan het wellicht een vooruitgang zijn.
 
Thanks allemaal voor de reacties! :halleluja Kan me in verreweg de meeste kritieken goed vinden.

De dynamiek in de track is inderdaad niet echt groot. Ik wilde het nummer aan de korte kant houden (daar ben ik sowieso slecht in), en besloot daarom dat een break of iets in die trant dus niet in het nummer paste. Gevolg is dat de spanningsboog wel een stuk beter kan.

Ik ben niet zo'n fan van vocals in mijn tracks (op spoken word-samples na dan). Meestal erger ik me vooral aan de slechte teksten, die alleen maar afleiden van de muziek. Dus die vocal gaat er niet komen.
 
Back
Top