Nieuwe Track: Dr. Rinkel - Flying to the Sun

Dr. Rinkel

Dr. Rinkel
Lid sinds
27 Maart 2012
Berichten
326
Beste luisteraars,

Afgelopen week weer een nieuwe track gemaakt. Ditmaal een lounge nummertje geïnspireerd door het prachtige zomer weer van afgelopen dagen.





Ik ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden dus kom maar op met jullie opbouwende kritiek!
 
Wat is dat toch met Dr.'s, zon en inspiratie?

Ik vind de track in z'n geheel prima, fijne sfeer en mooie opbouw. Krijg wel zin in een biertje...

Paar opmerkingen:
- Die gechopte guitaar, heb je daar ook de ongechopte versie van? Die zou ik er wel eens in willen horen om het geheel wat meer aan elkaar te breien. Maar sowieso geeft het wel een lekker mediterraan sfeertje aan de track.
- Op 0:16 en 1:35 komen die geluiden er wat nadrukkelijk/hard in.
- Snare wellicht wat meer reverb.
- Pad is naar mijn smaak te zwaar, maar da's dus smaak.

Verder erg prettig.
 
Wat is dat toch met Dr.'s, zon en inspiratie?

Ik vind de track in z'n geheel prima, fijne sfeer en mooie opbouw. Krijg wel zin in een biertje...

Paar opmerkingen:
- Die gechopte guitaar, heb je daar ook de ongechopte versie van? Die zou ik er wel eens in willen horen om het geheel wat meer aan elkaar te breien. Maar sowieso geeft het wel een lekker mediterraan sfeertje aan de track.
- Op 0:16 en 1:35 komen die geluiden er wat nadrukkelijk/hard in.
- Snare wellicht wat meer reverb.
- Pad is naar mijn smaak te zwaar, maar da's dus smaak.

Verder erg prettig.

Wat een groot compliment, iemand die zin in bier krijgt door een track die ik gemaakt heb :halleluja

Ik heb inderdaad de ongechopte versie van de gitaar, misschien een idee om die erin te gooien, ben er zelf geen voorstander van om een sample te gebruiken zonder deze ook maar enigszins aan te passen vandaar dat de originele sample niet in het nummer voorkomt.

Bedankt voor je overige opmerkingen, zijn wel zaken die inderdaad met smaak te maken hebben maar ik zal er zeker iets mee doen, in het vervolg meer experimenteren zeg maar.

Blijf het verder erg lastig vinden, die pad bijvoorbeeld klonk niet zwaar op mijn speakers en mijn gesloten koptelefoon maar op mijn in-ear headset vind ik ze inderdaad ook erg zwaar, hetzelfde geldt eigenlijk voor die geluiden op 0:16 en 1:35.

Bedankt in ieder geval, zal nog eens naar jou zomerse track luisteren (heb het al gedaan maar nog niet te tijd genomen te reageren).
 
Potentie! Doet me erg denken aan bonobo, zeke rmet die gechopte gitaar, maar het mist een lekker zware bassline. Probeer er eens wat drum fills in rond te strooien en ik zie mezelf lekker aan het starnd in slaap vallen bij deze muziek, dat bedoel ik dus als compliment. Het heeft een rustgevende setting.

kritiek, ff na de break komt er een synthetische rhodes in, vind ik er spijtig en doet af aan de rest van de track. meldoie is prima, maar zou daar een iets meer analoge rhodes willen horen.
 
Potentie! Doet me erg denken aan bonobo, zeke rmet die gechopte gitaar, maar het mist een lekker zware bassline. Probeer er eens wat drum fills in rond te strooien en ik zie mezelf lekker aan het starnd in slaap vallen bij deze muziek, dat bedoel ik dus als compliment. Het heeft een rustgevende setting.

Grappig en vooral een compliment dat het je aan Bonobo doet denken, heb me daar ook erg door laten inspireren de laatste weken. Dat van die drum-fills ben ik het wel mee eens ja. Zal in het vervolg dat eens gaan doen.

kritiek, ff na de break komt er een synthetische rhodes in, vind ik er spijtig en doet af aan de rest van de track. meldoie is prima, maar zou daar een iets meer analoge rhodes willen horen.

