Sherman Filterbank geeft geen geluid.

MSK

Psychopatisch lid
Lid sinds
20 april 2010
Berichten
860
Ok, vandaag een sherman filterbank (1) binnen gekregen. Zou goed moeten werken. Was getest...
Manual staat open..
Heb alles geprobeerd om er een geluid simpelweg doorheen te laten lopen.
In eerstenstantie kreeg ik in bypass gewoon normaal een zaagtand golf uit mijn protone er door heen.
Zodra ik de bypass naar 'eff' draaide, werd het signaal simpelweg zachter.
De attack staat op 1, de decay op 4 gezet, sustain dicht, release dicht.
De Input lijkt geen invloed te hebben op de sterkte van het signaal.
Heb de filter op bandpass, en de correctie op 12 uur.
Hij staat op 'par'.
Reso is dicht.
Frequentie knop heeft geen enkel invloed.
Nu hoor ik helemaal niks meer, alleen een zacht tikje.
Heb de Protone via Signal In, dan naar Main Out, mixer in, geluidskaart in.
Wat me opvalt is dat het Trig lampje links, altijd oranje brand als het apparaat aan staat.
Het lampje bij Trigger AR is constant groen.
Ook zit niet de originele adapter er bij, maar een Aldi adapter.
Wel met de juiste specs.
Alle kabels zonder de filterbank er tussen werken prima.
Zie ik iets compleet logisch over het hoofd hier?
Ik snap er helemaal niks van namelijk.. en begin aardig gefrustreerd te worden.
Tips/suggesties wat dan ook zijn allemaal meer dan welkom,
als ik specifieke dingen moet nakijken, of em zelfs open moet schroeven vind ik allemaal prima. Ik wil gewoon dat dit ding gaat werken, en weiger te accepteren dat ie niet werkt.
-Msk
 
Als de env. triggers niet reageren op een audio signaal maar blijven branden heb je i.p.v. audio input waarschijnlijk de midi-input aanstaan. Staat ergens achterin de manual. Door 2 bepaalde note-on/off commands kun je schakelen tussen audio en midi trigger, dat zou alvast dat opgelost moeten hebben in ieder geval. Maar als je geen aparte env. triggers gebruikt dan zou hij automatisch op je ingangssignaal moeten reageren.

Kan ook zijn dat de potmeters kapot zijn want die willen nog weleens gaan bij de sherman, maar dat lijkt me niet als hij zojuist nog is getest.

Ik denk dat je ergens een instelling niet helemaal lekker hebt staan. Ervanuitgaande dat je alleen een input en een enkele output gebruikt zou ik de input eens driekwart opengooien en de sensitivity schakelaar op sensitive, en de routing op serieel, adsr; attack. 0 de dhalf skwart r0 , filter in het midden de filterenv's op 0 en de rest ook op 0 (lfo s en a/f modulatie) en let ook op dat de schakelaren in de juiste positie staan (tracking).
En dan een beetje spelen met het input, outputmix en filterenvelope...dan zou je toch wat moeten horen lijkt me zo.

check i.i.g. of je triggers werken op audioinput.
 
Goede tips hierboven! Inderdaad zeker even testen met alleen de in- en output aangekoppeld, ben wel benieuwd of de triggers dan nog steeds blijven branden. Juist als de leds van de triggers branden zou de VCA open moeten zijn, dus 't is toch wel raar...
 
haha dat zou natuurlijk ook goed kunnen ja, dan filtert hij alles weg... heb ik ook weleens vreemd van staan te kijken toen ik hem nog had. Heb ik trouwens wel eens vaker, zo'n wtf moment als ik geen geluid heb en het wel verwacht... na enkele ogenblikken of minuten tot de conclusie komen dat ik iets doms vergeten ben... ow hieeeeeeeeeerrrrr...

Maar de handleiding moet je echt wel even een keer doornemen, het was voor mij toch niet echt een filter as usual.
 
Inderdaad, Shermanual bestuderen is een must!..... Maar eerst maar eens geluid. WTF-momentjes hebben we allemaal weleens (ik wel althans8)). Hoort erbij en kan vaker voorkomen naarmate je set-up groeit :) Hopen voor MSK dat dit ook gewoon een verkeerde knoppenstand is en geen hardwarematig probleem. Let us know, MSK...
 
Hallo,
Ik ga het allemaal even rustig na.
Vind de manual een beetje vaag met al die vreemde plaatjes..
Iniedergeval bedankt voor de hulp zover.
 
