Het Bitwig topic -

Hmmmm vaag.. Je weet zeker dat je de script in Documents->Bitwig ->Controller scripts hebt geplempt?
Want die folder is bij mij default leeg namelijk.
Alleen de meegeinstaleerde scripts staan in de bitwig install folder zelf hier.
En daar staat die niet tussen default.
 
Jup heb alle instructies die ik heb gevonden exact gevolgd. Meerdere keren geprobeerd het zipbestand opnieuw uit te pakken en alle Bitwig settings gewist....geen verandering.

Enige wat ik kan bedenken is dat ik een nieuwere Push firmware heb omdat deze i.v.m. nieuwe functionaliteit in live vrij recent is geupdate. Ik kan me alleen echter heel slecht voorstellen dat ik de enige ben die zowel ableton als bitwig test en dit scenario ervaar.
 
Jup heb alle instructies die ik heb gevonden exact gevolgd. Meerdere keren geprobeerd het zipbestand opnieuw uit te pakken en alle Bitwig settings gewist....geen verandering.

Enige wat ik kan bedenken is dat ik een nieuwere Push firmware heb omdat deze i.v.m. nieuwe functionaliteit in live vrij recent is geupdate. Ik kan me alleen echter heel slecht voorstellen dat ik de enige ben die zowel ableton als bitwig test en dit scenario ervaar.

Ola... Heb je het inmiddels aan de praat? Ik heb gister een push aangeschaft en het functioneerd naar behoren. (nu heel opbouwend antwoord:(
Maar wat je zegt , dat t mischien aan de nieuwe firmaware ligt.??? (want die heb ik niet gedaan!!! omdat ik geen live gebruik)
Heb je de script maker/ schrijver er al over gecontact op KVR of elders? Hij is altijd erg behulpzaam...
 
audio warpen in Bitwig

audio warpen in Bitwig

na jaren de muziek op een vrij laag pitje gehad te hebben ben ik weer es aan de slag gegaan met muziek maken.. en in bijzonder weer met Ableton en sinds een tijdje ook Bitwig aan het uitproberen....

mijn ervaringen dusver: Ableton doet het.. punt.. en wat doen moet, doet het ook prima..
echter.. na upgrading naar een 64bit systeem de onoverkomelijke ellende met de 32bit vsts... en ja, Jbridge heb ik geprobeerd maar doet 0,0 niks!!....

t.o.v Ableton heeft Bitwig Studio echt voor mij heel wat verbeteringen... dwz ik vind Bitwig muzikaler, handiger, en op veel vlakken logischer... maak er sneller wat tracks mee dan in Ableton

in mijn beleving is en blijft Ableton Live (...) het best in een live situatie terwijl ik Bitwig Studio echt thuis hoort in een (zolderkamer)studio omgeving..

echter wat mijn grootste irritatie (nog) is in Bitwig is het warpen van complete audio muziektracks of samples... ofwel.. met Ableton kan ik prima een strak DJ setje maken dmv. van dus de warppoints... maar in Bitwig vind ik het nog niet lijken op wat er in Ableton mogelijk is.... dus mijn vraag nu is eigenlijk.... .. zijn er mensen die het WEL goed en strak vor elkaar krijgen in Bitwig Studio?? is het nu echt zoveel anders dan in Ableton??
 
echter wat mijn grootste irritatie (nog) is in Bitwig is het warpen van complete audio muziektracks of samples... ofwel.. met Ableton kan ik prima een strak DJ setje maken dmv. van dus de warppoints... maar in Bitwig vind ik het nog niet lijken op wat er in Ableton mogelijk is.... dus mijn vraag nu is eigenlijk.... .. zijn er mensen die het WEL goed en strak vor elkaar krijgen in Bitwig Studio?? is het nu echt zoveel anders dan in Ableton??

Nu gebruik ik LIVE al jaren niet meer.
Maar bitwig loopt mijlen achter qua (kwaliteit) warpen van tracks. IMHO. Nothing beats ableton in that one.
Maar als je niet teveel warped/stretched qua BPM in bitwig is t wel mogelijk.
Wat ik heel fijn vind is dat een clip meerdere clips kan bevatten binnen die clip.:o: Dus als je t niet helemaal strak of goed krijgt qua kwaliteit, hak t in stukken bij de 1 en 32 bars lang ofzo.

