Elysia: nvelope 500

Elysia brengt weer een fantastisch module uit om de 500 reeks te verbreden. :)

De nvelope 500 is een sterke audio processor die het mogelijk maakt om zowel subtiel als drastisch het karakter van de bron te veranderden. Handig bij het reshapen van verschillende individuele tonen en tevens inzetbaar als EQ.

Meer info: http://www.elysia.com/hardware/nvelope-500/introduction/
Prijs: €649,- ex.
 
Nee
Een dualband transient modulator met lp of hp filter
Op zich wel goed om dat dual bans te hebben
In software kan dit allemaal ook natuurlijk
 
Nouja, paar simpele extraatjes erbij dan. Precies wat jij zegt: dat kan met software ook..
 
een transient designer met filters/eq .... hmmm, duur grapje gezien de alternatieven in software vorm.

Zo drastisch vind ik het niet. Ik behoor hoogstwaarschijnlijk dus ook niet tot de doelgroep :D
Euronorm€ evenmin denk.
 
Is de software vs hardware discussie weer begonnen op sf? :gaap:


Laat ik me eigen draad dan maar gelijk om zeep helpen door het vuur te openen en te beweren dat software leuk en handig is maar het nog lang niet haalt bij dedicated hardware.
 
'k Vind 't wel een leuk bakkie; had eerlijk gezegd IETS meer ervan verwacht, maar ach..
 
Ik heb een hardware transient designer gehad en verschillende software varianten.. Geef mij de software maar hehe
 
'k Vind 't wel een leuk bakkie; had eerlijk gezegd IETS meer ervan verwacht, maar ach..

Ik vind hem juist super veel beter dan dat ik had verwacht. Heel mooi doorzichtig en effectief. De kans dat ik hem ooit ga kopen is ongeveer 0%, maar waarderen kan ik hem zeker.
 
Is de software vs hardware discussie weer begonnen op sf? :gaap:

Niet meteen zo schreeuwen.

Ik maakte alleen de vergelijking omdat € 649 (ex) voor de paar simpele functies bijzonder veel geld is, wat dus net zo goed met software gedaan kan worden.

Laat ik me eigen draad dan maar gelijk om zeep helpen door het vuur te openen en te beweren dat software leuk en handig is maar het nog lang niet haalt bij dedicated hardware.

Helemaal mee eens, alleen is dat denk ik niet van toepassing bij een envelope.
 
Niet meteen zo schreeuwen.

Ik maakte alleen de vergelijking omdat € 649 (ex) voor de paar simpele functies bijzonder veel geld is, wat dus net zo goed met software gedaan kan worden.



Helemaal mee eens, alleen is dat denk ik niet van toepassing bij een envelope.

Dat denk ik wel.
Amplitude modulatie zorgt voor harmonische vervorming en dat is wat dit ding en elke andere compressor/transiënt designer doet.

Maar wat er allemaal op software te krijgen is en hoe dat klinkt in vergelijking met dit, daar heb ik geen idee van.
 
Hoe doe ik dit software matig dan?
Het is niet het zelfde als een spl transient designer toch?
Begrijp ik nou dat je de attack kan veranderen bv bij alleeen 100 hz
en alleen de sustain bij 5kz?
 
Hoe doe ik dit software matig dan?
Het is niet het zelfde als een spl transient designer toch?
Begrijp ik nou dat je de attack kan veranderen bv bij alleeen 100 hz
en alleen de sustain bij 5kz?

Wat fjoesz zegt. Het is een dual transient designer die word aangestuurd met een crossover. Daar zal geen pluginn voor zijn maar het is wel te knutselen door wat slim routen en filteren.
 
Je kan in software toch prima bandsplits maken?
Geef je elke band een eigen transient designer en klaar ben je..
Als je over een complex signaal een transient designer wil gebruiken dan is je bronmateriaal al niet goed. TD gebruik je toch enkel op losse sporen? Dus die dual band zou ik zelf iig niet snel gebruiken. Tis meer een oppoetser van crappy bronmateriaal imho. Hoewel t wel aardig is om van bv een kick t laag rond te houden en t mid wat puntiger, maar er is natuurlijk ook nog multiband compressie alstware. T sustaineffect extreem gebruiken van een td kan wel weer leuk zijn overigens. Ik zou zeggen dat een td zowiezo vooral bedoeld is voor live drums
 
Dat lijkt me wel een gaaf dingetje.
Een transient designer lijkt me overigens ook wel fijn.
Ik heb nog nooit met een zo'n type apparaat gewerkt.
 
vin um vet.....goed getimed btw > vakantie geld :D
 
muzikaal klinkt dat wel, goed voor de grootverdienende pro, maar voor ons zullen vst's beter resultaat geven (en waarschijnlijk bestaat dat nog ook, zonder dsp(uad etc) krachtmodules)

:D

studio c Aether?
 
Back
Top