Jammer dat je de sound van die synth niet mooi vindt, moet zeggen dat ik er ook lang over heb zitten twijfelen of ik die erin zou houden maar naar meerdere keren luisteren toch besloten het zo te laten. Vind em zelf best fijn eigenlijk. Wat je zegt, een analoge rhodes erin proppen, dat ga ik zeker eens doen. Misschien dat ik later nog een aangepaste track upload.
 
Deze track werkt zonder bass.. ! toch zou ik een bass onder en rond de kick plaatsen. creeert meer harmonie iig.
Gitaar vind ik erg lekker, kwabbelt prima mee. Zoiezo de hele sfeer is dik in orde.
Alleen die synthetische sound vervolgens zou een authentieker smaakje moeten hebben. (2:28min)
Ik hoor de tamboerijn wel maar hij is er toch eigenlijk niet helemaal bij zeg maar, snap je? :)
 
Moet zeggen dat de rest van je tracks op je soundcloud ook erg lekker zijn, ik hoor zeker de invloeden van bonobo maar met je eigen touch. Nice dit, weer wat fijns voor in het park. Dit is toch wel release waardig of niet dan?
 
Bijzonder chill deuntje. Met de opmerking over de gechopte gitaar ben ik het wel eens, het zou tof zijn om die eens op een normale manier te horen. De sound van de snaredrum vind ik niet echt je-van-het: een beetje droog of wat te prominent misschien.

En een bas in idd nooit weg... :P
 
Deze track werkt zonder bass.. ! toch zou ik een bass onder en rond de kick plaatsen. creeert meer harmonie iig.
Gitaar vind ik erg lekker, kwabbelt prima mee. Zoiezo de hele sfeer is dik in orde.
Alleen die synthetische sound vervolgens zou een authentieker smaakje moeten hebben. (2:28min)
Ik hoor de tamboerijn wel maar hij is er toch eigenlijk niet helemaal bij zeg maar, snap je? :)

Bedankt voor je reactie! Zelf vond ik het ook wel werken zonder bass, die pad geeft al een hoop laag, om een bass rond de kick erin te doen vind ik een goed idee en dat ga ik dan ook zeker even proberen!
 
Moet zeggen dat de rest van je tracks op je soundcloud ook erg lekker zijn, ik hoor zeker de invloeden van bonobo maar met je eigen touch. Nice dit, weer wat fijns voor in het park. Dit is toch wel release waardig of niet dan?

Ja vind je? Voel me gevleid! Nog niet echt aan gedacht, zou ook geen idee hebben hoe ik dat moet doen. Kan iemand mij dat vertellen?
 
Lekker hoor.. :okdan: die snare klinkt wel een beetje droog.. mag idd wel wat verb hebben zoals Dr van Lansberg ook al opmerkte.. :)
 
Echt goed. Mix zit ook interessant in elkaar. Verdiep je nog een beetje in het gebruik van reverb en uitbrengen! Het gaat voornamelijk om contacten op doen in het wereldje. Facebook kan een helehoop voor je betekenen hierin. Labels zijn opzoek naar muziek om uit te brengen. Enige wat jij moet doen is soortgelijke artiesten benaderen / toevoegen en gewoon schijt hebben. grtz
 
Laatst gewijzigd:
De sound van de snaredrum vind ik niet echt je-van-het: een beetje droog of wat te prominent misschien.

Volgens mij is dat mijn handelsmerk aan het worden ofzo ;) Ik krijg die opmerking bij al mijn nummers waar een snare in zit. Heb me naar mijn idee bij dit nummer al erg ingehouden maar kan dus nog steeds wat minder. Bedankt voor je reactie!
 
Echt goed. Mix zit ook interessant in elkaar. Verdiep je nog een beetje in het gebruik van reverb en uitbrengen! Het gaat voornamelijk om contacten op doen in het wereldje. Facebook kan een helehoop voor je betekenen hierin. Labels zijn opzoek naar muziek om uit te brengen. Enige wat jij moet doen is soortgelijke artiesten benaderen / toevoegen en gewoon schijt hebben. grtz

Gaan we maar eens doen dan, schijt dat ken ik wel. Die reverb gaan we aan werken! Bedankt voor je reactie :okdan:
 
Back
Top