Probleem met Ibanez WF10 pedaal HELLUP!

Ohnie Tonnie

Ingeburgerd
Lid sinds
7 oktober 2009
Berichten
25
Ik heb van iemand een Ibanez WF10 pedaal overgenomen (voor een heel zacht prijsje) en probeer deze nu aan de praat te krijgen. Hopelijk weet iemand hier iets meer, zodat ik ermee verder kan.

Problemen:
Als ik een gitaar of rhodes aansluit op het pedaal, moet ik de volume van mijn Princeton reverb helemaal opengooien om ergens in de verte een vleugje van het input signaal te horen. Het vreemde is dat je de wah wah filter wel op het ruissignaal hoort en deze is vrij luid. Dus de input hoor je niet hard, maar de ruis uit het aparaat zelf wel. Kan dit een kapoote input zijn, of is er iets anders aan de hand?

Ook als ik het pedaal beweeg hoor ik vooral hele harde tikken en kraken als het pedaal helemaal naar voren is gekanteld (dus met de neus van je schoen helemaal naar beneden). De harde tikken lijken alleen uit het blokje te komen waar het pedaal mechanisme in zit. (de tikken hoor je dan wel gewoon over de gitaar amp...en hard ook)

Tijdens het open maken van het pedaal viel mij op dat de aarde kabel wel aan de onderklep van het pedaal zat, maar niet op de kaart zelf. Ik zag op een van de inputcontactpunten wel aanwijzingen dat men daar ooit iets op gesoldeerd heeft (in de vorm van een paar overgebleven ijzeren draadjes van een kabeltje).

Ik heb net een nieuwe op amp gekocht en ga deze testen vanavond. Kleine kans dat dit het is, maar je weet het nooit.

Ik ben een n00b het het gebied van electronica en het hele technische gedeelte met waarden, maar kan wel prutsen en ben niet bang om te solderen en aan te klooien.

Alvast bedankt voor welke input dan ook :)
 
Misschien f foto's maken van die draad en waar die misschien heeft gezeten?
 
Back
Top