Neeejoh, die manual is vet cool met dat spelletje met die dobbelstenen en dat tweede filter dat ligt te slapen omdat filter 1 via een tandwieltje filter 2 bedient en ook die hond en die kat en die muis en alleen al het feit dat Herman het de abuser's manual noemt.... Of dit dan:



Ik vond het wel humor en ook eveneens tevens mede leerzaam althans... :D

Succes in ieder geval! :okdan:
 
Hmm, snap er steeds minder van...
Die midi noten in sturen heeft in iedergeval iets veranderd.
Ik kreeg net eventjes een vervormt signaal.
Op bypass doet ie niet moeilijk, en hoor ik gewoon mijn originele signaal.
De sensitivity leek alleen te reageren als die helemaal op - stond.
Het input signaal was heel zacht, bijna meer ruis dan signaal.
de input pot reageerde dit keer wel.
Heb helaas geen andere adapter om te kijken of die er iets mee te maken heeft misschien, hij word wel gloeiend heet. Lijkt me toch een bij verschijnsel aangezien op bypass het signaal er gewoon door gaat.
Nog iets vreemds, mijn mixer gain ging zachter, het sherman signaal werd harder?
Beide Trigger leds branden continu.
Zelfs als ik niks in de signal in heb zitten branden ze.
heb de knop rechts van de band pass niet op -b staan overigens.
Maakt niet veel uit waar die op staat, met filter helemaal open op hi-pass of low-pass veranderd er niks. Behalve dan dus toen ik hem net op sens. volledig - zette, en toen het schakelaartje naast de lfo instellingen op in zette.
Toen gaf die heel even geluid en werd het langzaam zachter en was het weg.
Release en attack staan overigens dicht.
 
Ok, hier lijkt me hardwarematig iets niet in orde. Dat kan eigenlijk niet anders gezien deze punten:

-de sensitivity, echter kan dit ook te maken hebben met stand van andere knoppen
-input veel te zacht
-adapter wordt veel te heet.
-gain zachter, Sherman harder (kan ook wel andere oorzaak hebben denk ik)
-continu brandende triggers
-filterstanden

Ik zou om te beginnen toch maar een originele adapter proberen op de kop te tikken. Ook maar even andere kabels proberen? Maar bijvoorbeeld die gele trig-led zou alleen maar moeten branden als er iets in de trigger ADSR zit, of de input hard genoeg is. Vaag hoor :?
 
Tweedehands, zie eerste post. Ik zou toch even de handleiding gewoon van voor tot achter doorspitten om te kijken of het werkt zoals het zou moeten (en je daarnaast ook ERG belangrijke kennis te geven met betrekking tot dit filter). Als je de enkele voorbeelden (inclusief alle benodigde standen) volgt en er komt niets uit, ja, dan moet er wel iets fout zijn. In dat geval zou ik hem proberen te retourneren. Je kunt Herman daarnaast ook proberen te mailen, die is zeer behulpzaam naar wat ik heb gehoord en hij weet uiteraard precies waar je zou moeten zoeken.

Succes en houd ons op de hoogte!
 
Hey, ja ik heb hem van ebay gekocht.
Ik ga hem liever repareren of laten repareren dan retouneren.
Zelfs met de allereerste voorbeeld stand doet ie niks.
Zal wel iets aan kapot zijn dan.
Die Herman kan ik gewoon e-mailen via zijn site?
Ga ik dat proberen. Ik kan redelijk met een soldeerbout overweg e/d, maar wil niet zomaar in dat ding gaan pielen.
Manual wil ik met liefde door nemen, maarja vind het wel belangrijk eerst een werkende sherman te hebben.
-msk
 
Ik denk dat je hem gewoon kunt mailen inderdaad. Ik heb het zelf nooit gedaan maar van wat ik heb gehoord moet hij zeer behulpzaam zijn. Je kunt er ook langsgaan als je niet te ver weg woont, krijg je misschien nog een leuke tour bij huize hermans!
 
wel balen, maar hoe kun je hem getest hebben als je hem via internet hebt gekocht dan? :?
 
mijn filterbank wil ook wel eens even haperen als hij lang uit heeft gestaan...
meestal moet je hem dan even kietelen door er een wat luider ingangssignaal in te sturen en vooral de AM knop even openzetten...
sowieso moet je even alle knoppen goed ronddraaien om signaalpad te stimuleren
 
Misschien woont er wel een behulpzaam forumlid met een Filterbank bij je in de buurt. Waar woon je ergens? Ik mijn FB al een tijdje geleden verkocht overigens.
Die manual is echt handig, zoals gebruikelijk begon ik eerst zonder en dan kwam het ook wel voor dat ik de knoppen zo gezet had dat er geen geluid meer doorheen kwam. Maarvals je alle standjes netjes kopieert uit de manual moet er indetdaad geluid uitkomen. Een hete adapter klinkt niet best. Moest -ie van ver komen? Verkoper met goeie feedback over relevante artikelen?
 
idd, die hete adapter zint mij ook niet
 
Hey, hij kwam van best ver ja, feedback was gewoon goed...
Relevantie van artikelen misschien iets minder.
Vooral klein spul zoals tr-505 en drumstation, wat samplers..
Erg vreemd dat deze dan niet werkt.
Maar ik vind het niet perse erg om hem op te knappen.
Hij was niet zo duur.
Heb een mail terug van Herman.
Hij is er vrij zeker van dat de input pot niet goed meer is.
Ik ga zometeen daar maar eens naar kijken.
Geen idee of ik een goeie pot heb liggen er voor,
anders bestel ik er wel een bij Herman,
gelijk kijken of hij nog originele adapters heeft.
In iedergeval bedankt voor de hulp tot zover,
ik ga nu even in dat ding schroeven en laat het weten als er verbetering is.
 
Back
Top