Het Bitwig topic -

Hier ook erg geïnteresseerd, maar nog niet definitief om.
Ik weet niet of je inmiddels al de mixerlevels kan versmallen, zodat je wat meer tracks op je scherm kwijt kan?
Werkt dat trouwens een beetje goed met push?
 
Maar wel reeds 6 jaar (sinds 2009) in ontwikkeling..... ;)
Ik kijk overigens wel met zeer veel interesse mee maar ben voor nu nog niet om. :)

:D jah das waar... :engel:
@ ramirez... nee mixer channels kan je niet smaller maken... helaas. Zou idd niet misstaan icm kleurgebruik van het pakket.
Daarom kon ik niet wachten op de groups in de 1.2 update ..
En push icm bitwig werkt hier fantastish....Vooral je eigen device parameter instellen en saven, zodat als je vst weer inlaad je de 8 knoppen altijd aan je gewenste parameters hebt hangen. (je kan per VST zoveel combis van die 8 mapppings aanmaken als je wilt, bv, mapping : OSC1- OSC2 - FLTR1 - FLTR2 etc etc... https://www.youtube.com/watch?v=UyfWg7FlSV8 EDit... Mischien kan dat ook met ableton wel????? (Gebruikte ik meer om clips en schetsen te mixen en te kijken of dingen tof met elkaar werkten) Dus ableton ben ik niet zo,n diehard user in wel bij 1 ingestapt maar maakte mn tracks met hardware toen de tijd.. ik dwaal af.........
1 ding waar ik me wel aan irriteer is de PLAY knop! Die gaat verder waar je op stopt drukt... bitwig heeft een super iritante manier hoe die met zn playheader omgaat... Een ding waar je niet snel aan denkt maar mij verschrikkleijk in de weg zit... Dus plaats header op bar32 wil ik dat die altijd start op 32! en niet aan begin van clip of waar je stopt...(klein ding maar hier grote irrtatie:D) Nu wel een request gedaan en was niet de enige gelukkig. Dus fingers crossed.
Ach en natuuk kan ik nog wel doorgaan met "kleine" dingen... maar al met al heb ik nog nooit zo snel kunnen werken als met BW. (nu hier wel erg samplebased btw.... ;)
 
Bedankt voor je uitleg.
Trouwens, werkt de melodic step sequencer en beatstep sequencer ook goed in bitwig met de push?
 
Goed verhaal Code17!

Ik werk met hardware. Van jupiter4 tot 303 en van re501 tot svc350. Is het goed te doen om ICT hardware met Bitwig te produceren?

Hoe zou je dar doen?

Thanks for repliek!
Jrn
 
Is goed te doen zolang je geen plugs erop hebt die latency toevoegen. Dat gaat in bepaalde gevallen niet goed. Verder werkt het heel easy, je sleept een external instrument erop, daarin kan je aangeven waar de midi naartoe moet en waar de audio vandaan komt.

Ok, deels duidelijk. Ik werk met een hardware sequencer dus MIDI verhaal is weinig aan de orde. Je gooit dus een audio track in je compositie en daarin geef je aan welke input van je interface gebruikt moet worden?

Hoe gaat dat met acht sporen van 48kHz / 24bit voor een duur van tien minuten?
 
Ok, deels duidelijk. Ik werk met een hardware sequencer dus MIDI verhaal is weinig aan de orde. Je gooit dus een audio track in je compositie en daarin geef je aan welke input van je interface gebruikt moet worden?

Hoe gaat dat met acht sporen van 48kHz / 24bit voor een duur van tien minuten?

Ja dat kan makkelijk. Ik heb jams opgenomen met 8 kanalen analog rytm, 6 kanalen analog four en 2 kananlen octatrack zonder problemen.
En inderdaad je kan ook gewoom eem audiotrack plaatsen en de input selecteren. De inputs kan je in de setup ook naamjes geven, erg handig als je veel hardware hebt.
 
Thanks SB Six, ik ga er een install aan wagen. Any advice? Is er een edu-free of charge versie? Trail licentie?

Moet ik nog ergens op letten bij installeren? Welke specs zijn te min voor de huidige versie?
 
Bedankt voor je uitleg.
Trouwens, werkt de melodic step sequencer en beatstep sequencer ook goed in bitwig met de push?

Yup... ik gooi dr een filmpje tegenaan.. beeld zegt meer dan duizen woorden.. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=s2T3phyUfnc

(btw ik had eens een future request over colored pads als machine... en pof! dag erop had de goede man het in zn script gevoegd.) Zolang het in de API van bitwig zit probeert hij het er tussen te voegen...
Beste man? Jah! Want het script PUSH4bitwig is niet!!! van bitwig zelf!:?
Dus heb je vragen of requests ??
http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?f=268&t=409982

Ik had ableton al maar nooit push aangeschaft.. dont ask me why... :D
Maar door bitwig en mn oog op het script en hoe de beste man het bij hield ben ik overstag gegaan... en geen seconde spijt gehad!...

@ hardware gebruik... ik ben helemaal ITB gaan werken... :o::o:
 
Thanks SB Six, ik ga er een install aan wagen. Any advice? Is er een edu-free of charge versie? Trail licentie?

Moet ik nog ergens op letten bij installeren? Welke specs zijn te min voor de huidige versie?

Voor zover ik het weet alleen demo zonder save....
Maar wat ik deed is als je aantal clips hebt in arranger allemaal samenvoegen als 1 lange clip (per track:P)
En die drag and drop naar je browser... beetje omslachtig maar enigzins save.. :D
Aangezien je veel met midi icm hardware werkt..

Of je moet een nektar ding hebben: https://www.bitwig.com/en/8-track/nektar
daar zit een uitgeklede versie van bitwig bij...

Edit::stupid Ik las te snel.. ik lees nu dat je hardware sequencer gebruikt...
 
Laatst gewijzigd:
Staat nu een wel heel voordelige bundel op thomann... Arturia Keylab 25 plus volledige Bitwig versie voor 233€, terwijl Bitwig standalone al 245€ is.... Direct maar besteld dus.

Wel jammer dat de touch interface niet werkt met iOS/iPad ... Hoop dat dat ooit nog komt.
 
Kan iemand me helpen met device panel mappings in v1.2? Tot v1.1 was dit redelijk straightforward via het kleine icoontje links onderaan de device, maar dat is nu verdwenen en ik kan enkel maar macro's toewijzen.
 
k moet zeggen, bitwig 1.3.1 begint toch echt goed te worden... de kinderziektes zijn er wat uit.. ik draai het hier op een hoge resolutie scherm en dat ziet er ook wel retestrak uit!

de manier van produceren op deze daw is toch wel verschillend wanneer je het met ableton vergelijkt. de basis is hetzelfde, maar doordat de modulators en audio stromen zo handig aan elkaar te knopen zijn kun je verrassende organische resultaten krijgen.

k kijk enorm uit naar het openbreken van het onderliggende modulaire systeem en ik hoop dat er een mogelijkheid komt om thirdparty bits (filter, osc) te gebruiken in deze omgeving.
 
Heb eens opnieuw de demo geprobeerd (versie 1.3.9) en ik ben om heb meteen een licentie aangeschaft, wat een fijne workflow!
 
Back
Top