Sherman Filterbank geeft geen geluid.

Zet er meteen een goede potmeter in dan want ik geloof dat Herman aangeeft dat het in 95% van de gevallen om een kapotte input pot gaat. Succes!!!
 
Nou heb gelijk meerdere potmeters besteld bij Herman.
Hij zei dat het waarschijnlijk de input pot was, maar zo niet zou het met de overige 4 sowieso moeten lukken om hem te repareren. Gelijk een originele adapter er bij gekocht.
Erg behulpzame man is het.
Zijn spare parts zijn ook erg goed geprijst.
Nog maar even wachten tot het hier is, en dan flink aan het solderen. Ondertussen voor de zekerheid alle pots nog 40x uitmeten, omdat ik toch niks beters te doen heb.
 
Yes, hij is gerepareerd.
Heb em gelijk even gereinigd want hij was best smerig...
Dus, mission accomplished,
Thanks voor de hulp!
 
Hallo MSK,

let aub op volgende zaken :

Is de adapter AC out (alternate current), die vind je niet zomaar, de meeste zijn DC, en zullen raar gedrag tot gevolg hebben, zoals hangende triggers en geen geluid.
Ik verkoop idd adapters voor een klein 20 Euro verzending inkluis.

Ook zeer typisch is dat velen eerst Balanced TRS kabels gebruiken, dit geeft gewoon een loshanged ground tot gevolg. Al wat je dan hoort is wat capacitief overspraak gerammel.
Gebruik UNbalanced MONO jacks !

Bij oude FB's zijn idd soms pot's gesneuveld, die kan ik ook leveren voor 2.42 Euro/stuk.
Bepalen of een pot defect is : meet de weerstand van de 'loper' (= middenste pin) in cirquit, met power off.
Als die weerstand niet evolueert met de potmeter positie, is ie kapot en te vervangen.
Zie ook Fb2 manual pag 56, depot zijn dezelfde als in FB1

succes !
 
Heey Herman!

Tof dat je hier bent zeg:)
Ik ben erg blij me de meegekleurde rackoortjes die je me recent hebt opgestuurd;)
 
Hey Herman, ik weet niet of je je het nog kan herinneren.
Ik heb toen een setje pots en een nieuwe adapter besteld.
Er waren in totaal 3 pots die niet lekker uitmeten,
die heb ik alle drie vervangen, en nu scheurt ie als een malle.
(vervangen via een guide op de website of in de abuser manual een van de 2 om te achterhalen welke pots waar moesten)
Mooi spul.
 
Back
Top