Ik zou als ik jou was voor mixing/dj dingetjes gewoon vertrouwde LIVE gebruiken daarvoor, (maar wie ben ik)
en trail and error op zolderkamer met bitwig en kijken hoe t bevalt en gedraagt.
Maar eigenlijk werkt t presies zo als LIVE alleen niet de kwaliteit die je gewend bent.
 
In 1.1.8 vind ik de warping erg goed. Mijn ervaring is juist andersom, in ableton stikt het altijd van de artifacts, en er missen handigheidjes die wel in bitwig zitten zoals het verschuiven van je hele clip.
In eerdere versies hebben wat bugs gezeten waarbij je onbedoelde artefacts kreeg maar nu is het dik in orde imho.
 
er missen handigheidjes die wel in bitwig zitten zoals het verschuiven van je hele clip.

Dit kan natuurlijk ook gewoon in Live (al sinds warp er in zit, of je moet iets anders bedoelen), maar dit terzijde.
Nu gebruik ik warping niet heel veel (voornamelijk mixing/recording/arrangeren van interne/externe audio) maar ik ben nu wel benieuwd naar welke stelling nu klopt........is Ableton of Bitwig nu beter in warpen?
 
Is er een shortcut/key command om het venster van een vsti snel mee te openen? of waar kan je dit instellen?

Ik zit me rot te zoeken, maar kan het niet vinden
 
Is er een shortcut/key command om het venster van een vsti snel mee te openen? of waar kan je dit instellen?

Ik zit me rot te zoeken, maar kan het niet vinden

Nee die is dr nog niet... Wel maf. Ik gebruik ook mn push daarvoor. Wel in de API maar geen KB shortcut.. :stupid Want via push zit je ook niet altijd in devices en dus sneller even met keyboard.
Meende te lezen dat ze die er wel bij toevoegen. Fingers crossed.
 
Die gasten zijn echt goed bezig.
Die nieuwe pop-up browser ziet er echt heel overzichtelijk uit,en group-tracks is ook geen probleem meer.
Heb laats van alles met de lfo zitten moduleren,binnen no-time tover je daarmee vette soundscapes.
Helaas zitten er hier en daar nog wat foutjes in,zo kwam de helft van een containerscherm in m'n lfo scherm te staan,maar ik vergeef het ze,Bitwig heeft nog wat werk om het allemaal stabiel te laten verlopen.
Helaas dat LFO in Ableton vanuit MAX moet,en ik heb echt een hekel aan MAX,werkt hier voor geen meter.
 
Wat zijn jullie ervaringen met deze software?

Wat doen jullie ermee? Live performen of produceren of beide?
 
Wat zijn jullie ervaringen met deze software?

Wat doen jullie ermee? Live performen of produceren of beide?

Moeilijke vraag altijd... :)
Ik produceer dr vooral mee icm push.... En ben sindsdien niet te stoppen in creatief weer muziek maken en het gemekker dat het programma me in de weg zit.
Voorheen studio-one en ableton, flstudio... daarvoor kuch hardware (samplers)
Ik persoonlijk ben super blij met dit wonderschoon stukkie software. Wat, vergeet niet ,net een anderhalf jaar uit is...
Maar zoals altijd natuurlijk missen er dingen... crossfades,comping,VST3 support etc.
Nu zijn dat dingen die ik niet mis....Al met al zijn dr toch wat bugs die opgelost moeten worden, die lees: totaal niet je workflow verknallen... (behalve de bounce in place bug) LOL;)
Maar met de snelheid waarmee ze de bugs te lijf gaan is snel... en bedoel SNEL!
Ook prettig gegeven, ze mengen zich in discussies op KVR http://www.kvraudio.com/forum/viewforum.php?f=259 en als je een bug mailed heb je binnen week altijd response terug. Vaak is het schreeuwen in het donker bij DEV,s.
Native 32/64bit vst bridging, sandboxing...
Ah je merkt het wel ik ben fan! :D
 
Ik persoonlijk ben super blij met dit wonderschoon stukkie software. Wat, vergeet niet ,net een anderhalf jaar uit is...

Maar wel reeds 6 jaar (sinds 2009) in ontwikkeling..... ;)
Ik kijk overigens wel met zeer veel interesse mee maar ben voor nu nog niet om. :)
 
Back
Top